jockma Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Jag har installerat spelet precis enligt anvisningarna; först i med installation-skivan, sen efter tag byter jag till play-cdn för att installera radion. När installationen är klar och jag ska spela, och dåra trycker på Play Vice City, händer det inget. Eller jo, istället för muspekaren blir det en snurrande skiva som ikon för muspekaren. Den fortsätter snurra i evigheter utan att något händer, har t.o.m försökt vänta i över en halvtimme, men inget händer, och den snurrande skivan som muspekarikon är kvar. Datorn verkar haka upp sig och inte få nån kontakt med själva spelet, den försöker nå fram men inget händer. Det går heller inte att trycka ut skivan ur datorn, så jag blir tvungen att stänga av datorn för att kunna få ur skivan ur datorn. Det måste jag i sin tur göra genom att stänga av den på fel sätt, genom att trycka på knappen på hårddisken. Datorn reagerar inte när jag trycker på "stänga av" som man ska göra. En sak som är lite underlig är att om man kollar på innehållet på Play-cd:n så finns typ bara Radio"saker", och nån till konstig fil. Men inget som tyder på att man ska kunna spela från den här skivan. Ja, jag har ominstallerat flera gånger. HJÄLP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 12 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2005 En bättre cd-spelare kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jockma Skrivet 12 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2005 En bättre cd-spelare kanske? Ehm, San Andreas och Sims 2 fungerar har båda funkat helt strålande, inget hack. Funkar SA bör det väl inte vara problem med den mindre krävande föregångaren VC...? Jag måste ha HJÄLP! Vill ju spela! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emgee Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 (redigerad) Har samma problem, fick äntligen VC och GTA3 på posten igår och ingen av dom funkade, men med lite hjälp från take2games hemsidan fixade jag GTA3, men det är exakt samma problem för mig med VC.. :'( Edit: 3 svar 70+ läsare, är det verkligen INGEN som NÅNSIN varit med eller hört talas om det här problemet?! Edit2: Jag har skrivit om problemet till Take2Games, och jag ska skriva svaret här ifall jag får nåt bra hjälpande svar! Redigerad 23 oktober, 2005 av emgee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jockma Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Du har fått PM, emgee, om du nu missat det.... Jag har hursomhelst inte löst problemet :'( Riktigt jobbigt, speciellt när det är lov och allt Har du löst det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jojon_5 Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Jag har också det problemet med både VC och SA. När jag trycker på ikonen så händer inget, skärmen blinkar svart men inget mer. Men om jag högerklickar på startikonen och sen på "kör som..." och "aktell användare.." funkar det att starta men musen fungerar inte att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emgee Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Nu har Take2Games svarat! "Dear Sir/Madam Thank you for contacting Take 2 Technical Support. Try installing the game without the radio stations, This option will appear during the install proccess, it is a box you need to uncheck, Once the game has installed, Go to my computer/C drive/program files/Rockstar games Then you are looking for the executable file for the game, (This is the file you would launch the game with) e.g GTA-VC.exe. Right click on this file, click properties, Then click the tab for compatibilty, Now click the box for run this game in Windows 98/Windows ME, Click apply, Click ok, now try and run the game. Hopefuly this should fix the problem. Please be sure to delete all previous correspondence when replying. This will help us to process your response in a more timely and efficient manner. Kind Regards, Take 2 Technical Support" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jockma Skrivet 19 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Nu har Take2Games svarat! "Dear Sir/Madam Thank you for contacting Take 2 Technical Support. Try installing the game without the radio stations, This option will appear during the install proccess, it is a box you need to uncheck, Once the game has installed, Go to my computer/C drive/program files/Rockstar games Then you are looking for the executable file for the game, (This is the file you would launch the game with) e.g GTA-VC.exe. Right click on this file, click properties, Then click the tab for compatibilty, Now click the box for run this game in Windows 98/Windows ME, Click apply, Click ok, now try and run the game. Hopefuly this should fix the problem. Please be sure to delete all previous correspondence when replying. This will help us to process your response in a more timely and efficient manner. Kind Regards, Take 2 Technical Support" Jahapp, men det där funkar inte för mig, jag har windows xp. Att installera utan radion är otänkbart, då blir spelet fan inge roligt. Nu har jag försökt att starta spelet från gta-vc.exe i mappen, och då kommer det här upp: http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/jaevlasitfkeef.JPG Det påstås här att filen mss32.dll saknas, men som ni ser ligger den filen i mappen där, men den måste ligga fel på nåt sätt alltså. jag har prövat att lägga filen i lite olika mappar men inget funkar Hjälp, någon!? Funkar det för dig nu eller, emgee? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Om det är fel med CD:n kan du testa att cracka det, så behöver du ingen CD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts