Misterwhoopee Skrivet 19 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2012 När jag ändå är här; kan någon identifiera den röda i den här sketchen, 0:16 och framåt: Jag tror att det är en Jaguar Mk X... Stilig sak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2012 Jag tror att det är en Jaguar Mk X... Stilig sak! Ah, tack! Glömde bort att jag varit in och skrivit här. Det ser ut att vara en årsmodell ~1966: Vad kan vi tänka oss för pris för en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 24 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2012 Blir alltid så jävla paronid ifall jag sitter i bilen med motorn av och väntar på någon. Samtidigt som jag har radion på. TRor alltid att det ska ta mitt batteri och bilen inte starta. Har bara på den någon minut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Det ser ut att vara en årsmodell ~1966: Vad kan vi tänka oss för pris för en sådan? Ingen expert alls på Jaguarer, men i svenska kronor tror jag säkert den kan ligga på ett sexsiffrigt belopp... Blir alltid så jävla paronid ifall jag sitter i bilen med motorn av och väntar på någon. Samtidigt som jag har radion på. TRor alltid att det ska ta mitt batteri och bilen inte starta. Har bara på den någon minut Har glömt radion på en gång när jag parkerat bilen i en 6-7 timmar och det var inga problem att få igång bilen. Och då hade jag ändå ett gammalt dåligt bilbatteri. Så lägg paranoian på hyllan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Tror att en MK X i fint bruksskick går under hundringen. Jaguarer är relativt billiga ändå jämfört med t.ex. USA-bilar från samma tid. Verkar inte ha nått "sitt rätta värde" än, kanske tack vare att brittiska vagnar varit ganska dåliga historiskt sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 bilar är livet!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 bilar är livet!!!! Amen to that! Snygging! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 4 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2012 Min dröm... är att en dag ha min alldeles egna Cadillac. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Mr American car guy. Har en fråga! Jag har alltid gillat Chevrolet Caprice brougham, dom fina klassikerna. Men hur är det egentligen med växellådorna på dom? Har bara sett massa med automatisk växellåda, finns det manuell eller gjordes dom tidiga bara med Automat? Brukar vara 4 stegs Automat om inte 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 11 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 Du tänker på den gamla kantiga misstänker jag? Manuell har inte funnits att få på Caprice sedan tidiga 70-talet. Automatlådorna är superbra och växlar mjukare än vissa moderna växellådor. Dom håller 40 000 mil utan problem förutsatt att servicen av lådan är skött, vilket är förbaskat viktigt. Den fyrväxlade är att föredra men den treväxlade är egentligen inga problem då bilarna har så låg utväxling att dom varvar ~1500 RPM i motorvägsfart. Det är hemligheten till att dessa gamla vagnar går på under litern motorväg/landsväg och går att köra på en snittförbrukning på 1.2, trots femliters/5.7 V8 och automat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 11 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 Mitt senaste inköp! 1st Högerstyrd volvo 245 från -91. Den har gått som tidningsbudbil i västervik i början av -90 talet. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 19 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2012 Här är lite bilder på en av mina andra volvo 240´s Den finaste brukisen är en gotlandskörds rostfri volvo 244 från -87 med en b230K motor som går sjukt bra! Jag har haft den i min ägo sen vintern 2009. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2012 Jag rullar runt i en Mazda 626 från -99, den är pålitlig, rullar tryggt och är i väldigt bra skick. Jag är nöjd! http://imageshack.us/photo/my-images/848/img052xg.jpg/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D.E Skrivet 25 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2012 Jag kör en BMW 535i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2012 (redigerad) Jag kör en BMW 535i. Di rige di kan å di faddige di försögor! Redigerad 25 april, 2012 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Åker själv Ford LTD Crown Victoria -88. 5.4 meter lång och 1.97 meter bred och allmänt jättemysig att köra. (Svarta till vänster) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Mitt senaste inköp! 1st Högerstyrd volvo 245 från -91. Den har gått som tidningsbudbil i västervik i början av -90 talet. Att den har rullat på gatorna hemma i Västervik måste höja värdet ordentligt? Hur är det att köra högerstyrt? Hur lång tid för att vänja sig? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 27 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2012 Att den har rullat på gatorna hemma i Västervik måste höja värdet ordentligt? Hur är det att köra högerstyrt? Hur lång tid för att vänja sig? Mjo kanske det Det är lätt o köra högerstyrt då jag har jobbat som tidningsbud i 2 år. Man vänjer sig rätt snabbt, för mig tog det några dagar bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2012 Sexiga hora Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D.E Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 Di rige di kan å di faddige di försögor! Jag vet inte om det är menat som en komplimang eller förolämpning men det spelar ingen större roll... Här är iallafall min andra bil. En tvåfyrtiofemma från 1976 med turbo. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts