Jump to content

Personal Web Server


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Lyckat. En server ska vara på annars är det ingen server eller ehla syftet med server försvinner iaf.

Som Gizmo säger, vad är det för mening med att ha igång den om det enda som finns på den är en sida som inneåller en vit bakgrund och svart text där det står "död åt alla!"?

@Gizmo

Jag tycker att Windows 98 duger, men Linux är mindre krävande för datorn vilket innebär att mer av datorns prestande kan användas till traffiken... Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ.. satt upp en server med Windows XP.. använder det inbyggda "IIS" och hur man sätter upp olika FTP-konton med rättigheter att läsa olika kataloger..

T.ex. användare Usr1 ska bara ha tillgång till /usr1 medans Usr2 ska bara ha tillgång till /usr2..

har bara lyckats skapa FTP-konton som har tillgång till hela FTP-servern..

Help me!

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ.. satt upp en server med Windows XP.. använder det inbyggda "IIS" och hur man sätter upp olika FTP-konton med rättigheter att läsa olika kataloger..

T.ex. användare Usr1 ska bara ha tillgång till /usr1 medans Usr2 ska bara ha tillgång till /usr2..

har bara lyckats skapa FTP-konton som har tillgång till hela FTP-servern..

Help me!

:'(

Går förmodligen inte med IIS. Varför envisas du med att använda det sämsta hela tiden? Bara för att det följer med.

Ta filezilla som ftp-server och wamp som http-server, så går allt att fixa. Har själv dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går förmodligen inte med IIS. Varför envisas du med att använda det sämsta hela tiden? Bara för att det följer med.

Ta filezilla som ftp-server och wamp som http-server, så går allt att fixa. Har själv dom.

Mmmkay.. tack.. ska testa när jag kommer hem.. "använda det sämsta hela tiden?" hela tiden? w00t? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmmkay.. tack.. ska testa när jag kommer hem.. "använda det sämsta hela tiden?" hela tiden? w00t? ^_^

Nä, jag blandade ihop dig med tomtefar som envisades med PWS i början av topicen, men IIS är igentligen inte bra på nåt sätt, så det var bra att du kom igång med wamp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...