Audipower Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 (redigerad) Tjena! Jag tänkte att det görs för lite kombibilar till Sa. Så jag tänkte att jag gör en helt enkelt. detta är min första bil någonsin så jag e uppen för tips och tricks Jag änvänder Zmodeler 2.0.4 (***) Den kommentaren behöver vi absolut inte veta Vet inte hur jag ska beskriva detta men ungerfär så här tror jag. Problemet är att jag vet inte hur jag ska "lägga " vänster sida till fronten så att det blir 3d. Ska man bara dra polygonen till sidan på front bilden eller? det vore sjysst om någon kunde hjälpa mig P.S Bild kommer om någon kan berätta för mig hur man lägger upp bilden hit! Redigerad 11 oktober, 2005 av A.A Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Använd punkt.. (när bilen böjer sig..) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 11 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Ok ska testa tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 (redigerad) P.S Bild kommer om någon kan berätta för mig hur man lägger upp bilden hit! Om du går in på ImageShack och klickar "bläddra" så letar du upp bilden. Sen klickar du på "host it". Då kommer det upp massa alternativa länkar osv. Då tar du och kopierar texten på "Direct link to image". Sen när du skall lägga in bilden i inlägget här tar du "IMG" i alternativen. Då kommer det upp "Enter the Colplete URL for the image". Klistra in länken du kopierade från imageShack och lägg in där. Om du tar "preview post" så ser du om bilden visas och om den inte gör det har du gjort fel.. Redigerad 11 oktober, 2005 av Flamman Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 11 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 (redigerad) Om du går in på ImageShack och klickar "bläddra" så letar du upp bilden. Sen klickar du på "host it". Då kommer det upp massa alternativa länkar osv. Då tar du och kopierar texten på "Direct link to image". Sen när du skall lägga in bilden i inlägget här tar du "IMG" i alternativen. Då kommer det upp "Enter the Colplete URL for the image". Klistra in länken du kopierade från imageShack och lägg in där. Om du tar "preview post" så ser du om bilden visas och om den inte gör det har du gjort fel.. OK tack. Men när jag skulle ladda bilen igen så kan jag inte göra något på den och mina blueprints är borta och jag kan inte få fram bilderna igen vad har jag gjort för fel? Och Här är bilden inte mycket men men....... http://img418.imageshack.us/img418/1706/audia4avant199520003d7wa.jpg Det ser ut som taket är snett. Det är det inte. Tycker NI att det liknar en Audi? Jag tycker faktist det. Redigerad 11 oktober, 2005 av Audipower Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Snyggt hittils! Väldigt bra för en nybörjare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 DU har bara gjort den helt platt nu va? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 12 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2005 Tack Jazz. Jag har kollat på lite olika bilar som folk har gjort här. (Speciellt Chevy Nova projektet.) Sir Per: ja den är helt platt. Men när jag laddar upp den igen så är blueprintsen borta och jag kan inte greja med den. Har jag gjort något fel eller ska det vara så? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 12 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2005 (redigerad) .. http://www.etspe.ca/zmt/v2/ följ steg till steg så kommer du till insikt hur ZM funkar det du har nu är näst intill oandvändbart, om du inte tar bort hälften tänk också på att varje ny polygon måste träffa en annan dom röda på bilden blir ensamma och då kan det bli glipor i modellen Redigerad 12 oktober, 2005 av hyperberit Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 13 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 .. http://www.etspe.ca/zmt/v2/ följ steg till steg så kommer du till insikt hur ZM funkar det du har nu är näst intill oandvändbart, om du inte tar bort hälften tänk också på att varje ny polygon måste träffa en annan dom röda på bilden blir ensamma och då kan det bli glipor i modellen Ok tack, Jag får la börja om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 13 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 (redigerad) Måste jag flytta alla polygonen eller finns det ett verkyg som böjer när jag ska böja bilen? Redigerad 13 oktober, 2005 av Audipower Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 13 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 När du ska "böja" ett hörn så ringar du in den polyn som ska böjas innåt, byt till front eller top view och dra den åt sidan från bilen så ska du se att den får form till slut när du gjort så på alla som ska böjas Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 13 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 Nu har jag börjat om Audin och så här ser det ut.. http://img354.imageshack.us/img354/4024/audia4avant199520003d0tk.jpg Inte så likt än men det kommer......... förlåt för stor bild Men kom i håg jag e ny på det här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 13 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 Nu börjar det likna något ju snyggt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 13 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 Tack, men när jag sparar och ska ladda den igen så kan jag inte greja med den konstigt och mina blueprint är borta. Så jag kan inte fortsätta med den . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 13 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2005 (redigerad) Testa att zooma ut lite audipower du har ett pm! Redigerad 13 oktober, 2005 av Sir.Per Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Tack, men när jag sparar och ska ladda den igen så kan jag inte greja med den konstigt och mina blueprint är borta. Så jag kan inte fortsätta med den . Det där var ju riktigt nice! du lär dig fort kan du ta ett screenshot på hur det ser ut när du öppnar det och det är mongo blueprints brukar bli cp om man zoomar ner dom och sådant, gör om sidoprinten t.ex till 128,256,512 eller 1024 och bygg efter det så ska du se att den håller sig där du vill lycka till, du var ju rätt grym Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 14 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Det där var ju riktigt nice! du lär dig fort kan du ta ett screenshot på hur det ser ut när du öppnar det och det är mongo blueprints brukar bli cp om man zoomar ner dom och sådant, gör om sidoprinten t.ex till 128,256,512 eller 1024 och bygg efter det så ska du se att den håller sig där du vill lycka till, du var ju rätt grym Nu förstår jag! Det står: You are opening the file was that was produced by Registered version of ZModeler2. Det är därför eller? jag måste registera Z modeler? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 24 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Jag har börjat om ännu en gång men jag märkte att mina blueprint är i olika (när jag hade klippt dom) storlekar. Kan någon vara så snäll att fixa mina blueprint tiil mig? http://img452.imageshack.us/img452/135/audia4stationcar8fq.gif Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Vill du... Ja, alla bör kunna resten av frågan vid det här laget... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts