Plaisir Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Kommer i skrivande stund bara ihåg en enda av dessa och det är den om att man inte får passa hem till målvakten. Så vad tycker ni innebandy frälsta om denna fruktansvärda/underbara regel??? Själv tycker jag att den är detvärsta som hänt svensk innebandy sen långt tillbaka... Eller iaf till det att P.T började i vårat lag:P... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Bah. Sämsta regeln hittills. Såklart man borde få passa målvakten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Man borde få göra mål i vilket mål man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Jävla dyngregel ju. Klart som fan att man ska få passa målvakten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Varför e det så dåligt? Vet inte så jätte mycke om sporten men det e väl ett väldigt dåligt lag man lirar i om inte någon kan visa sig så bra att man kan passa honom istället för målvakten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 (redigerad) Varför e det så dåligt? Vet inte så jätte mycke om sporten men det e väl ett väldigt dåligt lag man lirar i om inte någon kan visa sig så bra att man kan passa honom istället för målvakten? Om man står framför målet och 3^128 personer täcker en, kan det vara bra att passa målvakten, så att han kan kasta den över motståndarna till de andra spelarna Redigerad 27 september, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Haha okej, trodde spelarna hade bestämda positioner och inte gick med så många mot en samtidigt och btw e det inte dingt att stå med bollen så länga att dem hinner komma så många/passa till någon täckt av så många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Haha okej, trodde spelarna hade bestämda positioner och inte gick med så många mot en samtidigt och btw e det inte dingt att stå med bollen så länga att dem hinner komma så många/passa till någon täckt av så många. Visst har man bestämda positioner, men det finns inga regler som förbjuder att tex backarna gör mål. Och ibland, speciellt om man står framför målet, är motståndarna redan där när man får bollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Tycker det är en rätt idiotisk regel. Förbjud zorrofinten istället. Den är 10 gånger mer spelförstörande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Tycker det är en rätt idiotisk regel. Förbjud zorrofinten istället. Den är 10 gånger mer spelförstörande Haha ja men det är kul att leka med motståndarna med den. De får ju inte slå på min klubba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Tycker det är en rätt idiotisk regel. Förbjud zorrofinten istället. Den är 10 gånger mer spelförstörande Ja den är faktiskt rätt irriterande (stavas det så?)... Men det räcker ju faktiskt med att gå in med kropp på den som gör den... Det jag stör mig mest på med den "finten" är att det oftast är hög klubba men domarn bryr sej inte för att tyckte det var snyggt... Hände mitt lag en gång när vi var i Norrköping o lira... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 J*vla n00b regel Som tur e det bara HOCKEY som gäller för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Skitdålig regel men vi i mitt lag fick veta att man kan passa hem till målvakten om han står upp med en fot utanför målområdet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Tycker det är en bra regel, kan kanske höja tempot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Skitdålig regel men vi i mitt lag fick veta att man kan passa hem till målvakten om han står upp med en fot utanför målområdet. Nja... Han måste springa ut ur målområdet innan han får ta bollen... Eller som min tränare uttryckte det.. Både bollen och hela kroppen ^Christian^ måste vara utanför målområdet... Christian är alltså våran tjocka målvakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Nja... Han måste springa ut ur målområdet innan han får ta bollen... Eller som min tränare uttryckte det.. Både bollen och hela kroppen ^Christian^ måste vara utanför målområdet... Christian är alltså våran tjocka målvakt Vilket sammanträffande... vi har också en tjock Christian i vårt lag (fast han e inte målvakt)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 (redigerad) Haha ja men det är kul att leka med motståndarna med den. De får ju inte slå på min klubba. Han är sur för att en kille gjorde ett sådant mål på honom i någon sommarcup Redigerad 28 september, 2005 av kariya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Vilket sammanträffande... vi har också en tjock Christian i vårt lag (fast han e inte målvakt)! Nämen gud så coolt ... Våran har ju bestämt sig för o banta så det blir väl bara en pizza om dan kanske :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Problemmet är ju att man inte i innebandy får gå för mycket på kropp. Sen förstår jag att man inte hinner med. Det går ju rätt snabbt när de gör finten. På ett vis är den nya reglen om att man inte får passa hem till målvakten bra då tempot blir högre som nån sa. Men målvakterna brukar ändå få bollen i spela ganska snabbt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 Problemmet är ju att man inte i innebandy får gå för mycket på kropp. Fast du får gå rätt mycket på kropp. Iaf när man kommer upp i åldrarna. Det är bara nått som alla som inte spelar innebandy brukar säga. Nu vet ju inte jag om du spelar innebandy eller inte, men det brukar låta så ifrån de flesta jag känner som inte spelar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts