Jump to content

Nya vågen - Åmål, har du det?


Cyper
 Share

Har du åmål?  

57 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nope. Varför kallas det för åmål?

Vet inte. Kom bara på det. Eller rättare sagt, jag började märka saker på folk. :)

Perlan: Japp, du har åmål. Dock inte kraftigt. Efter 2 km kan man få det.

EDIT: Det är inte KONSTIGT för er som inte hört talas om detta. Eftersom jag själv har märkt och kommit på det. Jag ser hursom hälst allvar I detta!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det har jag antagligen... Jag har inte utövat nån fysisk aktivitet sen "knatte fotbollen" för 10 år sedan... So what? alla ska vi ändå dö, ju förr desto bättre

Vote: JA (bryr mig inte)

D borde GENNAST börja! Då min kompis märkte att jag hade åmål började jag tok träna! :)

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett exempel:

Du ska springa 60 meter. Du börjar springa och din tunga ''faller'' ut och du räcker ut tungan när du springer. Alltså, vanligaste falet är att den ''hänger'' ut.

Exmepel 2: Du sitter och ritar och din tunga faller ut från munnen, och ''böjer'' sig ut på sidan. Höger eller vänster. Detta är då k-åmål (konsentations-åmål.

Många feta/tjocka drabbas mer och mer av åmål, även lata människor kan få det, dvs, människor som ofta sitter och inte utövar någon fysisk aktivitet. Många undrar förmodligen vad åmål är. Jag har varit nära att få åmål en gång, min kompis sa att jag räkte ut tungan I visa fyskiska aktiviteter osv. Jag gjorde det enda rätta - började träna Jujutsu, gick där någon termin sen blev jag less, så jag började i Taek Wondo och gick där ett tag, sendan fick jag sluta p.g.a ryggvärk. I allafall, detta har nu försvunnit, och jag har inte haft tungan ute något mer.

Folk har nog inte tänkt på detta. Om den är onödig lås den.

EDIT: Kan någon mod sätta ditt en ''nej'' -alternativ.

Kamrat.... håll dig borta från Internet.... och håll käften!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kamrat.... håll dig borta från Internet.... och håll käften!

Fan vad alla ska hålla käften då :lol:

Nej jag varken bor i eller har Åmål... Jag går typ 2,5km per dag, sträckan hem efter skolan, och det räcker för att ge mig den kondis jag behöver. Nivå 16 på piptestet :huh:

*Tittar generat men stolt ner i golvet*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...