Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...

Börjat med vinterskruvning nu. Saker som ska göras i vinter:

-Få bussningarna på plats

-Byta bromsarna

-Byta diffklumpen

-Boxa länkarmar

-Byta och lacka front

-Portmatchning av en massa saker

-Bygga om wg-arrangemanget

-Nytt avgassystem, fler ljuddämpare

-Dra om elen till sprutet som ser ut som skit

-Massa polering, blästring och lackning

-Bättre kylning till vattnet

Efter att vi rev motorn började felsöka för att hitta vad det var som lät i somras. Treans kolv hade värmenypit, men det kan inte ha gjort att den lät som den gjorde.

img47817a943d620_972842_0.jpg

Enda vi har hittat som glappar på nåt sätt är centrumet på lamellen. Är dock inte hundra på om det är den som knackat, men just nu har ingen någon annan förklaring. Dom flesta grejer i motorn kommer lämnas bort på uppmätning och kontroll i veckan, så vi får bekräftat att allt är ok. Får se hur det blir med block & kolvar efter värmenypningen.

Förövrigt har det inte hänt mycket, vi lyfte loss diffklumpen i fyllan och har plockat isär motorn. Har även polerat en del.

Hade bara en mobilkamera med oss, knäpper väl nånting vettigare sen.

img478958ac2da1a_972842_1.jpg

Dessutom ska bilen vara med i någon bilsporttidning som jag glömt namnet på. Det var meningen att den skulle vara det förra sommaren, men det är ju lite dumt att göra ett reportage om en 550 hästars bil som inte fungerar. Men till sommaren är det dags, om det nu var lamellen som knackade och vi får skiten att funka.

Jag ska förövrigt fota för tidningen också. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick på mig jobbet att svetsa upp arbetspolarens "sexiga" jetta från 1988 :rolleyes: golvet har rostat bort, något smartdick har kört in i en lyktstolpe med den, rost i varenda skärmkant, bakdörrarna går inte öppna för en reumatisk person (dvs. öppna inifrån samtidigt som man sliter utifrån) den andra kan inte ens magnus samuelsson öppna. bilen har stått på en lägda i två år och börjat mögla inuti, luktar goding där inne :huh:

den "bilen" blir ett jobb :lol: inget att käfta med. när alla andra bilar i hela världen åkt hem (förutom BMW) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhå. Det är nämligen ett Pimp My Ride-avsnitt från första säsongen som har visats om och om och om igen sedan 2005 eller något, där de pimpar en sådan. Riktigt cool bil må jag säga.

Enligt dom flesta är det den fulaste bilen i historien! :huh: Men jag tycker den är skittuff! Finns en på Tradera motor såg jag nu, men den kostade 46000. Har inte råd med det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjat med vinterskruvning nu. Saker som ska göras i vinter:

-Få bussningarna på plats

-Byta bromsarna

-Byta diffklumpen

-Boxa länkarmar

-Byta och lacka front

-Portmatchning av en massa saker

-Bygga om wg-arrangemanget

-Nytt avgassystem, fler ljuddämpare

-Dra om elen till sprutet som ser ut som skit

-Massa polering, blästring och lackning

-Bättre kylning till vattnet

Efter att vi rev motorn började felsöka för att hitta vad det var som lät i somras. Treans kolv hade värmenypit, men det kan inte ha gjort att den lät som den gjorde.

%7Boption%7Dhttp://200sx.kicks-ass.net/rebell82/img47817a943d620.jpg[/img

Enda vi har hittat som glappar på nåt sätt är centrumet på lamellen. Är dock inte hundra på om det är den som knackat, men just nu har ingen någon annan förklaring. Dom flesta grejer i motorn kommer lämnas bort på uppmätning och kontroll i veckan, så vi får bekräftat att allt är ok. Får se hur det blir med block & kolvar efter värmenypningen.

Förövrigt har det inte hänt mycket, vi lyfte loss diffklumpen i fyllan och har plockat isär motorn. Har även polerat en del.

Hade bara en mobilkamera med oss, knäpper väl nånting vettigare sen.

%7Boption%7Dhttp://200sx.kicks-ass.net/rebell82/img478958ac2da1a.jpg[/img

Dessutom ska bilen vara med i någon bilsporttidning som jag glömt namnet på. Det var meningen att den skulle vara det förra sommaren, men det är ju lite dumt att göra ett reportage om en 550 hästars bil som inte fungerar. Men till sommaren är det dags, om det nu var lamellen som knackade och vi får skiten att funka.

Jag ska förövrigt fota för tidningen också. :rolleyes:

finns lite att göra då alltså.. skoj när en kan hålla på, önskar en annan hade plats att skruva på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
  • 3 months later...
Varför? En sossecontainer är väl trevlig! :huh:

Måste garva lite åt din quote i signaturen, minns det knappt! :rolleyes:

Jag är faktist lite kluven åt volvofrågan... Bror köpte en volvo 940 som "att ha bil" medans 200an står i garaget. Den går förvånandsvärt bra, och hade inte nåt problem förutom en lite sliten koppling. 5000 kr.

Dock räknar jag inte in att efter att den gått 25000 mil felfritt så rasade en ventil på den för två veckor sen, han som inte orkade skruva isär ringde första bästa kompis, fick en ny piggare motor som han hade liggandes, och spenderade en vecka i garaget. Nu är kopplingen och det fixat igen, funkar fint!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock räknar jag inte in att efter att den gått 25000 mil felfritt så rasade en ventil på den för två veckor sen, han som inte orkade skruva isär ringde första bästa kompis, fick en ny piggare motor som han hade liggandes, och spenderade en vecka i garaget. Nu är kopplingen och det fixat igen, funkar fint!

Jo, mina kompisar brukar också ha bilmotorer liggandes, just in case. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, mina kompisar brukar också ha bilmotorer liggandes, just in case. :>

Hans kompis är lite bilnörd, dock har han flyttat till norge, men han hade en volvo som han buskörde med, som en kompis voltade. Motorn tog han reda på och den låg i hans föräldrars garage 2 mil hemifrån oss.. :wub:

Man måste ha flyt ibland också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor