BroDD Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 (redigerad) Har spelat bas i ett par månader nu.. typ när ja haft tråkigt eller så... men nu har de börjat bli lite seriösare... så ska lära mig noter o så men när de står tex G7 eller Am7 eller eller G/Bnå annat sånt.. vad menas me de? Redigerad 9 oktober, 2005 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mfd Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Det e noterna dude, eller menar du vad 7:orna står för?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Det e noterna dude, eller menar du vad 7:orna står för?? Snarare ackord Ett ackord är när du spelar flera toner samtidigt, så att du får en samklang. Exempel på lite basackord, ingen aning om vad de heter men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Det e noterna dude, eller menar du vad 7:orna står för?? Ja, va betyder 7an? varför inte bara skriva G? eller A istället för Am7 eller G istället för G11 o alla sånna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Snarare ackord Ett ackord är när du spelar flera toner samtidigt, så att du får en samklang. Exempel på lite basackord, ingen aning om vad de heter men ändå Kan du eller nån annan ta reda på vilka ackord det där är då? o vilken sträng e vilken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Den vänstra strängen är e (om nu det är den mörkaste på bas också), och g7 är en variation av g. Det jag misstänker att det är att man sänker mittennoten en ton, inte ett band, men en ton. Fast jag kan bara d7 av alla 7-ackord, så jag är inte säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 (redigerad) Kan du eller nån annan ta reda på vilka ackord det där är då? o vilken sträng e vilken? Den till vänster är nog den tjockaste. Edit: X betyder att du ska tycka halvt på den så det blir en "DEADNOTE" Redigerad 9 oktober, 2005 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Edit: X betyder att du ska tycka halvt på den så det blir en "DEADNOTE" Bara i tabformat, på dom där bilderna betyder det bara att den strängen inte ska spelas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Bara i tabformat, på dom där bilderna betyder det bara att den strängen inte ska spelas. Ok, sorry för fel upplysning..!! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Sök på google efter : Bas skola. jag sökte på gitarrskola och fick hur många resultat som helst.De var så jag lärde mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2005 Till min bas ska jag ha en elgitarrförstärkare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 (redigerad) Kom på en låt med lite annorlunda bas! Guns n' roses - Knocking on heavens door. EDIT: Du borde kolla in lite Red hot chili peppers låtar också. Redigerad 15 oktober, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts