skribb Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Billig och bra dator är ett icke existerande ting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Haha, sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 256 MB delat DDR RAM-minne som kan uppgraderas till 2048 MB DDR RAM DDR RAM med dubbla kanaler vid 333/400 MHz Tillgängliga konfigurationer är 256, 512,1024 eller 2048 MB 2 DIMM-platser Så som jag fattar det så är det 256 MB minne som max kan uppgraderas till 2048 MB. När man går in på konfigruera så värkar det som att den brukar ha 512Mb ram men nu får man gratis uppgradering till 1024. Ska man köpa i delar å bygga så kostar den billigaste bra datorn ca 6000Kr. Bra= Som man kan spela HL2 på tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Nej, DELL suger värre än Jenna Jameson. Men varför tycker du det då? Om du har haft en Dell och blivit missnöjd kan du ju skriva varför du hatar dem, istället för att bara skriva att de är kassa. Vi har haft två Dell-datorer, en Dimension 8200 och när grafikkortet i den paja (fläkten började låta nåt hemskt), och vi ringde till supporten några gånger så skickade det först ett "nytt"(begagnat som de "lagat") GF3Ti500, paja efter en dag, sen efter att ha ringt och tjatat ett tag till så skickade det ett nytt GF4Ti4600. Nu för ett litet tag sedan köpte vi en bärbar, Inspiron 9300 tror jag den heter, vilket DVD-spelarn inte funkar på (den hittar inte DVD-filmer), fast vi har dock inte orkat ringa supporten. Så mina åsikter för Dell är väl rätt "neutrala" skulle jag tro, fast hade de inte skickat nytt grafikkort hade jag hatat dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 (redigerad) För samma pris som du får en SKIT-Dator på t.ex siba elgiganten så får du en riktigt bra dator från dell... P.S. compaq & hp är skit Redigerad 8 oktober, 2005 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Billig och bra dator är ett icke existerande ting. Billig och så bra som möjligt, får man formulera om sig till då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Billiga och Bra Datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 8 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Ok. fått lite olika tips här Men de lutar mest åt 9150.an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 För samma pris som du får en SKIT-Dator på t.ex siba elgiganten så får du en riktigt bra dator från dell... P.S. compaq & hp är skit Det kan möjligen stämma att Dells datorer är bättre i förhållande till priset än andra märkesdatorer, Dell säljer ju direkt till kunderna utan mellanhänder, men du kan ändå inte förneka att det är billigare att bygga en dator själv eller köpa ett ihopplock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Det kan möjligen stämma att Dells datorer är bättre i förhållande till priset än andra märkesdatorer, Dell säljer ju direkt till kunderna utan mellanhänder, men du kan ändå inte förneka att det är billigare att bygga en dator själv eller köpa ett ihopplock. Ihopplock är ju bäst (dell är ihopplock (om man inte beställer ett färdigt packet)) och dell kör ju aldrig med gamla grejer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 (redigerad) Men Dell använder väl inte AMD64 och Ati Radeon? Det är rätt synd. Edit: Vad sjutton det nu har med namnet på topicen att göra? ...Fast AMD64 är förstås billigare än Intel. Höh. Då slapp jag iallafall skriva ett rent spam-inlägg. Redigerad 8 oktober, 2005 av Tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Men Dell använder väl inte AMD64 och Ati Radeon? Det är rätt synd. Edit: Vad sjutton det nu har med namnet på topicen att göra? ...Fast AMD64 är förstås billigare än Intel. Höh. Då slapp jag iallafall skriva ett rent spam-inlägg. Min dell har ett ATi Radeon 9800pro, vilket var det senaste för 2-3 år sedan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Min dell har ett ATi Radeon 9800pro, vilket var det senaste för 2-3 år sedan... Jasså, satt det i ett 9800Pro i från början? Då hade jag väl fel då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Köper du från dell så rekommenderar jag 3 års på platsen service.. mitt ram minne gick sönder i somras vi ringde supporten och så kom de och bytte dagen efter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Ihopplock är ju bäst (dell är ihopplock (om man inte beställer ett färdigt packet)) och dell kör ju aldrig med gamla grejer... Dell, ihopplock? Tillåt mig att skratta. Dell är en märkesdator, ihopplock kallas de märkeslösa datorer som t.e.x Datorbutiken och Komplett säljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Men om man kan plocka delar till en Delldator är den väll ihopplockad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Men om man kan plocka delar till en Delldator är den väll ihopplockad? Du får ju bara välja det som dom har valt ut, Ihopplock är när du köper delar löst, smäller ihop det och pangar hs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Dell, ihopplock? Tillåt mig att skratta. Dell är en märkesdator, ihopplock kallas de märkeslösa datorer som t.e.x Datorbutiken och Komplett säljer. Dell gör inga delar själva alla delar är ommärckta märkes prylar det ända Dell gör bygga datorer efter bestellning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Dell gör inga delar själva alla delar är ommärckta märkes prylar det ända Dell gör bygga datorer efter bestellning... Lyssna på dig själv... Dell bygger datorer...Hopplock är sånt man får beställa hem och montera ihop, Annars betalar man företaget för att leverera den färdigmonterad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Varför har alla billigt och bra i titeln? Det funkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts