Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Köp en bil för 5k som har en liten motor och är ganska gammal.

då har du en pengarsnål bil, liten motor=drar inte så mycket bensin.

billig och gammal= behöver ingen försäkring.

Gammal = många mil = många reparationer = dyrare i längden.

Nya bilar går också sönder, men jag skulle inte lita på att jag kan ha en bil för <5'000:- länge utan att behöva fixa något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gammal = många mil = många reparationer = dyrare i längden.

Nya bilar går också sönder, men jag skulle inte lita på att jag kan ha en bil för <5'000:- länge utan att behöva fixa något.

Mjah, det finns några som ligger där omkring, oftast bara simplar saker som går sönder.

Det värsta är troligen all rost dock.

edit: och hittar man en bil som man kan ha i 1-2 år utan att lägga ner större pengar i den så är det tummen upp.

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en bil för 5k som har en liten motor och är ganska gammal.

då har du en pengarsnål bil, liten motor=drar inte så mycket bensin.

billig och gammal= behöver ingen försäkring.

Nej tack vill inte ha nån gammal skit hög för 5k så man får sen kö till verskstan om nåt går sönder som man inte kan laga själv. Så ja föredrar hellre lite nyare bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ja vet att det lär kosta en del. Men vilket är billigaste att göra? Styla eller trimma bilen?

Det beror väll helt på dig, vad du ska styla, eller trimma.. Det lär ju gå ut minst 10k, typ.

http://golfgtistyling.se/..

Kjolpaket verkar kosta mellan 4000-6000.

http://migatuning.com/products/?cid=1&id=73&lng=sw

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror väll helt på dig, vad du ska styla, eller trimma.. Det lär ju gå ut minst 10k, typ.

http://golfgtistyling.se/..

Kjolpaket verkar kosta mellan 4000-6000.

http://migatuning.com/products/?cid=1&id=73&lng=sw

Danke. Btw menar du att det kommer gå på 10k för både stylning och trimma? Då vet jag såfall vad jag ska spara till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danke. Btw menar du att det kommer gå på 10k för både stylning och trimma? Då vet jag såfall vad jag ska spara till.

Vad är du ute efter för trimning egentligen? En 1,6 liters 75-hästare är ingenting man trimmar utan turbokonvertering (vilket man måste vara galen för att lägga pengar på). Ska man som lekman trimma en Golf är det chippning av turbomotorerna som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är du ute efter för trimning egentligen? En 1,6 liters 75-hästare är ingenting man trimmar utan turbokonvertering (vilket man måste vara galen för att lägga pengar på). Ska man som lekman trimma en Golf är det chippning av turbomotorerna som gäller.

Kanske blir en ny motor på skiten med om det inte är allt för dyrt så att säga. Vad för slags motor kan man få in i en Golf från -97 -98. Och om man ska turbokonvertering på Golfen vad kommer det gå på såfall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske blir en ny motor på skiten med om det inte är allt för dyrt så att säga. Vad för slags motor kan man få in i en Golf från -97 -98. Och om man ska turbokonvertering på Golfen vad kommer det gå på såfall?

Du är orolig för att skatten på 1 600 kr/år, men är villig att lägga tiotusentals kronor på ny motor eller turbokonvertering? Jag förstår mig inte på dig. :wub:

Är det inte bättre att köpa en GTI eller VR6:a direkt då?

What he said.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Styla snyggt lär ju gå på minst 10k, men som curly säger.. orolig för skatten, men sen ska du trimma/styla för grymt mycket mer.. yes..

Allt spelar ju bara roll, vad du ska göra på bilen.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The VR6 Engine made the GTI accelerate from 0-60 mph in 7.1 seconds

Så enligt wiki accelerar en Golf med VR6 motorn från 0-100KM/H på 7.1 sekunder.

En skaplig VR6 från tredje generationen kan du få för mellan 20-30 tusen. Några alternativ:

Volkswagen Golf VR6 25000KR

Volkswagen Golf VR6 1993 21000KR

Volkswagen Golf VR6 1995 27000KR

Och en 96:a GTI för 20000KR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte bättre att köpa en GTI eller VR6:a direkt då?

Om du menar dom nya GTI så nej dom är dyra. Blir då en Golf VR6

EDIT: Såg dina länkar nu på en VR6 verkar lite dyra men men då blir det att spara pengar.

Curly angående om det ja snackade så är det så att jag kommer börja styla och trimma bilen när jag har jobb då jag tjänar mera pengar. Det enda jag kommer ha säkert råd med är att betala skatten på själva bilen ev försäkring. Och det lutar mera åt en VR6

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar dom nya GTI så nej dom är dyra. Blir då en Golf VR6

EDIT: Såg dina länkar nu på en VR6 verkar lite dyra men men då blir det att spara pengar.

Curly angående om det ja snackade så är det så att jag kommer börja styla och trimma bilen när jag har jobb då jag tjänar mera pengar. Det enda jag kommer ha säkert råd med är att betala skatten på själva bilen ev försäkring. Och det lutar mera åt en VR6

Om du vill köpa så har jag en golf 1;a som jag har tänkt sälja :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor