siggge Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Jag och mina klasskompisar har klurat på denna figuren hela dagen utan att hitta nån lösning. Nu söker jag er hjälp så jag kan triumpfera imorgon i skolan Reglerna är enkla: Man ska dra en "tråd" genom samtliga väggar. Kanske låter enkelt men man får bara gå igenom varje vägg EN gång. Samtliga väggar ska passeras. Här är spelplanen: Spelplan Och här är ett av många misslyckade försök bara för att visa er: Misslyckande Redigerad 6 oktober, 2005 av siggge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 F*n va svårt! Btw du länkade fel, satte fel text på fel länk . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 6 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 F*n va svårt! Btw du länkade fel, satte fel text på fel länk . Ajdå. Fixar jag nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Gah! Dagens kluring Är så nära hela tiden ;_; WOOHOOO!! Tror ja löst^^ *länk här* Kanelbulle Redigerad 6 oktober, 2005 av Moongoose Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 .du missade en vägg ytter väggen längst ner i mitten DEN SOM JAG HAR MARKERAT MED 'KOMMA' på bilden ------------ | | | ------------ | | | | ---,,,,,,--- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Funkish? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) EDIT: Ahaaa... Ska testa. Redigerad 6 oktober, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Funkish? Bra försök men tyvärr har du passerat den mittersta väggen längst ner två gånger. Redigerad 6 oktober, 2005 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 6 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Ja nu har man mailat Mensa med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Jag klarade det! Edit: Nej! Nu upptäckte jag en miss . Redigerad 6 oktober, 2005 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 6 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Jag klarade det! Nej. Du har missat den till höger i mitten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Nej. Du har missat den till höger i mitten. Aa... Jag såg det precis. *post editerad* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Den är omöjlig. Säg det till lärar'n! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Eller..? Kan någon säga reglerna? Redigerad 6 oktober, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 6 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Om man går in i ett rum måste man gå ut ur rummet också, förutsatt att man inte startar eller slutar i rummet. För att gå in och sedan ut krävs det två väggar. Ett rum med fem väggar har alla en vägg "över" när man gått in och ut två gånger, och den väggen som blir kvar måste börjas eller slutas i. Men det finns tre rum som har fem väggar, och man kan bara börja i ett och sluta i ett. Alltså blir det ett rum som har en vägg över, oavsett hur man gör. Lösningen är att det inte finns en lösning. Fanns några snillen på en annan sida som löste den. Ledsen att göra er besvikna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Lösningen är att det inte finns en lösning. Fanns några snillen på en annan sida som löste den. Finns det en lösning eller inte? Hur kan dom löst den om det inte finns en lösning? BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 [O][T],Oct 6 2005, 22:45] Finns det en lösning eller inte? Hur kan dom löst den om det inte finns en lösning? BOT Dom kanske kom på att det inte gick att lösen den. Lösningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Om man går in i ett rum måste man gå ut ur rummet också, förutsatt att man inte startar eller slutar i rummet. För att gå in och sedan ut krävs det två väggar. Ett rum med fem väggar har alla en vägg "över" när man gått in och ut två gånger, och den väggen som blir kvar måste börjas eller slutas i. Men det finns tre rum som har fem väggar, och man kan bara börja i ett och sluta i ett. Alltså blir det ett rum som har en vägg över, oavsett hur man gör. Lösningen är att det inte finns en lösning. Fanns några snillen på en annan sida som löste den. Ledsen att göra er besvikna Hur man än gjorde var man tvungen att korsa ett sträck två gånger, så det var det jag anade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Har gjort den, finns bara ett svar: Den går faktiskt inte att lösa Edit; såg ej att nån skrivit det. Redigerad 6 oktober, 2005 av leftbehind Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts