Jump to content

Funderar på att köpa en Soft Air gun, Lite hjälp?


Sikorka
 Share

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en Taurus PT92 på Teknikmagasinet är den något att ha? jag har haft alla andra fjäderdrivna pistoler på teknikmagasinet förutom den fast dom har blivit sålda och jag har bytt bort dom.

En sån hade jag! den va dålig ända tills den gick sönder, då blev den änu sämre..

det låter bra med blowback men efter man skjutit den i 5 min så tröttnar man. den skjuter högst 10 - 15 meter (beror på om det är motvind). och den går inte äns igenom pappret som man köper på hobbex!

förutm det näggativa så maget tar slut så fort så man får spändera sin tid att ladda i ett SAG-krig istället för att skjuta vilket gör en däprimerad. sen om en kula fastnar så är det kört. manteln fastnar och det går inte att skjuta igen. och enligt hobbex så gäller inte garantin då heller.

säger det bara: köp den INTE. inte den eller desert eagle 50 AE. båda är lika dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En sån hade jag! den va dålig ända tills den gick sönder, då blev den änu sämre..

det låter bra med blowback men efter man skjutit den i 5 min så tröttnar man. den skjuter högst 10 - 15 meter (beror på om det är motvind). och den går inte äns igenom pappret som man köper på hobbex!

förutm det näggativa så maget tar slut så fort så man får spändera sin tid att ladda i ett SAG-krig istället för att skjuta vilket gör en däprimerad. sen om en kula fastnar så är det kört. manteln fastnar och det går inte att skjuta igen. och enligt hobbex så gäller inte garantin då heller.

säger det bara: köp den INTE. inte den eller desert eagle 50 AE. båda är lika dåliga.

Haha nej självklart inte en sån, Jag menade en fjäderdriven med mantelrörelse mellan varje skott ;P . min kompis hade en sån deagle som du snackar om och dengick sönder efter 2 dagar typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt om jag drar upp en 4 dagars gammal tråd men nu har jag bestämmt mig,

Jag ska köpa en Spas 12, utan "Folding Stock" för att det kostar 700kr mer, och det orkar jag inte punda på.

Lite info;

Fjäderdrivet hagelgevär som skjuter 3st kulor på en gång. Du laddar geväret genom att fylla en patron med 30st Kulor.

Hop Up: Ja Fast

Längd: 800mm

Vikt: 1900Gr

Magasin: 30 BB

Utgångshastighet: ca 92m/s

Tillverkare: Marui

Jag köper vapnet ifrån roligt.nu, för att det är billigast där, det kostar 2100kr +frakt.

Vad säger ni? Har någon beställt från roligt.nu? Håller dom måttet? Hur lång tid tar det innan vapnet hamnar i mina händer ungefär?

Tacksam för svar! :D

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...