Richard_I Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Jag undrar vilken grafik kort ni har och vilken upplösning och inställningar det klarar utan att det ska lagga sönder som det gör ibland för mig när jag har full draw distance fullt m.m btw så undrar jag vart du oftast är när du spelar, tex jag är alltid i LV och glider runt i öknen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Glider vid mount chilliad. inte kommit så långt. ska köpa fastigheter nu. har 60 000 typ körde lite brandbil. ja har frame limiter off. max draw. å så low på de andra .. inte så superbra dator .. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Richard_I Skrivet 25 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Glider vid mount chilliad. inte kommit så långt. ska köpa fastigheter nu. har 60 000 typ körde lite brandbil. ja har frame limiter off. max draw. å så low på de andra .. inte så superbra dator .. :"> vad gör frame limiter? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Jag har ATI RAdeon X850XT Platinum, max på allt som går, laggar aldrig...nåja jag kan ju inte spela gta iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Allt på högsta med AMD XP 2600+ 768 DDR RAM Ati Radeon 9600 256 mb. Enda gången jag märkt att det laggat är när det brinner som mest i "End of the line". Vill man ha mycket i draw distance så har jag märkt att minne spelar in en stor roll i det. Vilken skillnad det blev med från 256 tilll 768. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Paradis Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Jag har allt på max med 2500+, 768mb ram, 6800LE. Har aldrig laggat/hackat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Nu måste jag vara besserwisser här: Lagg = försening i nätverket Hack/ryck = det ni upplever i grafiken Det kan alltså omöjligt "lagga" i SA eftersom man inte spelar det i ett nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 (redigerad) Nu måste jag vara besserwisser här: Lagg = försening i nätverket Hack/ryck = det ni upplever i grafiken Det kan alltså omöjligt "lagga" i SA eftersom man inte spelar det i ett nätverk. Beror ju på om man spelar online, eller hur? Redigerad 26 september, 2005 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Beror ju på om man spelar online, eller hur? Ja, fast det var ju inte det den har tråden handlade om eftersom han inte nämnde ett ord om onlinespel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Ja, fast det var ju inte det den har tråden handlade om eftersom han inte nämnde ett ord om onlinespel. Nej, men jag bara nämnde det till han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 vad gör frame limiter? :"> Frames per second. fps bilder per sekund finns en grej som gör så den inte överstiger något ( vet inte va de är gräns men ) om du stänger av den så får du mer fps. alltså går det fortare. laggar mindre. men om du har en bra dator. så går allt skit fort. för fort. därför finns den här frame limiter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Nu måste jag vara besserwisser här: Lagg = försening i nätverket Hack/ryck = det ni upplever i grafiken Det kan alltså omöjligt "lagga" i SA eftersom man inte spelar det i ett nätverk. Jag visste det redan, men eftersom alla skriver lagga så tänkte jag inte på att skriva hacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PanzerPanz Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 Kör på ett Radeon 9500 PRO, 1024x768 med 4x DD 2xAA funkar fin fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Johniie Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Jag kör på: 1280 x nånting Allt på max! Dator: Intel P4 3.0ghz ASUS P4P800S-E Deluxe Kingston 1024 ram (snart 2048, denna månad) MSI Geforce 6800GT @ Ultra+ Maxtor 200gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 28 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2005 (redigerad) Frames per second. fps bilder per sekund finns en grej som gör så den inte överstiger något ( vet inte va de är gräns men ) om du stänger av den så får du mer fps. alltså går det fortare. laggar mindre. men om du har en bra dator. så går allt skit fort. för fort. därför finns den här frame limiter. Är du säker på att det där stämmer!? Trodde annars att det var så att om man har den av så kan grafikkortet generera fler bilder/sec om det behövs (typ om något rör sig skit fort) och så har man bara på den om man har en seg data som inte klarar att vissa så många frames/sec. EDIT: Kör på: AMD64 3000+, 512Mb ram, Nivida Geforce 6600Turbo Edition 256Mb, m.m. Med: Frame limiter off, draw distance full, typ maxat allt, utom ljusstyrka , laggar bara ibland om datan stått på i några dygn. Redigerad 28 september, 2005 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts