Siana Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Okej, jag har dragit på mig en massa virus, men jag har fått någon skit som gör att datorn inte hittar något när jag gör sökningar. Så därför tänkte jag att jag bara ska formatera om hela datorn, starta på en ny kula. Systemåterställning funkar inte- klassikern. Så hur går man tillväga? Stoppar jag in Windows- CD'n och startar den, står det Tryck (nån knapp, minns inte) för att installera Windows XP Tryck *** för att reparera windows Tryck *** för att avsluta. Hur ska jag göra? Ska man ens göra så när man vill formatera om? Hjälp tack, har aldrig formaterat om tidigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Okej, jag har dragit på mig en massa virus, men jag har fått någon skit som gör att datorn inte hittar något när jag gör sökningar. Så därför tänkte jag att jag bara ska formatera om hela datorn, starta på en ny kula. Systemåterställning funkar inte- klassikern. Så hur går man tillväga? Stoppar jag in Windows- CD'n och startar den, står det Tryck (nån knapp, minns inte) för att installera Windows XP Tryck *** för att reparera windows Tryck *** för att avsluta. Hur ska jag göra? Ska man ens göra så när man vill formatera om? Hjälp tack, har aldrig formaterat om tidigare Du installerar XP över gamla XP. Hur man ska säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Du installerar XP över gamla XP. Hur man ska säga. Fattar vad du menar, men blir inte alla virus och skit kvar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Du måste boota med Win XP Cd:n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Fattar vad du menar, men blir inte alla virus och skit kvar då? Nope, den raderar först, sen lägger till en skinande ny XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Men siana... Du får inte surfa på porrsidor som ger virus! Men som sagt... Du bootar med winxp skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Okej, tack fokes då kör jag på det. Btw är det fucking L*meW*re som gett mig virus och skit... Men det får man väl tåla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Följ bara instruktionerna, när du kommer fram till formateringsalternativet väljer du formatera med filsystemet ntfs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Följ bara instruktionerna, när du kommer fram till formateringsalternativet väljer du formatera med filsystemet ntfs What? För nu testade jag att ta installera windows, sedan kom det upp något att jag skulle reparera windows eller liknande... Och så gjorde jag det och installerade om windows. Med det hjälper inte! Installerar man om Windows så finns allt kvar Och vad snackar du om? Vilka instruktioner? Det där kunde inte jag välja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Ska jag behöva starta en vindus instalation och skriva ner varenda steg åt dig? nähh sånt orkar inte jag. antingen instalerar du om igen och läser instruktionerna lite nogare, eller så sover du på saken och frågar pappa imån... hint: du ska inte välja reparera windows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Ska jag behöva starta en vindus instalation och skriva ner varenda steg åt dig? nähh sånt orkar inte jag. antingen instalerar du om igen och läser instruktionerna lite nogare, eller så sover du på saken och frågar pappa imån... hint: du ska inte välja reparera windows Öhm okej tack, du är alltid lika hjälpsam. Men jag fixar det nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Öhm okej tack, du är alltid lika hjälpsam. Men jag fixar det nog. Det är inte alls svårt att göra det, bara välj installera xp och sen formatera med ntfs. Efter det är det bara att ställa in klockan och sånna små saker som ditt namn och annat mumsigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Hopps nu har jag ett annat trevligt problem. Drivrutinen till mitt grafikkort (Geforce 3 64mb) är försvunnen, jag laddar ner en ny, men det här kommer upp under samma installation som jag körde förra gången jag installerade utan problem: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Hopps nu har jag ett annat trevligt problem. Drivrutinen till mitt grafikkort (Geforce 3 64mb) är försvunnen, jag laddar ner en ny, men det här kommer upp under samma installation som jag körde förra gången jag installerade utan problem: Redan formaterat? testat dom senaste? kanske kan funka, vet inte om dom är speciellt optimerade för ditt grafikkort som dina gamla drivrutiner var men det är värt ett försök http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Redan formaterat? testat dom senaste? kanske kan funka, vet inte om dom är speciellt optimerade för ditt grafikkort som dina gamla drivrutiner var men det är värt ett försök http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html Nej jag har inte formaterat, jag tänkte göra det imon istället. Det är precis den jag laddat ner, men ok jag testar att ta den internationella drivrutinen istället för den engelska. *EDIT* Nepp, det funkade inte det heller... Fyfan asså, det laggar när jag flyttar på ett fönster Redigerad 30 september, 2005 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Nej jag har inte formaterat, jag tänkte göra det imon istället. Det är precis den jag laddat ner, men ok jag testar att ta den internationella drivrutinen istället för den engelska. *EDIT* Nepp, det funkade inte det heller... Fyfan asså, det laggar när jag flyttar på ett fönster Gör som jag, jag lämnade det till en kompis som kan det(Trodde jag), eller så gör du som min kompis gjorde, han var inte riktigt säker på hur man skulle göra så han frågade sin morsa som var största geeken så hon firrade allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Gör som jag, jag lämnade det till en kompis som kan det(Trodde jag), eller så gör du som min kompis gjorde, han var inte riktigt säker på hur man skulle göra så han frågade sin morsa som var största geeken så hon firrade allt Var det samma fel, att du inte kunde installera en drivrutin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Men spela stor roll att du inte kan ha drivrutiner när du ska formatera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Var det samma fel, att du inte kunde installera en drivrutin? Nej, jag ville bara ha en formatering helt enkelt, och då blev det så. Det behöver inte alltid vara anledningar till det eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Men spela stor roll att du inte kan ha drivrutiner när du ska formatera Nej jag vet, men det är inte säkert att jag ska formatera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts