Jump to content

Angående femenism...


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

- Pojkar kan heta flicknamn och tvärtom

Tycker inte att det är så jävla sjukt. Det viktigaste är att det är smakfullt. Tycker inte att man ska kunna tortera en pojke (eller flicka heller för den delen...) så till den milda grad att denne blir döpt till Rose-Marielouise eller nåt.

Själv heter jag Robin, och det är redan unisex. Simon är ett annat exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte att det är så jävla sjukt. Det viktigaste är att det är smakfullt. Tycker inte att man ska kunna tortera en pojke (eller flicka heller för den delen...) så till den milda grad att denne blir döpt till Rose-Marielouise eller nåt.

Själv heter jag Robin, och det är redan unisex. Simon är ett annat exempel.

Tänk dig en pojke heta Lisa :teehee: Eller en flicka heta Gösta! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk dig en pojke heta Lisa :) Eller en flicka heta Gösta! :lol:

Kanske bara är jag men Gösta låter lite flickigt, tihi.

FI, eller Feministiskt Initativ är liksom Radical Cheerleaders ett enormt bakslag för de sanna feministerna (ekvalisterna) som vill ha ett jämställt samhälle.

Att börja göra lagar för att en könet inte ska få göra ditten och andra datten är fullkomligt patetiskt.

Att skrika att män är töntar och borde sitta i burar är hutlöst larvigt det med.

Något som inte är lika larvigt är jämställdhet - det skall vi ha.

Tror dock att det finns ett lite mer radikalt parti som kan påverka andra partier så att vi kanske kan få ett mer jämställt samhälle.

Dock blir det inte jämställt om ingen man kan få gå ut med sin fru på middag och seda ta tunnelbanan hem efter 22.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag instämmer med de flesta här. Jag är positivt förvånad över alla kloka inlägg, i sånna här trådar är det lätt hänt att alla tracka ner på hela feminsmen som sig. Jag tycker inte det ska behöva finnas ett ord för det som det betyder, att det ska vara jämnlikt mellan könen är en självklarhet men i FI har det helt klart gått över styr. De säger ju emot sig själva. Å ena sidan ska det vara jämnlikt och å andra sidan så är män djur som inte kan kontrollera sig och springer ute efter kl. 10, åker tunnelbana och våldtar kvinnor. Vad är det för skit? Det ger ju inte direkt en bild av att de vill att de ska vara jämnlikt i samhället. De utgår från att alla män är så, att inte fler blir upprörda, det är ju lika diskriminerande som att säga att alla invandrare försörjer sig på kriminalitet. De förstör ju för alla kvinnor som vill ha lika rättigheter i det här landet. Man blir så trött.

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom många andra ideologier så klingar Feminismen illa i våra öron. Självklart är jag för jämlikhet. Men jag ser inget positivt i ett parti enbart styrt av kvinnor. Politik är ju bara ett maktspel i slutet av dagen, och Fi har ju bevisat att de är lika maktgiriga som alla de andra. Gudrun Schyman är ju inte mycket att hänga i julgranen precis. Jag skulle må mycket bättre ifall någon skulle vara vänlig nog att begrava henne levande nånstans djupt inne i Norrlands skogar.

Nej vi behöver ett parti som talar till Generation Z. En ny form av demokrati som utgår ifrån folkets vilja. Det var ju det som var den egentliga idén när det kom till parlamentarism skulle jag tro. Men jag kan med all säkerhet säga att det finns ingen i riksdagen som talar för mig. Inte ens Gustav Fridolin, som tillhör våran generation, för hur mycket än han försöker lansera sig själv som ungdomens röst, så är han i grund och botten bara en löjlig klåpare som försöker ta sig till toppen, på våran bekostnad.

Nej, ett parti styrt av kvinnor, eller ett parti styrt enbart av män, är ett steg i fel riktning. Vi behöver ett parti som gynnar ungdomen, vare sig du är man, kvinna, bög, svarting, eller en flintskalling hemafrodit med en förkärlek för pepparkvarnar.

Själv så röstar jag blankt nästa år

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom många andra ideologier så klingar Feminismen illa i våra öron. Självklart är jag för jämlikhet. Men jag ser inget positivt i ett parti enbart styrt av kvinnor. Politik är ju bara ett maktspel i slutet av dagen, och Fi har ju bevisat att de är lika maktgiriga som alla de andra. Gudrun Schyman är ju inte mycket att hänga i julgranen precis. Jag skulle må mycket bättre ifall någon skulle vara vänlig nog att begrava henne levande nånstans djupt inne i Norrlands skogar.

Nej vi behöver ett parti som talar till Generation Z. En ny form av demokrati som utgår ifrån folkets vilja. Det var ju det som var den egentliga idén när det kom till parlamentarism skulle jag tro. Men jag kan med all säkerhet säga att det finns ingen i riksdagen som talar för mig. Inte ens Gustav Fridolin, som tillhör våran generation, för hur mycket än han försöker lansera sig själv som ungdomens röst, så är han i grund och botten bara en löjlig klåpare som försöker ta sig till toppen, på våran bekostnad.

Nej, ett parti styrt av kvinnor, eller ett parti styrt enbart av män, är ett steg i fel riktning. Vi behöver ett parti som gynnar ungdomen, vare sig du är man, kvinna, bög, svarting, eller en flintskalling hemafrodit med en förkärlek för pepparkvarnar.

Själv så röstar jag blankt nästa år

Ja, äntligen någon som bryr sig om oss :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har ju en hel del STÖRDA förslag:

- Pojkar kan heta flicknamn och tvärtom

- Mer än 2personer ska kunna gifta sig

- Män ska inte få åka tunnelbana efter kl: 22:00 i stockholm

Jag tycker att det mittersta förslaget verkar bra....

Föresten så är jag för geniokrati.

Redigerad av saffecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...