nexus Skrivet 5 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2005 (redigerad) Jag laddadener linux redhat fran www.redhat.com och det kom hem 4 winrar filer vad ska jag gora med dom ska jag zipaupp dom och branna dom pa en cd. Sa har ser filerna ut iallefall. Jag zippade upp en winrar fil och tanker branna men ska jag bara dra dom har till cdn och sen copiera till cd http://img396.imageshack.us/img396/9216/redhat28oi.jpg Redigerad 5 oktober, 2005 av nexus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2005 Dom 4 winrar-filerna är igentligen ISO-filer, som winrar av ingen anledning alls har tagit över. Du behöver till exempel Nero eller Alcohol 120%, för att bränna dom till cd. Sen verkar det som att skivorna du har tankat ser ut att vara ppc-filer = linux till mac. Om du har pc ska du ha i386-versionen. Sen är inte Red-Hat den enklaste linux-distributionen, om du är nybörjare finns det betydligt lättare distron, till exempel Ubuntu, som också bara tar en cd, och inte 4 som den röda hatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 5 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2005 OK. thx men da vet jag de sa nu e de bara att laddaner Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts