Cyper Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Ett exempel: Du ska springa 60 meter. Du börjar springa och din tunga ''faller'' ut och du räcker ut tungan när du springer. Alltså, vanligaste falet är att den ''hänger'' ut. Exmepel 2: Du sitter och ritar och din tunga faller ut från munnen, och ''böjer'' sig ut på sidan. Höger eller vänster. Detta är då k-åmål (konsentations-åmål. Många feta/tjocka drabbas mer och mer av åmål, även lata människor kan få det, dvs, människor som ofta sitter och inte utövar någon fysisk aktivitet. Många undrar förmodligen vad åmål är. Jag har varit nära att få åmål en gång, min kompis sa att jag räkte ut tungan I visa fyskiska aktiviteter osv. Jag gjorde det enda rätta - började träna Jujutsu, gick där någon termin sen blev jag less, så jag började i Taek Wondo och gick där ett tag, sendan fick jag sluta p.g.a ryggvärk. I allafall, detta har nu försvunnit, och jag har inte haft tungan ute något mer. Folk har nog inte tänkt på detta. Om den är onödig lås den. EDIT: Kan någon mod sätta ditt en ''nej'' -alternativ. Redigerad 30 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Null vote.. Gick inte att rösta Nej, Sämst alternativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Sättet du förklarade på har lämnat mig konfunderad, och jag förstår knappt vad frågan var, ens en gång. Null vote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Sättet du förklarade på har lämnat mig konfunderad, och jag förstår knappt vad frågan var, ens en gång. Null vote. Jag tar förgivet att du har läst allt vad jag skrev. Läs om igen, om k-åmål och åmål så bör du förstå. Annars får jag förklara grundligare. Redigerad 30 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Jag tar förgivet att du har läst allt vad jag skrev. Det gör du rätt i. Jag fattar inte vad du snackar om. Åmål är alltså en ort, men även hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Eller är Åmål ett sätt att mäta hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Ofärdiga meningar och allmänt gibberish hjälper inte direkt till när man vill förklara något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nej, har aldrig hört talas om nått liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Det gör du rätt i. Jag fattar inte vad du snackar om. Åmål är alltså en ort, men även hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Eller är Åmål ett sätt att mäta hur långt man sträcker ut tungan under fysisk press? Ofärdiga meningar och allmänt gibberish hjälper inte direkt till när man vill förklara något... Nej, att man sträcker ut tungan under fyskiskt press. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nej, att man sträcker ut tungan under fyskiskt press. Jaha, nej, jag sträcker inte ut tungan under fysiskt eller psykiskt press. Men nu ska vi inte vara sådana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nej.. Nullar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Har det ibland när jag spelar svåra solon på guran. Votar nu, ska se vad det blir. *EDIT* Kanske inte är åmål. Den faller inte ut, men den åker ut lite Redigerad 30 september, 2005 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Null, har det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Är det farligt på något sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Är det farligt på något sätt? MM. 2 av 10 som har det dör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Null vote: NEJ!!! Tror du ja e handikappad, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nej men jag har sett personer som har det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 När jag joggade 3 km på 14 min.. När jag kom i mål så hade jag min tunga lite ute... men inte först efter 2 km.. har jag Åmål ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nope. Varför kallas det för åmål? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Nope. Varför kallas det för åmål? Alla i åmål läspar ! Haha nej ja har inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Närmsta jag kom det du sa var att jag brukade vinkla kontrollen åt nått håll när jag var liten och lirade 8-bitars Nintendo . Fast det har jag inte längre. Syrran blev väldigt irriterad när vi spelade Turtles och jag skulle vinkla kontrollen åt höger om jag skulle gå åt höger och liknande. Om nån fattar vad jag menar Vote: Null/Nej Redigerad 30 september, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Ja. Jag utövar inte någon fysisk aktivitetr, och har faktiskt åmål. När jag spelar trummor, räcker jag ut tungan och "böjer" den åt vänster oftast (har själv blivit påpekad av mina kompisar) , när jag ritar osv. Det ligger allt en liten Lars Ulrich i mig när jag spelar trummor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts