Stora_tomtefar Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Ibland när jag laddar ner media från BearShare så vill Windows Media Player att jag ska skaffa någon "licens" från DRM. jag fruktar alltid att det kostar pengar... Bör man ladda ner dessa så att man kan öppna filerna? Annars är det lite störande. Vad är dessa för licenser, förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 (redigerad) DRM står för Digital Rights Management (eller Digital Restrictions Management). DRM är en samlingsbeteckning på alla sorters kopieringsskydd och spärrar varmed upphovsrättsindustrin försöker skydda sig mot piraterna. Men eftersom alla spärrar knäcks, är DRM-anhängarnas strategi att se till att staten stiftar lagar mot kringgående av alla sorters kopieringsskyddd. Du ska alltså under inga omständigheter installera det. Redigerad 25 september, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 25 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Du ska alltså under inga omständigheter installera det. Fan vad vis du är idag! Tack på dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts