Jump to content

Skol ångest!


eliizar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Gillade inte heller skolan. Flummade mest igenom...

Usch, känns så j*vla vuxet att säga detta: Men pass på att plugga gratis nu när ni kan. Fick höra det ooofta men pallade inte. Har visserligen G i allt och nått VG men nu kostar det om man ska höja sig och kunna komma in på nån bra utbildning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon här som har skol ångest? alltså kan inte sova, tror att det går skit i skolan fast det inte gör det, känner sig stressad?

Jag gör det iaf, känns förjävligt.

Gjorde det i nian fast skillnaden var väl att det gick skit för mig hadde g i alla ämnen förutom no där hadde ajg ig ;P men fick Mvg i Bild o träslöjd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är jätteorolig tills på Tisdag för då har ajg utveklingssamtal. Och där får jag alltid massa skit. Men det värsta med skolan är just nu. Varje söndag-kväll tänker jag såhär: ÅÅ nej imorgon börjar skolan igen. Och sen på fredagar: Jaa fan va gött med helg.

Om man tänker på en måndag: JAAA, SKOLA! helgen är slut Jipieee. Och på Fredag: Noo, ingen skola på 2 dagar:(

Då är man inte normal...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft lite till och ifrån i 2-3 år.

Redan i nian började det skita sig. Skolkade rätt mycket, mest för jag var så jävla deppad, där skolan var/är en av faktorerna.

Det var aldrig så att jag var mobbad eller nått, jag bara hatade allt och alla, mådde piss och ville vara ifred...

Vet inte vad det är jag hatar, kan vara all press när det gäller prov och betyg, men jag vettefan.

I grundskolan hade jag lätt för allt, så ja kunde skita i allt och klara mig med G-VG. Nu på gymnasiet (teknisk linje) är det inte lika enkelt, och om jag inte rycker upp mig kan det skita sig totalt, då börjar man tänka på hur svart ens framtid kan komma att se ut och så kan jag bli deppad för det känns som allt kommer gå åt helvette.

Nu blev detta bara nått klago inlägg där jag tycker allt är skit osv, men.....bah, fuck it, allt är skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft lite till och ifrån i 2-3 år.

Redan i nian började det skita sig. Skolkade rätt mycket, mest för jag var så jävla deppad, där skolan var/är en av faktorerna.

Det var aldrig så att jag var mobbad eller nått, jag bara hatade allt och alla, mådde piss och ville vara ifred...

Vet inte vad det är jag hatar, kan vara all press när det gäller prov och betyg, men jag vettefan.

I grundskolan hade jag lätt för allt, så ja kunde skita i allt och klara mig med G-VG. Nu på gymnasiet (teknisk linje) är det inte lika enkelt, och om jag inte rycker upp mig kan det skita sig totalt, då börjar man tänka på hur svart ens framtid kan komma att se ut och så kan jag bli deppad för det känns som allt kommer gå åt helvette.

Nu blev detta bara nått klago inlägg där jag tycker allt är skit osv, men.....bah, fuck it, allt är skit.

Det du hade i nian har jag också haft fast i åttan, skillnaden var att jag inte skolkade och jag hatade inte allt och alla, utan bara dom i min klass.

För att ni ska fatta kanske jag ska förklara lite.

Ingen i min klass har något med sport att göra förutom jag, och jag har bara en riktig kompis i min klass.

Resten av alla mina kompisar var genom fotbollslaget, och ett tag ville jag bara vara med sportkompisar eftersom jag inte hade varit med dom på ca ett halvår och hatade bara alla som inte sportade, dvs. hela min klass.

Det kunde lösa sig på där alla klasser hade rast och på fritiden, bara att hålla sig till sportpojkarna.

Men på t ex raster där bara våran klass var ute så satt jag kanske vid klasskompisarna, men jag sa fan inte ett skit till dom, och odm frågade hela tiden var det var för fel på mig eftersom jag inte sade något, men jag bara fortsatte hålla käften.

Tillslut sa jag bara åt dom att dom skulle skita i vad som hände runt mig och dom skulle hålla käften.

Sen efter någon månad när jag hade varit med sportpojkarna så började vara med min kompis från klassen, och efter det så har jag kunnat vara både med klasskompisar och sportkompisarna även fast jag inte gillar klasskompisarna nått vidare, förutom han som är min enda kompis från klassen, han är jag lika mycket med som sportkompisarna.

Det där har börjat komma tillbaka har jag märkt.

Det är i princip jag och min kompis mot hela min klass just nu, dom tror att vi är kompisar med dom osv. men igentligen så tycker vi bara att dom är allmänt störda, inte alla men en del, speciellt tjejen som är kär i båda oss, men ingen av oss gillar henne.

Senast i fredags, eller om det var i lördags (igår) så dissasde jag fem av dom, dom var utanför mitt hus och provade min moppe och åkte runt på deras moppar.

Tjejen som gillar mig hennes två kompisar och så två killar från klassen.

Efter ett tag frågade ena tjejen har du kul, det ser inte ut som du har speciellt kul eftersom du bara sitter där och inte säger nått , då sa jag, nej det här är skittrist jag sitter bara här för pengarnas skull (dom hade lovat en femtiolapp mot att få låna moppen ett tag), med allvar i tonen och ingen ironi. Hon frågade om dom skulle åka, då svarade jag Ja gör det.

Då såg dom lite halvledsna ut och åkte iväg, vilket bara gjorde mig glad att jag hade gjort dom lessna. JAg sa heller inte hejdå tillbaka när dom sade det till mig.

Nått fel på mig ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du hade i nian har jag också haft fast i åttan, skillnaden var att jag inte skolkade och jag hatade inte allt och alla, utan bara dom i min klass.

För att ni ska fatta kanske jag ska förklara lite.

Ingen i min klass har något med sport att göra förutom jag, och jag har bara en riktig kompis i min klass.

Resten av alla mina kompisar var genom fotbollslaget, och ett tag ville jag bara vara med sportkompisar eftersom jag inte hade varit med dom på ca ett halvår och hatade bara alla som inte sportade, dvs. hela min klass.

Det kunde lösa sig på där alla klasser hade rast och på fritiden, bara att hålla sig till sportpojkarna.

Men på t ex raster där bara våran klass var ute så satt jag kanske vid klasskompisarna, men jag sa fan inte ett skit till dom, och odm frågade hela tiden var det var för fel på mig eftersom jag inte sade något, men jag bara fortsatte hålla käften.

Tillslut sa jag bara åt dom att dom skulle skita i vad som hände runt mig och dom skulle hålla käften.

Sen efter någon månad när jag hade varit med sportpojkarna så började vara med min kompis från klassen, och efter det så har jag kunnat vara både med klasskompisar och sportkompisarna även fast jag inte gillar klasskompisarna nått vidare, förutom han som är min enda kompis från klassen, han är jag lika mycket med som sportkompisarna.

Varför kan du inte umgås med dom som inte sportar då? Något mer måste ni ju ha gemensamt. Jag sitter mest vid datorn men jag umgås ändå med alla ultra fotbolls geeks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan du inte umgås med dom som inte sportar då? Något mer måste ni ju ha gemensamt. Jag sitter mest vid datorn men jag umgås ändå med alla ultra fotbolls geeks.

Jag känner bara att jag inte passar med dom, när jag är med dom och dom gör nått tänker jag oftast bara negativa saker om det som personen har gjort.

Den enda som inte sportar som jag har något gemensamt är Min enda kompis i klassen (som kanske ska sägas är min bästa kompis), vi är likamycket geekar när det gäller datorer, och vi gillar samma musik, och gillar att glo på pr0n likamycket :shifty:, vilken kille gör inte det ?:"> >_< .

Så vi har det gemensamt men dom andra... Nej.

Känner mest bara nått sorts hat mot dom, även fast jag inte vill :D .

Det var en tid när jag gillade att vara med dom, men den försvann ungefär sammtidigt som jag fick reda på att den tjejen jag absolut inte gillar gillar både mig och min kompis.

Sedan blir jag arg över att dom hela tiden ska försöka föra ihop mig med tjejen.

Så fort något har hänt henne t ex en gång spillde hon lite färg innanför sin urringning, så säger dom "det är nog simpa som har varit där och pillat".

Jag menar hon är kär i mig, jag gillar inte henne överhuvudtaget, varför skulle jag pilla på henne ?

Ska väl också sägas att jag och min kompis är inte mobbade vi är högt respekterade i våran klass, men vi har inget gemensamt med dom och känner inget gott för dom .

Men nu har ju detta förvandlats till nån "Känslotopic" låt oss gå ontopic igen.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte skolan därför att:

1.) Alla är hiphopare i klassen typ.

2.) Alla är så jävulskt lata, ingen med på idrotten typ.

Tjejerna.

1.) 17 tjejer.. Woohoo, paradise. 15 av dom röker/super. (Inte min tjej och hennes polare.)

2.) Finns tjejer som hade 270 poäng typ, och tog barn&fritid som 1 handsval. Visar ju IQn där också.

3.) Dom skryter vem som haft mest sex, vilken av tjejernas killar som har snyggast bil osv.

4.) Dom säger redan, att dom ska fixa bröstförstorning.

Killarna nu:

1.) Ligister, rent ut sagt. 3 från göteborg. 2 från Sandviken.

2.) Skryter vem som knullade flest tjejer på festerna.

3.) Tycker FORTFARANDE att skolan är trökig. Att man inte lär sig något osv.

4.) Är så omogna, så dom skulle passa in på dagis.

5.) Skiter i skolan rent ut sagt. Dom sitter med fjortistjejerna och snackar allmänt skit bara.

Lära bara skriva detta. Ontopic nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...