darkjak Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Vad tycker ni? Själv anser jag att hela skiten är för mesig. Man kan mörda någon och få ett straff på under tio år. Ljuger man sen ihop en sorglig historia om hur man mår psykiskt illa kan man komma undan helt me det. Och poliserna saknar resurser, och använder dom dessutom riktigt dåligt. Allt polisen gör är ju att lösa trafikbrott! Förra året var det inbrott i en husvagnsbutik. Ägaren rapporterade in rånet, och polisen kom DAGEN EFTER!!! FÖR HELVETTE! Polisstationen låg två kilometer bort! Dom borde ha kommit inom FEM MINUTER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Ja, hela vårt rättssystem borde ses över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Ja, hela vårt rättssystem borde ses över. Wórd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Wórd! Wörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jodå, riktigt mesigt. Polisväsendet här på öland t.ex är rent löjligt. Visst, det är inte så mycket brott som händer här men på hela ön så finns det EN polisstation och den är öppen mellan 14-19 på måndagarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Enda gången jag har snackat med snuten när jag och 3 polare satt på trappan till banken (vid 21 tiden) och snackade, då stannade dom med bilen å frågade vad vi gjorde, samtidigt kom två snorungar på en moppe, ingen hade hjälm och man såg lätt att dom inte var en dag över 13. Snuten tittade tillomed på dom utan reaktion Lite komiskt ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jag tycker polisen är lata. Blir nån misshandlad bryr de sig knappt om att få fast de skyldiga. Löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 "'A hard rain's gonna' fall' means something's gonna' happen..." Sorry, tyckte det passande in på något vridet vänster. Ja, rättsväsendet och polismakten är för mesig, och alltför inkompetent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Kan de ens kallas poliser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jupp, lite för mesigt. Hårdare straff och mer skärpta poliser behövs. Förresten är det alldeles för många kontorspoliser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Kan de ens kallas poliser? Det är inte polisen som är det egentliga felet. De är bara ett vertyg i rättvisans namn. Det är som att säga att det är fel på kniven bara för att du inte kan hacka en lök. Det är system det är fel på. Straffskalan. Alla kryphål i lagen. Att lagen skyddar brottslingar mer än offret. Om tex. någon försöker göra inbrott hemma hos er en vinternatt, och han halkar och bryter benet på er trappa utanför huset pga att ni inte har saltat där. Så kan han kräva skadestånd för det, och ha stora chanser att vinna en sådan tvist?! Polisen kan inte göra mer än de får för lagen. Ge dem mer frihet... Som det är nu är det en sådan dubbelmoral i samhället. Först säger vi "f*n vad polisen är mesiga" sen när de verkligen gör något vid ett sällsynt tillfälle, så är det polisbrutalitet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jodå, riktigt mesigt. Polisväsendet här på öland t.ex är rent löjligt. Visst, det är inte så mycket brott som händer här men på hela ön så finns det EN polisstation och den är öppen mellan 14-19 på måndagarna... Kom ihåg gott folk: begå brott på TISDAGEN på öland. okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Null vote vet faktiskt inte på vissa punkter dom dock lite lama på Jodå, riktigt mesigt. Polisväsendet här på öland t.ex är rent löjligt. Visst, det är inte så mycket brott som händer här men på hela ön så finns det EN polisstation och den är öppen mellan 14-19 på måndagarna... om jag skulle starta ett brottsimperium skulle jag lätt göra det på öland tha öland syndicate Redigerad 1 oktober, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Rent för mesigt. När polisen ska ta folk till stationen och måste använda våld då kan dom anmäla polisen! Rent sjukt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Jag tycker polisen är lata. Blir nån misshandlad bryr de sig knappt om att få fast de skyldiga. Löjligt. Det har inget med polisen att göra. Polisen i detta land har för dåliga befogenheter och lagen är för slapp. Lagen är luddig på många sätt, utövade personen nödvärn eller inte etc. Ta exempel på nya lagen om våldtänkt som trädde fram detta år, nu mera kallas det mesta för våldtäkt. Våldtäkt för mig är när någon med våld blir sexuellt utnyttjad med våld. Men enligt lagen är det när någon blir sexuellt utnyttjad eller antastad av något slag. Där förvann hela grejen om våldtänkt, dvs den tappade helt betydlese. Jag tycker att det är bra att det är hårdare straff för "våldtäkt" men jag tycker att man borde kunnat döpa det till något annat så som "Grovt sexuelltutnyttjande utav berusad person" eller liknande. Allt detta för att regeringen ska kunna gömma sig bakom ordet våldtäkt när det i statistiken säger att våldtäkten ökat, då säger regeringen "Ja men det är för att det är hårdare straff för våldtäkt osv.. " Ge polisen mer befogenheter och införskaffa fler poliser så ska du se att polisen inte är slappa längre. Redigerad 1 oktober, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Hoho... smärre heads-up; det heter "våldtäkt". EDIT: Det kanske var något skämt som min slappa hjärna inte fattade, förvisso... Redigerad 1 oktober, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jag tycker polisen är lata. Blir nån misshandlad bryr de sig knappt om att få fast de skyldiga. Löjligt. W0rd! Polisstationen här där jag bor ska läggas ner för att dem tycker att "få brott inträffar här". Men saningen är att de missar allt som händer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Hoho... smärre heads-up; det heter "våldtäkt". Jag vet och jag skrev det på vissa ställen, men som du redan vet så om man skriver med hast så blir det lätt fel. Ska ut och bada nu, därav har jag inte tid att sitta och slappskriva. Fixade även vissa formueringsfel i min text. Redigerad 1 oktober, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Rent för mesigt. När polisen ska ta folk till stationen och måste använda våld då kan dom anmäla polisen! Rent sjukt Anmäler man en polisman för våld motanmäler polisen och man får själv all skit, tro mig - we know. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 En grej som är riktigt sjuk med det svenska rättssystemet är att man inte får förlängt straff om man rymmer men dom kanske har ändrat det nu pga alla rymningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts