SAAB Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Du skrev ju själv att motorn inte får smörjning om man kör kortare sträckor. Skrev lite fel där. Ska jag leta upp fakta åt dig eller? Edit: Hade väl fel men enligt många andra jag snackat med var mina svar de rätta. Redigerad 29 september, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 En motor får smörjning hela tiden när den går och har olja.. va e de för folk här igentligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Har en Volvo 940 GL, årsmodellen är -91 och den har gått ca 36 300 mil. ] Drar en del soppa va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Jag har alltid velat ha en Mitsubishi Lancer Evolution 8, nu har jag ändrat min åsikt! Mitsubishi Sportback Redigerad 29 september, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Jag har alltid velat ha en Mitsubishi Lancer Evolution 8, nu har jag ändrat min åsikt! Mitsubishi Sportback Vafan är de där för plastsak? .. usch EVO 6.a ska det va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Vafan är de där för plastsak? .. usch EVO 6.a ska det va Vaddå plast?... det är Mitsubishis senaste bil med Lancer Evolution 8 Motor Jag får se vilken av Evo 8 och Sportback som är billigast när jag ska skaffa en... eller om Evo 9 hinner komma Så får det bli den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Vaddå plast?... det är Mitsubishis senaste bil med Lancer Evolution 8 Motor Jag får se vilken av Evo 8 och Sportback som är billigast när jag ska skaffa en... eller om Evo 9 hinner komma Så får det bli den! Ser plastig ut.. :'( haha ok =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Drar en del soppa va? Runt litern, blandad körning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Skrev lite fel där. Ska jag leta upp fakta åt dig eller? Edit: Hade väl fel men enligt många andra jag snackat med var mina svar de rätta. Skulle vilja träffa dom som påstår att B23 fanns -75. Redigerad 29 september, 2005 av Joey Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Drar en del soppa va? Varför skulle den göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Skulle vilja träffa dom som påstår att B23 fanns -75. Du nämnde aldrig årtalet. Det vill säga att jag visste ju inte vilken årsmodell av 240 du ville ha svar på. Såvitt jag vet så tillverkades Volvo 240 mellan 1975 till och med 1993. Förresten är inte det där taket på Sportbacken av kolfiber för att få en lättare bil? Tyckte iallafall att det såg grymt ut. Joey: Den senaste veckan har det pratats mycket om ett motorfel på Saab 9-3 och Saab 9-5. Ett fabrikationsfel gör att oljans kvalitet försämras snabbare än vanligt, som kan resultera i motorhaveri. När Saab skulle introducera Saab 9-5 så byggde man om 9000-motorn till en s k lågfriktionsmotor. Man ville ha så låg vikt som möjligt på rörliga delar och allt som skapar friktion skulle hållas till ett minimum. Detta gjorde att kolvringarna och kolvarna blev för dåligt dimensionerade, vilket kan resultera i ett flertal fel. I värsta fall kan alltså motorn haverera. Felet i motorn kan göra att vevhusventilationen påverkas. En bra sida där man kan se Saabs förändingar i vevhusventilationen genom åren är följande: http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml Eftersom oljans kvalitet kan försämras, rekommenderas att halvera oljebytesintervallet. Saab gottgör kunderna Många har redan fått betala reparationer på upp till 30.000 kr för deras havererade bilar, men Saab kommer att ersätta reparationskostnaderna om de som har betalat fortfarande äger bilen. Saab inför en retroaktiv motorgaranti, som gäller 8 år, oavsett miltal. Denna garanti innebär att de som drabbats av problemet, kommer att få full ekonomisk kompensantion. Berörda bilar och motorer Modell Motor Årsmodell Saab 9-5 B205 och B235 1998-2003 Saab 9-3 Coupé/CombiCoupé B205 2000-2002 Saab 9-3 Cabriolet B205 2000-2003 Saab 9-3 Viggen B235 1999 Saab 9-3 SportSedan och nya 9-3 Cabriolet berörs inte eftersom de använder en helt annan motorfamilj. Saab 9000 och Saab 900/9-3 till o med 1999 årsmodell berörs inte heller eftersom den gamla motorvarianten används där. Källa: AMS Redigerad 29 september, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 .http://www.blocket.se/view/6197192.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Jävla fint exemplar Kostar lite också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 .men vilken pärla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Huu. fyfan va fin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Den skulle vara nåt att bygga traktor av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Den skulle vara nåt att bygga traktor av Hoppas du dör långsamt å smärtsamt Den ska vara orginal! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 (redigerad) Den skulle vara nåt att bygga traktor av Ja det skulle den nog. Motorn är nog fin. Ska vi köpa den och bygga en traktor av KalleR? Här har vi däremot en läckerbit: http://www.blocket.se/view/5927484.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Redigerad 29 september, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Hoppas du dör långsamt å smärtsamt Den ska vara orginal! Skulle bara se reaktionerna... klart man inte bygger traktor av en sån sköntet... därimot rolla den mattsvart och rosa flufftyg till inredningen... eller kanske inte ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Skulle bara se reaktionerna... klart man inte bygger traktor av en sån sköntet... därimot rolla den mattsvart och rosa flufftyg till inredningen... eller kanske inte ändå... Näe inte direkt. men rosa fluffigt e tufft.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 .http://www.blocket.se/view/6197192.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Jävla fint exemplar Kostar lite också. 3.800 mil, bilen eller motorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts