Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


thotim
 Share

Recommended Posts

Vet inte hur det blir med Oblivion till PS3. Spelet var ett av de första som anonserades till PS3 men sen dess har inget sagts om det. Min gissing är att Microsoft gjorde en överenskommelse för att få ensam rättigheterna.

Det stämmer, MS betalade stora summor för ensamräten...

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Har hittat en annan länk till filmen för det som inte fattar var torrents är...!

http://www.fz.se/filarkiv/download.php?fil...minGameplay.avi

Jag med.

AVI-fil med sämre kvalitet.

DVD versionen med hög kvalitet.

Måste vara medlem på Fileplanet.

Edit:Laddar ner nu med Download Accelerator Plus. Tar typ 4 tim. Mycket bättre än de 40 timmar (minst) det skulle ta med torrent för mig. ;)

Edit 2: Heh, bra röst skådespelare till spelet med. Patrick Stewart som Emperor Uriel Septim VII (Äntligen får man se honom efter allt snack i Morrowind om honom. Han var ju trots allt den som fixade så att man släpptes från fängelset i Morrowind. Visst, han var ju med i de andra spelen med (T ex de med Jagar Tharn storyn) men jag har inte spelat dem), Sean Bean som The Emperor's son, Terrence Stamp och Lynda Carter (Som var med i Morrowind också).

Ska bli kul att få utforka världen mer och den story som man påbörjade i Morrowind. Man kunde ju läsa om Oblivion i böcker i Morrowind (Och Oblivion nämdes och hade en del av de andra spelen med) och det var ju där som de riktigt stora fienderna kom från igentligen. (Daedra bla)

Oblivion utspelar ju sig strax efter Morrowind vilket gör det kul att få få se vad som har hänt med världen sen Morrowind.

Todd Howard:

"The outside world, in terms of square miles (16 square miles), is a bit larger than Morrowind's"

"One major assumption everyone makes when we do a new Elder Scrolls game is that it will be small. Everyone thought this about Daggerfall and Morrowind as well when we talked about them "being more focused." No Elder Scrolls game will ever be small. Ever. We make 'em big folks. We super-size them."

Detta förvånade mig verkligen. För all info jag har läst innan så skrevs det att Oblivion världen skulle vara mycket mindre än Morrowind eftersom Oblivion ska vara mer detaljerad. Men nu verkar det som att Oblivion kommer vara större. Men han sa också att den kommer kännas mindre eftersom det kommer gå fortare att resa nu när man kan använda häst. För att inte tala om det nya travel map sättet där man bara klickar på en karta och hamnar där. Tar bort lite av det roliga med att resa runt men är riktigt bra om mjan t ex har glömt nåt i en stad långt borta eller ska sälja nåt för att man bär för mycket.

Iallafall, ska bli kul att utforska mer av Tamriel världen (I det här fallet Cyrodiil och delar av Oblivion). Undrar om man kommer träffa på Daedra Lord Mehrunes Dagon. Han blev ju slängd in i Oblivion.

Iallafall, ser fram mot det här spelet mycket.

Edit 3: Jag får inte DVDn att funka. :wacko: Jag höll på att ladda ner den under hela dagen och natten (Var tvungen att hålla koll på den för den ville stänga av sig hela tiden) och nu när jag äntligen var klar efter att ha suttit och tittat på nerladdningen i 11 timmar så funkar den inte. :'(

Edit 4: OK, verkar som att man måste gå in på filerna på DVDn för att kunna se delar av filmen. Tror de har gjort fel när de kopierat den. Men tyvärr så kunde jag bara få ut ca 3 minuter av den. :wub:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...