Jump to content

Billig och bra dator!


MoriX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

256 MB delat DDR RAM-minne som kan uppgraderas till 2048 MB DDR RAM

DDR RAM med dubbla kanaler vid 333/400 MHz

Tillgängliga konfigurationer är 256, 512,1024 eller 2048 MB

2 DIMM-platser

Så som jag fattar det så är det 256 MB minne som max kan uppgraderas till 2048 MB.

När man går in på konfigruera så värkar det som att den brukar ha 512Mb ram men nu får man gratis uppgradering till 1024.

Ska man köpa i delar å bygga så kostar den billigaste bra datorn ca 6000Kr.

Bra= Som man kan spela HL2 på tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, DELL suger värre än Jenna Jameson.

Men varför tycker du det då? Om du har haft en Dell och blivit missnöjd kan du ju skriva varför du hatar dem, istället för att bara skriva att de är kassa.

Vi har haft två Dell-datorer, en Dimension 8200 och när grafikkortet i den paja (fläkten började låta nåt hemskt), och vi ringde till supporten några gånger så skickade det först ett "nytt"(begagnat som de "lagat") GF3Ti500, paja efter en dag, sen efter att ha ringt och tjatat ett tag till så skickade det ett nytt GF4Ti4600. Nu för ett litet tag sedan köpte vi en bärbar, Inspiron 9300 tror jag den heter, vilket DVD-spelarn inte funkar på (den hittar inte DVD-filmer), fast vi har dock inte orkat ringa supporten.

Så mina åsikter för Dell är väl rätt "neutrala" skulle jag tro, fast hade de inte skickat nytt grafikkort hade jag hatat dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För samma pris som du får en SKIT-Dator på t.ex siba elgiganten så får du en riktigt bra dator från dell...

P.S. compaq & hp är skit

Det kan möjligen stämma att Dells datorer är bättre i förhållande till priset än andra märkesdatorer, Dell säljer ju direkt till kunderna utan mellanhänder, men du kan ändå inte förneka att det är billigare att bygga en dator själv eller köpa ett ihopplock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan möjligen stämma att Dells datorer är bättre i förhållande till priset än andra märkesdatorer, Dell säljer ju direkt till kunderna utan mellanhänder, men du kan ändå inte förneka att det är billigare att bygga en dator själv eller köpa ett ihopplock.

Ihopplock är ju bäst (dell är ihopplock (om man inte beställer ett färdigt packet))

och dell kör ju aldrig med gamla grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Dell använder väl inte AMD64 och Ati Radeon? Det är rätt synd.

Edit: Vad sjutton det nu har med namnet på topicen att göra? :D

...Fast AMD64 är förstås billigare än Intel. Höh. Då slapp jag iallafall skriva ett rent spam-inlägg.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Dell använder väl inte AMD64 och Ati Radeon? Det är rätt synd.

Edit: Vad sjutton det nu har med namnet på topicen att göra? :D

...Fast AMD64 är förstås billigare än Intel. Höh. Då slapp jag iallafall skriva ett rent spam-inlägg.

Min dell har ett ATi Radeon 9800pro, vilket var det senaste för 2-3 år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ihopplock är ju bäst (dell är ihopplock (om man inte beställer ett färdigt packet))

och dell kör ju aldrig med gamla grejer...

Dell, ihopplock? Tillåt mig att skratta. :D

Dell är en märkesdator, ihopplock kallas de märkeslösa datorer som t.e.x Datorbutiken och Komplett säljer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dell gör inga delar själva alla delar är ommärckta märkes prylar det ända Dell gör bygga datorer efter bestellning...

Lyssna på dig själv... Dell bygger datorer...Hopplock är sånt man får beställa hem och montera ihop, Annars betalar man företaget för att leverera den färdigmonterad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...