Jump to content

Age of Empires III


Meller
 Share

Recommended Posts

Jag hittade spelet på "piip" igår. Kul, men jag vet ej om det är värt att köpa. Jag gillar föregångarna heltklart mer, utom Age of Mytology som jag hatar... :P

Stör lite i campignen när dialogerna ligger efter ibland...

Tyvärr klarar inte mitt grafikkort det snygga vattnet, så jag måste ha jättefula vattenanimationer! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 144
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hittills tycker jag iallafall att spelet är väldigt roligt, och smartare AI nu också, man kan beodra de att tex. anfalla en viss plats, att de ska skicka resurser till en, vilka trupper de ska rekrytera och vilken taktik - rush, bra ekonomi eller försvar -.

Har ännu inte testat campaign, bara skirmish, och spelar som Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Age Of Empires III ett bra och köpvärt spel??

Hur bra är det på skala 1-100

Finns det Plus respektive minus, isåfall vad?

:">

Begär svar! :D

Mitt betyg; 75/100

På tvåan, då kan man ju beordra en Unit att Försvara, Patrulera, Anfalla, Stå still, Ställa sig i 4 st olika ställningar, tex att alla ska gå i en klunga, alla går i en hög, alla går i 2 st små högar med mellanrum, alla går i en smal fyrkant mm.. Det går inte i 3:an? Tycker jag är lite dåligt.. Eller går det att göra? Jag inte spelar så mycket men.. :wub:

Men det är mycket underhållande med Home Citys och sånn't.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt betyg; 75/100

På tvåan, då kan man ju beordra en Unit att Försvara, Patrulera, Anfalla, Stå still, Ställa sig i 4 st olika ställningar, tex att alla ska gå i en klunga, alla går i en hög, alla går i 2 st små högar med mellanrum, alla går i en smal fyrkant mm.. Det går inte i 3:an? Tycker jag är lite dåligt.. Eller går det att göra? Jag inte spelar så mycket men.. :D

Men det är mycket underhållande med Home Citys och sånn't.. ^_^

75?

Jag skulle ge den 80+ iallafall tillochmed 90, så dåligt är inte spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt betyg; 75/100

På tvåan, då kan man ju beordra en Unit att Försvara, Patrulera, Anfalla, Stå still, Ställa sig i 4 st olika ställningar, tex att alla ska gå i en klunga, alla går i en hög, alla går i 2 st små högar med mellanrum, alla går i en smal fyrkant mm.. Det går inte i 3:an? Tycker jag är lite dåligt.. Eller går det att göra? Jag inte spelar så mycket men.. :D

Men det är mycket underhållande med Home Citys och sånn't.. ;)

Gå in på options och pilla lite där så får du fram lite olika fomationer. Kanske inte lika bra som i 2an med det är fortfarande lite formationer ^_^ .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...