Kane Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Här kan ni lyssna på mitt band! Jag är trummisen. De som tycker att det är kul att lyssna på garageband, kan det väl vara värt att lägga upp det här för. Mitt band utan namn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Diggar verkligen Back In Black-demon. Ska lyssna på de andra snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Diggar verkligen Back In Black-demon. Ska lyssna på de andra snart. Håller med, Back in Black var faktiskt bra Ska köra igång de andra nu, vem vet. Kanske skickar jag ner dem till Podden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kane Skrivet 2 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 (redigerad) Tackar! Kul att ni gillar Back In Black demon! Men vi ska göra en nyinspelning av den snart igen. För vi har fixat ett grymt ljudkort med bra ljud osv. Vi ska fixa sång till sen också. Förresten.... nytt material är på väg upp. Så håll koll på den här tråden eller på sidan så kanske nåt nytt kommer upp. Redigerad 2 oktober, 2005 av SnowstormGta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Ska tanka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Låter bra! Få se kanske recordar om mitt band kör smells like teen spirit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Back in Black var ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Frenzy kör den ej, den suger så hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 (redigerad) Helt OK edit: hade själv ett band med 3 andra kompisar, vi var aktiva 2002 å 2003 (lite 04) 2002 var vi inte så jätteheta (vi var 12 & 13 år ) fast 2003 var vi ganska seriösa, fast våra SK1LLZ var inte så fantastiska då heller men vi hade jävligt kul vi spela in typ 10-15 låtar (i början var vi über-kreativa, 3 låtar på 2 dar) The line-up: Johan: Sång Jag: Bas Erik: Gitarr Nalle: Trummor Redigerad 3 oktober, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Frenzy kör den ej, den suger så hårt. Den är uttjatad ja men den suger inte för det. Snowstorm: Bra covers, ni har verkligen fått till soundet i Hendrix låtarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 (redigerad) Hur gammla är musikanterna? ok några saker ni kan utveckla är...sången och trummorna... sångaren är grym...skulle gärna höra honom sjunga någon hård låt...hans röst passar inte Purple Haze riktigt... raspig och go Redigerad 3 oktober, 2005 av dangerboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 (redigerad) Ehh demot var nice iaf du lade in fillinet ok där mannen Öva mer pojkar =) Lite knagliga trummor men du har antagligen inte lirat så länge ? Redigerad 3 oktober, 2005 av Noxzist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Back in Black lät jävligt bra. Hyffsat bra trummor också, vanligt komp precis som det är i ACDCs låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kane Skrivet 3 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 (redigerad) Hehe... Tackar allihopa! Mycket fina tips vi fick och här kommer lite svar på saker. Jag själv är 15 som kanske vissa här vet, kompgitarristen/sångaren är 16, leadguitarsnubben är 16 också och basisten är bara 12. Jag har faktiskt spelat ganska länge men med brist på engagemang. Har inofficiellt (om man räknar med hur länge jag har vart engagerad) så har jag spelat i 1,5 år kanske. Började väldigt ung och tröttnade ganska tidigt men fortsatte. Vissa här kanske känner igen sig. Sen har jag kommit ur form precis innan de där inspelningarna. Sångarens röst är ju väldigt bra eftersom att den är otroligt flexibel om man säger så. Han kan härma och ändra röster väldigt bra. Vi började spela 2004, och vi spelade in vår första låt 4 april 2004 16:42. Denna låt spelade vi in första dagen vi spelade. Var bara tvungen att visa detta sammanträffande. April är 4:e månaden och kl. 16 motsvarar ju kl. 4. Så det blir en jäkla massa 4:or här. Sen så är vi 4st i bandet också. Titta gärna in lite på sidan nån gång efter nästa helg då vi troligen ska spela in igen. Det blir roligare om det är folk som lyssnar på ens musik också. Edit: En liten kul grej att veta om man lyssnar på flera av våra inspelningar är att Oscar (sångare/gitarist) är på höger sida, och Nilsth (gitarist) är på vänster sida. Vi har samma stereo panorisering till alla låtar, så man kan veta vem som spelar vad. Redigerad 3 oktober, 2005 av SnowstormGta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 1,5 år? aaah I see Det e ju inte länge, har lirat 8 år snart Går på musikskola också (trummor) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 .nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kane Skrivet 3 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 1,5 år? aaah I see Det e ju inte länge, har lirat 8 år snart Går på musikskola också (trummor) Nice! Är du bra? Spelar du i något band? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Lyssnar. låter jävla bra skön sångare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 10 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2005 Nice! Är du bra? Spelar du i något band? Enligt många kompisar är jag vädligt bra, har lätt för mig att spela och lära Tyvärr spelar jag inte i något band, känner bara inte för att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2005 Hehe... Tackar allihopa! Mycket fina tips vi fick och här kommer lite svar på saker. Jag själv är 15 som kanske vissa här vet, kompgitarristen/sångaren är 16, leadguitarsnubben är 16 också och basisten är bara 12. Jag har faktiskt spelat ganska länge men med brist på engagemang. Har inofficiellt (om man räknar med hur länge jag har vart engagerad) så har jag spelat i 1,5 år kanske. Började väldigt ung och tröttnade ganska tidigt men fortsatte. Vissa här kanske känner igen sig. Sen har jag kommit ur form precis innan de där inspelningarna. Sångarens röst är ju väldigt bra eftersom att den är otroligt flexibel om man säger så. Han kan härma och ändra röster väldigt bra. Vi började spela 2004, och vi spelade in vår första låt 4 april 2004 16:42. Denna låt spelade vi in första dagen vi spelade. Var bara tvungen att visa detta sammanträffande. April är 4:e månaden och kl. 16 motsvarar ju kl. 4. Så det blir en jäkla massa 4:or här. Sen så är vi 4st i bandet också. Titta gärna in lite på sidan nån gång efter nästa helg då vi troligen ska spela in igen. Det blir roligare om det är folk som lyssnar på ens musik också. Edit: En liten kul grej att veta om man lyssnar på flera av våra inspelningar är att Oscar (sångare/gitarist) är på höger sida, och Nilsth (gitarist) är på vänster sida. Vi har samma stereo panorisering till alla låtar, så man kan veta vem som spelar vad. Kan ni inte göra en Kisslåt? Dom kanske är svår. Men snälla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts