BroDD Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Nån som vet nån känd låt där basen går lixom.. öh.. inte lika som gitarren utan den ska gå helt annorlunda.. typ... inte bara 333333330000000055553333333300000000 o så... utan typ.. 22024........24 5 .........2 33 2 .......................322 22 3 aah ja kan inte förklara... ja hoppas nån fattar min konstiga förklaring rock n roll all night med kiss är en sån låt.. vill lära mig en massa mer sånna, fast de ska inte va kiss men de ska inte va för svårt.. utan de ska va ungefär lika svårt som detroit rock city.. lite svårare kanske.. men inget über grejs Redigerad 6 oktober, 2005 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 333333330000000055553333333300000000 o så... Bwoar! vad är nu detta? Någon slags hemlig kod? *Deschrifferar* CCCCCCCCC0000000GGGGGGGGGCCCCCCCC0000000.. WAH! Fritt fram för spam eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Är ine så high på bas...än...men motörhead kör en del annorlunda bas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 James Browns låtar har väldigt coola basgångar, likaså Red hot chillipeppers. Prince - Kiss är en av mina favorit basgångar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Metallica - My friend of misery. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 James Browns låtar har väldigt coola basgångar ...Bootsy Collins i största allmänhet har väl rätt wicked basstil... Parliament- och Funcadelic-snubbarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Basen i London Calling är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 6 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Basen i London Calling är bra. Med vilka då? ni får gärna skriva exakta låtar.. eller nåt.. ja vet inte va ni skrivit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Med vilka då? ni får gärna skriva exakta låtar.. eller nåt.. ja vet inte va ni skrivit The Clash Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Dude, börja spela funk i allmänhet. Maffigt tuffa basgångar i såna låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Metallica - My friend of misery. Nej, verkligen inte. Efter introt går den typ A| 0 E|000000000000003 Mycket Iron Maiden skiljer sig som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Nej, verkligen inte. Efter introt går den typ A| 0 E|000000000000003 Mycket Iron Maiden skiljer sig som fan. Ja men jag menade introt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Som kalle sa, seven nation army. Den är lite enformig dock. Maroon 5 - This Love. (Den följer inte gitarren mycket, men pianot, skön bas ändå dock) Nirvana - Lithium. Killers - Glamorous Indie Rock'n'Roll. Den basen är så himla bra- Killers igen - Jenny was a friend of mine. Bloc Party - Positive Tension. Där har du lite att bita i. Är du bassist eller? Själv får man nöja sig med oktavpedalen till guran som jag ska köpa imorgon :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Som kalle sa, seven nation army. Den är lite enformig dock. Råkade komma imot rackarnas ta bort knappen på mitt inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Råkade komma imot rackarnas ta bort knappen på mitt inlägg Smart Lägger till en låt till för att detta inte ska bli ett onödigt inlägg Radiohead - Creep. Också en himla bra låt. Men i allmänhet så brukar den mesta indie-rock ha bra bas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 8 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2005 Ja men jag menade introt. Ja, men inget annat spelar ju förfan då, när gitarrerna kommer in så passar det ju desutom då det bara är ackord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Bwoar! vad är nu detta? Någon slags hemlig kod? *Deschrifferar* CCCCCCCCC0000000GGGGGGGGGCCCCCCCC0000000.. WAH! Fritt fram för spam eller? Hahaha kod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Rush!! Tror jag, The trees.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Dude, börja spela funk i allmänhet. Maffigt tuffa basgångar i såna låtar. Ord, basgångar i funklåtar går aldrig av för hackor. De är iofs ingenting man sätter sig med som nybörjare, kräver ju lite skill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Funk. P-funk. Fin funk. Hård funk. Trevlig kvällsfunk. Elektrofunk. if you dont have da f***! - buy it (dont be afraid - its just a little piece of globashism) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts