Mathias Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Köp en bil för 5k som har en liten motor och är ganska gammal. då har du en pengarsnål bil, liten motor=drar inte så mycket bensin. billig och gammal= behöver ingen försäkring. Gammal = många mil = många reparationer = dyrare i längden. Nya bilar går också sönder, men jag skulle inte lita på att jag kan ha en bil för <5'000:- länge utan att behöva fixa något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 (redigerad) Gammal = många mil = många reparationer = dyrare i längden. Nya bilar går också sönder, men jag skulle inte lita på att jag kan ha en bil för <5'000:- länge utan att behöva fixa något. Mjah, det finns några som ligger där omkring, oftast bara simplar saker som går sönder. Det värsta är troligen all rost dock. edit: och hittar man en bil som man kan ha i 1-2 år utan att lägga ner större pengar i den så är det tummen upp. Redigerad 25 juli, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Köp en bil för 5k som har en liten motor och är ganska gammal. då har du en pengarsnål bil, liten motor=drar inte så mycket bensin. billig och gammal= behöver ingen försäkring. Nej tack vill inte ha nån gammal skit hög för 5k så man får sen kö till verskstan om nåt går sönder som man inte kan laga själv. Så ja föredrar hellre lite nyare bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Nej tack vill inte ha nån gammal skit hög för 5k så man får sen kö till verskstan om nåt går sönder som man inte kan laga själv. Så ja föredrar hellre lite nyare bil. Styla den så, snälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Styla den så, snälla! Hahah nej! Vi få se måste höra med försäkrings bolag och sånt innan jag börjar gö nåt på bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Hahah nej! Vi få se måste höra med försäkrings bolag och sånt innan jag börjar gö nåt på bilen. Har du ens köpt den? o,o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Har du ens köpt den? o,o Nej men vill förbereda lite saker så jag vet tills dess. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Nej men vill förbereda lite saker så jag vet tills dess. aha, okej. Men om du ens är fundersam över skatten och ska styla.. så ja, det lär ju kosta med en del med.. :/ men, hoppas det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 aha, okej. Men om du ens är fundersam över skatten och ska styla.. så ja, det lär ju kosta med en del med.. :/ men, hoppas det går bra. Jo ja vet att det lär kosta en del. Men vilket är billigaste att göra? Styla eller trimma bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 (redigerad) Jo ja vet att det lär kosta en del. Men vilket är billigaste att göra? Styla eller trimma bilen? Det beror väll helt på dig, vad du ska styla, eller trimma.. Det lär ju gå ut minst 10k, typ. http://golfgtistyling.se/.. Kjolpaket verkar kosta mellan 4000-6000. http://migatuning.com/products/?cid=1&id=73&lng=sw Redigerad 25 juli, 2009 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Det beror väll helt på dig, vad du ska styla, eller trimma.. Det lär ju gå ut minst 10k, typ. http://golfgtistyling.se/.. Kjolpaket verkar kosta mellan 4000-6000. http://migatuning.com/products/?cid=1&id=73&lng=sw Danke. Btw menar du att det kommer gå på 10k för både stylning och trimma? Då vet jag såfall vad jag ska spara till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Danke. Btw menar du att det kommer gå på 10k för både stylning och trimma? Då vet jag såfall vad jag ska spara till. Vad är du ute efter för trimning egentligen? En 1,6 liters 75-hästare är ingenting man trimmar utan turbokonvertering (vilket man måste vara galen för att lägga pengar på). Ska man som lekman trimma en Golf är det chippning av turbomotorerna som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 En 1,6 liters 75-hästare HAHAHA Skaffa det, då har vi lika många hästkrafter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Vad är du ute efter för trimning egentligen? En 1,6 liters 75-hästare är ingenting man trimmar utan turbokonvertering (vilket man måste vara galen för att lägga pengar på). Ska man som lekman trimma en Golf är det chippning av turbomotorerna som gäller. Kanske blir en ny motor på skiten med om det inte är allt för dyrt så att säga. Vad för slags motor kan man få in i en Golf från -97 -98. Och om man ska turbokonvertering på Golfen vad kommer det gå på såfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Kanske blir en ny motor på skiten med om det inte är allt för dyrt så att säga. Vad för slags motor kan man få in i en Golf från -97 -98. Och om man ska turbokonvertering på Golfen vad kommer det gå på såfall? Är det inte bättre att köpa en GTI eller VR6:a direkt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Kanske blir en ny motor på skiten med om det inte är allt för dyrt så att säga. Vad för slags motor kan man få in i en Golf från -97 -98. Och om man ska turbokonvertering på Golfen vad kommer det gå på såfall? Du är orolig för att skatten på 1 600 kr/år, men är villig att lägga tiotusentals kronor på ny motor eller turbokonvertering? Jag förstår mig inte på dig. Är det inte bättre att köpa en GTI eller VR6:a direkt då? What he said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 (redigerad) Danke. Btw menar du att det kommer gå på 10k för både stylning och trimma? Då vet jag såfall vad jag ska spara till. Styla snyggt lär ju gå på minst 10k, men som curly säger.. orolig för skatten, men sen ska du trimma/styla för grymt mycket mer.. yes.. Allt spelar ju bara roll, vad du ska göra på bilen. Redigerad 26 juli, 2009 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 The VR6 Engine made the GTI accelerate from 0-60 mph in 7.1 seconds Så enligt wiki accelerar en Golf med VR6 motorn från 0-100KM/H på 7.1 sekunder. En skaplig VR6 från tredje generationen kan du få för mellan 20-30 tusen. Några alternativ: Volkswagen Golf VR6 25000KR Volkswagen Golf VR6 1993 21000KR Volkswagen Golf VR6 1995 27000KR Och en 96:a GTI för 20000KR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 (redigerad) Är det inte bättre att köpa en GTI eller VR6:a direkt då? Om du menar dom nya GTI så nej dom är dyra. Blir då en Golf VR6 EDIT: Såg dina länkar nu på en VR6 verkar lite dyra men men då blir det att spara pengar. Curly angående om det ja snackade så är det så att jag kommer börja styla och trimma bilen när jag har jobb då jag tjänar mera pengar. Det enda jag kommer ha säkert råd med är att betala skatten på själva bilen ev försäkring. Och det lutar mera åt en VR6 Redigerad 26 juli, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Om du menar dom nya GTI så nej dom är dyra. Blir då en Golf VR6 EDIT: Såg dina länkar nu på en VR6 verkar lite dyra men men då blir det att spara pengar. Curly angående om det ja snackade så är det så att jag kommer börja styla och trimma bilen när jag har jobb då jag tjänar mera pengar. Det enda jag kommer ha säkert råd med är att betala skatten på själva bilen ev försäkring. Och det lutar mera åt en VR6 Om du vill köpa så har jag en golf 1;a som jag har tänkt sälja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts