StellHell Skrivet 13 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2013 Grym van! -- Bidrar väl med bild på min nuvarande vagn, utöver min tjänstebil. Volvo 142 1973. Byt grill, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 16 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2013 (redigerad) Mein automobil: VW Golf IV 2.0 - 1999 Haft den i 2 år, mycket trevlig. 115 hästar. 15 flak öl + 2 reseväskor och 10 flaskor Whiskey går i. Inga problem! Gått 16.600 mil. Köpte den vid 13.500. Aldrig vägrat köra. Kan va lite bitter på att starta, dock väldigt sällan och hon går alltid igång på andra försöket. (Har även en Audi A4 Quattro - 2007 i tjänsten) https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/284337_10150325459471221_2092471_n.jpg Redigerad 16 september, 2013 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemleN Skrivet 16 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2013 (Har även en Audi A4 Quattro - 2007 i tjänsten) Vad tycker du om den? Funderar lite på en sådan som vinterbil i år nämligen... pros/cons? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 16 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2013 (redigerad) Vad tycker du om den? Funderar lite på en sådan som vinterbil i år nämligen... pros/cons? En mycket trevlig bil. + Snygg och elegant + Bra drag + Mycket bra väghållning + Mycket bra komfort + Bra AC-möjligheter (många inställningar) + Drar inte speciellt mycket (0.6 blandad körning) + Lätt att parkera trots relativt stor bil + Bra sikt + Känns sportig - Jag som föredrar halvkombis tycker att det är lite dåligt packutrymme. (Är en sedan) Kombi finns ju annars. - Med däck jag har så är det dåligt grepp på snö (beror nog mest på däcken och inte bilen) - Måste nästan trycka gasen i botten för att få riktigt bra drag. (Vid normaltryck på plattan känns den lite trög ibland). (Är bra om man lånar ut den till mormor eller nåt sånt så hon inte kör direkt i dikten.) Man vänjer sig efter ett tag, det är nog mest för att jag kör 2 bilar som detta känns lite sisådär. Redigerad 16 september, 2013 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemleN Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 En mycket trevlig bil. + Snygg och elegant + Bra drag + Mycket bra väghållning + Mycket bra komfort + Bra AC-möjligheter (många inställningar) + Drar inte speciellt mycket (0.6 blandad körning) + Lätt att parkera trots relativt stor bil + Bra sikt + Känns sportig - Jag som föredrar halvkombis tycker att det är lite dåligt packutrymme. (Är en sedan) Kombi finns ju annars. - Med däck jag har så är det dåligt grepp på snö (beror nog mest på däcken och inte bilen) - Måste nästan trycka gasen i botten för att få riktigt bra drag. (Vid normaltryck på plattan känns den lite trög ibland). (Är bra om man lånar ut den till mormor eller nåt sånt så hon inte kör direkt i dikten.) Man vänjer sig efter ett tag, det är nog mest för att jag kör 2 bilar som detta känns lite sisådär. Då måste jag ju fråga vilken motor som sitter i? Med tanke på tjänstebil och förbrukning så gissar jag på 2.0TDI? I mitt fall blir det en 1.8t eller 2.0t, på vintern ska det lekas och då duger inte diesel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2013 Nu börjar det kännas nära på riktigt! Helgen har inneburit en första inofficiell provtur sedan projektet började i februari. Motorn gick igång fint på första startförsöket, och förutom lite krångel med förgasaren (som var väntat) funkade det mesta! Nu är det mest lite krompynt kvar att sätta fast, grill, kofångare och diverse lister, och snart kommer däcken. Riktigt kul att se bilen vakna till liv igen. Inte riktigt lika kul för plånboken... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemleN Skrivet 4 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2013 Det blev en Passat R-line 2.0Tdi med 4Motion som vinterbil istället! http://feedr.se/upload/20130927_191456.jpg 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2013 Om allt går som beräknat kommer jag kunna hämta hem bilen nästa helg! Bara lite småsaker kvar nu, efter ett första försök på besiktningen visade sig bromsoken vara slut i bak (vilket misstänktes innan). Sedan ska bara radion kopplas in, har hittat en tidstypisk med kassettspelare. Inget digitalt här, basta! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 8 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2013 Hej! Behöver lite hjälp! Jag har en Hyundai Santa Fe -02. 2,4 16V. När jag startar och drar igång funkar den klockrent! Fast 4'an och 5'an är väldigt slöa. Måste upp i minst 75km/h för att gå över till femman och kunna behålla varvtalet! Vad kam felet vara?! Tändstift, bränslefiler?! Jag är ganska nollställd när det gäller bilar! >> hehhe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2013 En av våra bilar hade ett möte med Godzilla inatt ser det ut som! https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1486842_10152507731213228_383381942_n.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2013 En av våra bilar hade ett möte med Godzilla inatt ser det ut som! https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1486842_10152507731213228_383381942_n.jpg Det... det är ju du som kör den... ! Vad haru nu gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2013 Det... det är ju du som kör den... ! Vad haru nu gjort? Inte jag som körde. Föraren kom nedför en lång backe mot en stor rondell, det var tydligen snorhalt och tja... Han fick inte stopp på bilen innan rondellen så det slutade med att han dundrade rätt in i räcket. Bilen drogs längs kanten av räcket och blev hängandes där. Streetview för den intresserade: http://goo.gl/maps/jHXV4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Tror jag fastnade i en fartkamera inatt. Någon som vet när det kommer en eventuell böteslapp? Det var inte min bil och relativt dåligt väder, så jag är inte säker på att jag blir identifierad heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Tror jag fastnade i en fartkamera inatt. Någon som vet när det kommer en eventuell böteslapp? Det var inte min bil och relativt dåligt väder, så jag är inte säker på att jag blir identifierad heller. Kommer nog om en vecka eller två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Tror jag fastnade i en fartkamera inatt. Någon som vet när det kommer en eventuell böteslapp? Det var inte min bil och relativt dåligt väder, så jag är inte säker på att jag blir identifierad heller. Du behöver inte oroa dig. Reglerna ändrades för ett tag sedan så det är ägaren som blir betalningsskyldig oavsett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Du behöver inte oroa dig. Reglerna ändrades för ett tag sedan så det är ägaren som blir betalningsskyldig oavsett. Det där låter oerhört orimligt och kan inte vara sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Du behöver inte oroa dig. Reglerna ändrades för ett tag sedan så det är ägaren som blir betalningsskyldig oavsett. Tror jag knappast. När jag fastnade på en fartkamera förra vintern skickades lappen hem till mig trots att jag körde i en väns bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Tror jag knappast. När jag fastnade på en fartkamera förra vintern skickades lappen hem till mig trots att jag körde i en väns bil. Hur... Går det till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Hur... Går det till? Skulle tro att dem kör bilden genom något program och matchar ansiktet på bilden med det på körkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2013 Tror jag knappast. När jag fastnade på en fartkamera förra vintern skickades lappen hem till mig trots att jag körde i en väns bil. Ni får tro vad ni vill. Det ändrades nyligen. I våras tror jag just pga att det inte gick att indentifiera folk pga de döljde sig på olika vis. Kolla upp det om du inte tror mig. Men ni fuskar ju inte så ni tar ju böter gladeligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts