knasn00b Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Hej! Skriver ett skolarbete om Skepp och fartyg, nu har jag kommit till delen där jag skulle vilja skriva ner de viktigaste årtalen i skeppets historia. Än så länge har jag bara satt ut Titanic och Columbus på tidslinijen... nån som vet fler viktiga årtal i skeppets historia? T.ex när kärnreaktorn som tillverkar bränsle kom:P Tack ppå förhand//Knasn00b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Ehm, Estonia sjönk väl,den 27 september? Årtalet vette fan. Gisslar på 95? Redigerad 29 september, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Ehm, Estonia sjönk väl,den 27 september? Årtalet vette fan. Gisslar på 95? Då skulle det ha uppmärksammats i förrgår för att det var tio år sen? M/S Estonia sjönk 28 september 1994. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Första ångbåten o.s.v. kan vara värt att ta med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Världens första båt och den största båten. När bygged den första båten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Världens första båt och den största båten. När bygged den första båten. Ingen vet, någon kan ju ha åkt på en litet löv över en sjö? det är ju en båt. @Curly. Oj, jag hade fel på ett år & en dag. Big deal? Måste du bli så 'sur?' Redigerad 29 september, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Regalskeppet Vasa borde du skriva något om. Det sjönk den 10 augusti 1628 och bärgades 333 år senare den 24 april 1961 och är idag det mest välbevarade 1600-tals skeppet i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Regalskeppet Vasa borde du skriva något om. Det sjönk den 10 augusti 1628 och bärgades 333 år senare den 24 april 1961 och är idag det mest välbevarade 1600-tals skeppet i världen. Det skeppet möglar för fan! Finns skep som e i bättre sick än Vasa. Ostindiefarare kan du skriva om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Det skeppet möglar för fan! Finns skep som e i bättre sick än Vasa. Ostindiefarare kan du skriva om. Plus att det finns skit mycket spott på det.. När dom använde nå't medel på båten för att göra den fin (?) så kom man på att om man spottade på skeppet under torkningen (?) så vart det en vit fläck kvar, ser ungefär ut som fågel skit.. Finns fullt det på den.. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Ingen vet, någon kan ju ha åkt på en litet löv över en sjö? det är ju en båt. @Curly. Oj, jag hade fel på ett år & en dag. Big deal? Måste du bli så 'sur?' Sur? Är inte ett dugg sur. Kanske verkar som så när jag inte använder en glad smilie, inte vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts