Jump to content

Kroatien vs Sverige


[B][O][T]
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 97
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Eftersom du sa att jag drog upp gammla sår, och dom såren måste ju vara djupast på Mellberg eller hur ?

Mer eller mindre de Svenska fotbollsälskarnas sår, varken Mellbergs eller mina.

Crice är mer vettig, världen vore mer vettig. Munkaveln är inte det rätta medlet, REVOLUTION ÄR!

VIVA LA RESISTANCE, VIVA LA REVOLUCIÓN!

Editation, djälva spanska.

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du sa att jag drog upp gammla sår, och dom såren måste ju vara djupast på Mellberg eller hur ?

Mer eller mindre de Svenska fotbollsälskarnas sår, varken Mellbergs eller mina.

Crice är mer vettig, världen vore mer vettig. Munkaveln är inte det rätta medlet, REVOLUTION ÄR!

VIVA LA RESISTANCE, VIVA LA REVOLUCIÓN!

Editation, djälva spanska.

Nej det river nog inte upp några sår på dom, det rev inte upp ett sår i mig, bara ilska.

Varför snacka om Crice och munkavel hela tiden för ? :lol:

Förövrigt spelade Svenskarna bra? Den lilla förselsen med straffen kan man ju glömma.

Jadå, bara synd att dom inte lärde sig att höga långbollar in i mitten inte funkade Edman slog bort ungefär tre såna bollar i slutet, annars var dom bra, bara synd att dom inte skapade några målchanser, så det blev sådär härligt hårda hjärtslag i halsgropen

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du sa att jag drog upp gammla sår, och dom såren måste ju vara djupast på Mellberg eller hur ?

Mer eller mindre de Svenska fotbollsälskarnas sår, varken Mellbergs eller mina.

Crice är mer vettig, världen vore mer vettig. Munkaveln är inte det rätta medlet, REVOLUTION ÄR!

VIVA LA RESISTANCE, VIVA LA REVOLUCIÓN!

Editation, djälva spanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vi förlorade.

Slarvade bort de fasta situationerna.

Sverige spelade alldelles för långsamt. De stog alldelles för mycket stilla, och bara höll i bollen, vilket delvis antar jag att det beror på att personen som hade bollen hade ingen att passa, vilket ledde till att personen i fråga försökte avancera själv och han tappade bollen, eller så slår han en boll till nån som står offside.

Mellberg. Oavsett om han fick kortslutning i skallen eller inte, så tog han bollen med handen, och ingen annan. Det är hans fel och ingen annans att han tog bollen med handen, vilket ledde till mål, och förlust.

Domaren. Som jag tidigare sagt, stark knuff utan anledning, ska vara rött kort direkt. Svagt och kärringlikt att inte ge kroaten rött kort i rädsla för publikens vrede. Han passar inte som domare. Och även skulle den avsiktliga spelförseningen varit ett gult kort. 2 fel av domaren, vilket borde leda till stark varning till honom, eller avsked.

Förutom det över så skötte han sig i 1:a halvlek. I 2:a halvlek missade han massvis, och jag vet inte om siddomarna är helt blinda eller om de bara är korkade och helt dumma i huvudet(alternativt mutade). När det var en kroat som nuddat bollen sist(detta scenario såg jag 3-4 gånger) och den rullade ut kortlinjen/eller till inkast så dömer dom till kroatiskt inkast? Uhm? Man såg vid dessa tillfällen tydligt att bollen snuddade en kroat alla 3-4 gångerna.

Dessutom märkte jag huvuddomaren, han var bra mycket hårdare mot svenskarna än kroaterna i 2:a halvlek. När svenskarna tog bollen och kroaterna slängde sig, så dömde han frispark. När kroaterna knuffade svenskar inne i straffområdet, och de bara knuffade tillbaka så dömde domarn till kroatisk fördel. Sega jävla idiot som dömer utan att ha sett hela scenariot.

Finns säkert mer fel, men orka diskutera. Vi förlorade. Inget mer med det, spelar egentligen inte vilken roll vem man klagar på, vi förlorade, och det kommer inte direkt bli omspel.

Men om jag satt i ledningen skulle jag ha sparkat denna domare på direkten eller gett han en stark varning om han hade anledning att agera så idiotiskt som han gjorde. Tål man inte pressen ska man inte vara domare. Och detta hade jag skrivit även om det varit Ungern - Irland som han dömt så här, det är inte så att jag är helt galet fan som måste gnälla på nån och säga att det helt var nån annans fel för att Sverige förlorade, och inte hela laget i fråga. Dock så var Mellberg en STOR anledning till att Sverige förlorade. Men förutom det, skötte han(Mellberg) sig ganska så prickfritt.

Ingen är perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det river nog inte upp några sår på dom, det rev inte upp ett sår i mig, bara ilska.

Varför snacka om Crice och munkavel hela tiden för ? :lol:

Han, han är tystad av de onda makterna och vi, la resistance, är här för revolution.

Vi ska ta tillbaka Crice, INGEN SKA FÖRLORA SIN RÄTT ATT TALA!

Editation å den gröna goblinens vägnar.

Gurgel svarade att han skurade golvet med huvudet, han hade inte tid, nöjd nu?

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkla Aftonbladet... dom koncentrerar sig på det som kostade dom spelet och inte hur bra sverige spelade för övrigt. Näh... nu drar jag mig urconversationen,

over and out.

Du kan ju gissa vad som är på alla första sidorna på tidningarna i morgon :lol:

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom märkte jag huvuddomaren, han var bra mycket hårdare mot svenskarna än kroaterna i 2:a halvlek. När svenskarna tog bollen och kroaterna slängde sig, så dömde han frispark. När kroaterna knuffade svenskar inne i straffområdet, och de bara knuffade tillbaka så dömde domarn till kroatisk fördel. Sega jävla idiot som dömer utan att ha sett hela scenariot.

Det är oftast så, domarna är fega och dömmer till försvarets fördel för dom inte vill avgöra en match med en tveksam straff, likadant så får målvakten jämt frispark så fort man nuddar honom, dommarna är lite för fega när det gäller såna situationer.

Han, han är tystad av de onda makterna och vi, la resistance, är här för revolution.

Vi ska ta tillbaka Crice, INGEN SKA FÖRLORA SIN RÄTT ATT TALA!

Editation å den gröna goblinens vägnar.

Gurgel svarade att han skurade golvet med huvudet, han hade inte tid, nöjd nu?

Har du rökt på ? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle det stå? FYFAN SOPJÄVEL MELLBERG!

Tror du det står det? Skyll inte på Mellberg, Alla har otur...Det är inte heller rätt att skylla Tommy Salo för Vitryssland målet i OS 02

Det är inte rätt att skylla på någon, Man måste se det positiva...Vi har iallafall en chans att ta oss till VM, Och det är väl självklart att vi vinner mot Island...Klaga för fan inte på Mellberg, Gör det bättre själv då Ceone

Offtopic: Bryr vi oss om ni fick springa en mil varje träning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...