Tangelito Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Jag har just köpt en bluetooth, och sen anslöt jag den till min telefon. Men hur vet jag vilken COM jag använder? Det finns typ COM1,2,3,4,5,6,7 os.v men jag vill bara kunna veta hur man ser vilken COM man använder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Jag har just köpt en bluetooth, och sen anslöt jag den till min telefon. Men hur vet jag vilken COM jag använder? Det finns typ COM1,2,3,4,5,6,7 os.v men jag vill bara kunna veta hur man ser vilken COM man använder.. En bluetooth vadå? Bluetooth är en teknik vars används i diverse apparater, ex. headsets. Finns också bluetooth-donglar för bland annat datorer och skrivare, vad är det du köpt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 8 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 En bluetooth vadå? Bluetooth är en teknik vars används i diverse apparater, ex. headsets. Finns också bluetooth-donglar för bland annat datorer och skrivare, vad är det du köpt? Köpte en liten bluetooth USB Adapter märket e Bilionton Fast det jag vill veta är hur man typ ändrar inställningar på COM1 och det där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Köpte en liten bluetooth USB Adapter märket e Bilionton Fast det jag vill veta är hur man typ ändrar inställningar på COM1 och det där.. Det enda du ska behöva göra (om du har windows xp) är att gå in i bluetooh inställningarna (kontrollpanelen) och sedan lägga till en bluetooth enhet. Glöm inte att sätta på bluetooth på nallen/pda/etc. innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Sen fick du säkert en drivrutingsskiva med. Installera programmet och drivrutinerna och poff så bör de funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 9 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Sen fick du säkert en drivrutingsskiva med. Installera programmet och drivrutinerna och poff så bör de funka. Jo klart det funkar men allt jag vill ba veta är vilken COM jag använder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Jo klart det funkar men allt jag vill ba veta är vilken COM jag använder Står inte det i enhetshanteraren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Du skall inte använda "någon COM", du skall använda USB. Är du helt säker på att drivrutinera är ordentligt installerade? Fick du inte med några instruktioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Jo klart det funkar men allt jag vill ba veta är vilken COM jag använder Är inte COM seriell/paralell-sladdarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts