SIKEN Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) Under 10.000 för en Chevelle? Good luck, länka gärna när du hittar. Jag hr ju redan hittat den, jag känner ju han som äger den, jag måste bara få honom att inte sälja förrän jag ska köpa Redigerad 22 juni, 2008 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Jag hr ju redan hittat den, jag känner ju han som äger den, jag måste bara få honom att inte sälja förrän jag ska köpa Och du är hur gammal? Är bilen fräsch? Motor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) Och du är hur gammal? Är bilen fräsch? Motor? Den är väl i hyfsat skick, tror inte att motorn är original men den har typ 300 hästar tror jag Redigerad 22 juni, 2008 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Vad kostar den att försäkra? (Undrar på riktigt och försöker inte vara pessimistisk, faktiskt ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Vad kostar den att försäkra? (Undrar på riktigt och försöker inte vara pessimistisk, faktiskt ) Har jag inte riktigt tänk på, men finns det inte typ veteranbilsförsäkring? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Just ja! tänkte inte på det ... Då kommer du undan billigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Just ja! tänkte inte på det ... Då kommer du undan billigt. Beror ju på hur mycket man vill köra. Jag håller själv på med en bil som fyller 40 år i år och när den är klar kanske man vill köra lite mer än vad den försäkringen tillåter. Jag har ingen lust att fiffla med sånnt, men det kanske andra har... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Den är väl i hyfsat skick, tror inte att motorn är original men den har typ 300 hästar tror jag Kasta upp en bild vetja. Har fortfarande ruskigt svårt att tro att man får en Malibu SS från 65 för 10000 när den har 300 hästars motor och är hyffsat fin. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
påskharen Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) http://www.blocket.se/vi/16570970.htm?ca=8_s Hittade den på blocket, men den är ju inte i fint skick ... 30 000 + mil Rosthög på plåtisar och utan motor ... Annars är den säkert jättefin! 5000 över budget också. och fel årsmodell ... och ingen SS ... ... men billigast på blocket! Redigerad 22 juni, 2008 av påskharen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) http://www.blocket.se/vi/16570970.htm?ca=8_s Hittade den på blocket, men den är ju inte i fint skick ... 30 000 + mil Rosthög på plåtisar och utan motor ... Annars är den säkert jättefin! 5000 över budget också. och fel årsmodell ... och ingen SS ... ... men billigast på blocket! Men köper man på blocket så känner man ju inte den man köper av, dessutom så har han jag ska köpa den av gett bort 2 bilar. Har tyvärr ingen bild idag, men den står i ett garage där den har stått i 15 år så du får nog inte ut så mycket av bilden ändå. edit: nu när jag har sett på den bilen du länlkade till så ser jag att den är likadan som en av dom 2 han har gett bort och den var i bättre skick. Allt jag skrivit har varit sant tro't eller ej men nu orkar jag inte skriva mer här Redigerad 22 juni, 2008 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) http://www.blocket.se/vi/16570970.htm?ca=8_s Hittade den på blocket, men den är ju inte i fint skick ... 30 000 + mil Rosthög på plåtisar och utan motor ... Annars är den säkert jättefin! 5000 över budget också. och fel årsmodell ... och ingen SS ... ... men billigast på blocket! Jag tycker faktiskt att dom är ganska snygga Gillar Amerikanska 80 talare. Som bilen i min signatur. EDIT: Ser nu att den hade 350 låda. Det är trevliga grejer Redigerad 22 juni, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 (redigerad) Jag vill bara säga att allt jag har sagt har varit sant och stämmer faktiskt med att jag... är 13 år gammal och att bilen är min farsas, men han vill inte ha den och tror inte att den är värd nåt så om 5 år när jag har fixat den så är den min. Redigerad 23 juni, 2008 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 (redigerad) Jag vill bara säga att allt jag har sagt har varit sant och stämmer faktiskt med att jag... är 13 år gammal och att bilen är min farsas, men han vill inte ha den och tror inte att den är värd nåt som om 5 år när jag har fixat den så är den min. Den kommer att vara en del mera värd om fem år. Intresset för muskelbilar och äldre bilar är stort och växer fortfarande. Lägg upp en bild på Chevellen EDIT: MrWhoopee, vad är det för bil? Redigerad 23 juni, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 (redigerad) Den kommer att vara en del mera värd om fem år. Intresset för muskelbilar och äldre bilar är stort och växer fortfarande. Lägg upp en bild på Chevellen EDIT: MrWhoopee, vad är det för bil? Har ingen bild idag men om jag orkar så kan jag ta kort (den står i ett garage så den ser lite slummig ut) EDIT: Vet inte hur man lägger upp bilder visst är det där det står attach file? EDIT: Kommer med bilder imorrn för det spöregnar och jag är rätt så rädd om kameran Redigerad 23 juni, 2008 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 (redigerad) EDIT: MrWhoopee, vad är det för bil? Några muskelbilar vågar jag mig inte på. För ungefär 4 år sedan då jag var en 16-årig gosse fick jag överta ett gammalt vrak till bil av några bekanta efter en stunds tjatan. En Mercedes-Benz W115 årsmodell 68. Hade jag vetat hur mycket jobb det egentligen var med det hela hade jag nog inte påbörjat, men nu måste man ju fullfölja det. Om man rotar bakåt i den här tråden kan man nog se hur jag skriver att bilen kanske blir klar om nått år eller så, jojo... Fortfarande ser man nån sån på vägarna då och då, men så vanliga är de inte längre. Btw, det ex jag äger är inget att fota för tillfället, hon är en totalt sönderplockad, svetsad, slipad, skärd och blästrad kaross just nu. Men drömma om framtiden kan man ju alltid. Redigerad 25 juni, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Jamen då är man saab ägare köpt mig en saab 9000 från 95. otroligt nog inte en rostfläck, knackar inte, inga obehagliga missljud, går skitfint, airbag, elhissar, hela faderullan till ett pris av 8.000 dock har någon haft så jävla kul att hiva en blomkruka på vindrutan så den har ett sexigt skotthål på passagerarsidan, men med lite vita lögner om sprickan kommer bilen bli brudarnas favorit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Usch vad ont det gör att veta att man inte är född tidigare, plus att man är Novemberbarn Men men, satan va kul det ska bli att övningsköra! Ska nog köpa nån bil nästa sommar som man kan pilla lite med fram tills hösten. Funderat på en Plymouth, men fan så ovanliga dom är Well well. Guardian: Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Har påbörjat avgasbygge, fler ljuddämpare ska på... Uppdatering med bilder kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 29 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2008 Dubbelpost, ursäkta. Igår var vi ute och svängde i fyllan. Vi lyckades få igång turbon på allvar och vi fick ut 0,9 bar i laddtryck, men den kan säkert ge 1,5 minst! Efter andra vändan så gör vi en missljudskoll, och hör nåt rassel. Vi stänger och går och lägger oss. Nästa morgon, klart att vi har rasat växellådan. Eller det är en spricka i huset mot motorn, så, ska se om det går att svetsa, annars är det bara att köpa en hel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 HEmma från finland igen saaben har fått gått hårt ute på diverse finska skogsvägar, burnouts och kraftigt regn, men nog spinner den vidare riktigt bra bil det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts