Roxxy Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Riktigt fin 200SX Merkky! Har ni ''bänkat'' bilen än? Dock skulle jag ha föredratt den originala kofångaren och även andra fälgar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Riktigt fin 200SX Merkky! Har ni ''bänkat'' bilen än? Dock skulle jag ha föredratt den originala kofångaren och även andra fälgar. Nej vi har inte gjort nåt sånt än, eftersom bilen knappt är färdigbyggd än. Allting är ju byggt i fyllan, och vi har bara mappat sprutet typ, bara så att det ska fungera att köra med. Vi kör med typ 0,9 i ladd när vi borde ha 1,8. Men ändå drar den riktigt gött ändå! Vi drog en 250 hästars 200a med hästlängder, och den har garanterat bättre acceleration än förra sommaren, och då låg den på drygt 300-330 hästar. Orginal kofångaren är faktist ett alternativ, det skulle vara skoj när man är ute och ska tävla i rödljusen, ifall nån ser bilen så ser den bara ut som en klassisk 200a, fast när det väl blir grönt så försvinner vi framför dom. Fälgarna däremot sitter kvar tills dom går sönder. Redigerad 25 september, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 REKLAM! Nu vet jag ju inte hur seriösa biltrimmare det finns här, men om ni känner nån med en Nissan 200sx eller nån som är intresserad kan ni höra av er. Tar Ctrl+C från orginaltråden. Orginaltråden! Rostfritt pulssplitt grenrör med hx35 till ca18det säljes. Funderar på att bygga nytt i vinter, så tänkte kolla om det finns nåt intresse för mitt grenrör och turbo. Innan du fortsätter läsa så bör du veta att AC och servopump måste plockas bort för att få dit grejerna och att hårda motorkuddar är ett tvång!! Grenröret är iaf byggt i 2333 rostfritt material med 44,5mm ytterdiameter, 2mm gods och piporna är runt 45 cm långa. Det diffar knappt 2cm mellan längsta och kortaste pipan om jag inte minns helt fel. Jag jobbar som svetsare och licens för tig i rostfritt så jag törs garantera att svetsarna inte kommer ställa till bekymmer. Allt svetsat med rotgas såklart. Turbon är en Holset hx35 med #12 avgashus med pluggad intern wg. 54mm in och 60mm ut. Pumpar luft för en bra bit över 400hk utan att ens tveka. Inte polerat kompressorhus som på bilderna. På min motor med ca16de-kammar och grovmappad motor så började den bygga laddtryck vid ungefär 4k på 2:ans växel. Säljs med 40mm wg(behöver ny ventil för 200kr), rostfri downpipe, stålomspunnen oljeledning, oljeretur och ombyggt oljetråg. (Oljereturen sitter längre fram än org). Vet inte riktigt vad jag törs begära för allt men får jag inte minst 6k så behåller jag allt och sätter på sunnyn istället. Maila helst: rebell82@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Orginal kofångaren är faktist ett alternativ, det skulle vara skoj när man är ute och ska tävla i rödljusen, ifall nån ser bilen så ser den bara ut som en klassisk 200a, fast när det väl blir grönt så försvinner vi framför dom. Hade du stått bredvid mig hade du nog allt fått syna mina baklysen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Hade du stått bredvid mig hade du nog allt fått syna mina baklysen Jassådu? Vad kör du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jassådu? Vad kör du? Epa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Epa Just ja, en epa spöar ju en 450 hästars 200sx. Glömde det. Förresten, eftersom han ska köpa ny turbo och bygga nytt grenrör så stiger hästkrafterna märkvärt. Den nya turbo ökar flödet genom motorn, och han kanske kommer att landa på 550 hästar, plus ifall han byter topp så tjänar han på det. Allting börjar spåra ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Just ja, en epa spöar ju en 450 hästars 200sx. Glömde det. Förresten, eftersom han ska köpa ny turbo och bygga nytt grenrör så stiger hästkrafterna märkvärt. Den nya turbo ökar flödet genom motorn, och han kanske kommer att landa på 550 hästar, plus ifall han byter topp så tjänar han på det. Allting börjar spåra ur. Ca. 550 hästars 200sx? Är du helt säker på det? Helvete vad det kommer att dra, med tanke på bakhjulsdriften. Motorn ser riktigt fin ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) Ca. 550 hästars 200sx? Är du helt säker på det? Helvete vad det kommer att dra, med tanke på bakhjulsdriften. Motorn ser riktigt fin ut När vi är klara så. Hade ju lite otur i sommar, en stake rasade så vi hann aldrig mappa färdigt den. I vinter ska vi byta staken och kolven igen, sen ska vi byta till en Nissan Skyline diffklump (då driver den på båda bakdäcken, DRIFT) och Skylinebromsar. Sen såklart turbon och nytt grenrör. Kan bjuda på en sammanfattning av vad som sitter i motorn nu: Listan är från innan sommaren, så lite har ändrats. Motor: -Smidda CP-kolvar -SPM H-profil stakar -Cometic 1,6mm toppackning -Tubvärmeväxlare för oljan -Eget grenrör -Eget insug -Bamse intercooler -3" Tryckrör -Dump svarvad av en kompis -Ca16de kammar -Holset hx35 -3,5" Downpipe -3" resten av avgas -Nån kina 40mm wastegate -Spjällhus från rb25 -V.E.M.S. sprut -750cc siemens spridare -Custom alu fuelrail -Stumma motorfästen Transmission -Lättat svänghjul -Sachs 618 platta -Original-lamell Ska på en diffklump från en r33 gts-t också. Hjulupphängningar/bromsar: -Stumma alubussningar i subframen -Camberstag -Nå sänkfjädrar -Nå mystiska gasdämpare fram & org bak -Bromsar från r33 gts-t fram, har bak också men är osäker på om jag ska sätta dit dom. Har polybussningar till allt men det har inte hunnits med än. Har säkert glömt en jäkla massa nu, men tror ni fattar grundidén. Mycket effekt och lite fäste! Sommaren har varit en stor flopp. Blev av med garaget i våras när bilen låg i delar och blev försenad som faen tack vare det. Sen tog slutmonteringen ett par månader längre än planerat då en massa saker strulade och glömts bort. När den väl gick så rasade ett ramlager efter några mappningsvändor. Jag hade i fyllan lyckats vända ett ramlager åt fel håll så det gick torrt... Aja, shit happens. Ur med motorn och veven skickades till Umeå för slipning. Klarade mig dock med en riktning och polering. Mätte upp alla lagerlägen, rengjorde allt, kontrollmätte allt igen och satte ihop den nykter. I med motorn, starta upp och så knackar den direkt. Har slut på idéer och ork nu, så har bestämt mig för att ta en paus på obestämd tid innan jag kör på igen. Bilder finns i orginaltråden. Redigerad 3 oktober, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Merkky, det ser riktigt bra ut! Har du någons sin tänkt att sätta in en RB26DETTeller en RB30DETT motor? Skylines brukar ha RB26DETT, om jag har rätt. Väldigt bra motor, men det är nog jävligt dyrt att köpa en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 (redigerad) Merkky, det ser riktigt bra ut! Har du någons sin tänkt att sätta in en RB26DETTeller en RB30DETT motor? Skylines brukar ha RB26DETT, om jag har rätt. Väldigt bra motor, men det är nog jävligt dyrt att köpa en sådan. Med tanke på att han verkar satsa på att bygga om hela motorn (bygga ny från grunden??) så är det nog ingen större mening Aja, verkar grymt iaf Merkky, även jag inte är så jätteglad/imponerad. Men är inte världens fan av tunerbilar i form av 200sx och liknande för den delen så Redigerad 4 oktober, 2007 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Merkky, det ser riktigt bra ut! Har du någons sin tänkt att sätta in en RB26DETTeller en RB30DETT motor? Skylines brukar ha RB26DETT, om jag har rätt. Väldigt bra motor, men det är nog jävligt dyrt att köpa en sådan. Med tanke på att han verkar satsa på att bygga om hela motorn (bygga ny från grunden??) så är det nog ingen större mening Aja, verkar grymt iaf Merkky, även jag inte är så jätteglad/imponerad. Men är inte världens fan av tunerbilar i form av 200sx och liknande för den delen så Precis, känns onödigt att byta motor i bilen helt och hållet. Visst, motorn är skitbra, men förbannat dyr och då måste man byta motor varenda gång du ska till besiktningen. Dessutom, då måste man bygga allting nytt, downpipe, insug, allt sånt ska sitta rätt... Men bilen är påkostad och förbannat skoj att åka och köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2007 De Tomaso Pantera Motor: 5763 cc V8 Max fart: 160 mph 350 hästkrafter Vilken skönhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 (redigerad) Nu när mazdan är död (som ni säkerligen redan vet) så föndelerar jag på att ta försäkrings pengarna från den till att A ) köpa en chevy van 20 med kaptensstolar eller B ) byta växellådan på min chevy blazer K5 cabriolet bigblock V8. den har haft raserad låda i åtta år nu. har en chevy van låda till den men hari nte orkat bytt då lådan til ldem inte är små. så då funderade jag på att ta pengarna och lämna den på verkstad så slipper jag dö av en 150 kilos växellåda över revbenen. men jag vet inte hur jag ska göra.... vad skulle ni gjort? Redigerad 24 oktober, 2007 av guardian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Nu när mazdan är död (som ni säkerligen redan vet) så föndelerar jag på att ta försäkrings pengarna från den till att A ) köpa en chevy van 20 med kaptensstolar eller B ) byta växellådan på min chevy blazer K5 cabriolet bigblock V8. den har haft raserad låda i åtta år nu. har en chevy van låda till den men hari nte orkat bytt då lådan til ldem inte är små. så då funderade jag på att ta pengarna och lämna den på verkstad så slipper jag dö av en 150 kilos växellåda över revbenen. men jag vet inte hur jag ska göra.... vad skulle ni gjort? alltid kul att köpa fler bilar och om nu blazern stått 8 år kan den stå några år till.. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 alltid kul att köpa fler bilar och om nu blazern stått 8 år kan den stå några år till.. =) Stå still kan den alltid göra men jag vill ha något riktigt man kan bränna runt i skogen med samt köra runt i stan och glida in på max och alla säger "kolla den där!" men en chevy van sitter inte helt fel i min extrema kärlek till just amerikanska bilar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tired off Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Nu planerar jag att köpa en bil, ska försöka sälja min nuvarande bil en Peugeot 206 och köpa en Honda Civic Type R årsmodell 02-05, alltså inte den nyaste Men vad tror ni? finns det bättre i den bilklassen, förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Fick femton tusen för mazdan av försäkringsbolaget. fyra tusen går till självrisk. muh. blir nog ingen cheva för min del IGEN! men har hittat en nissan king cab V6 diesel. ska kolla på den i helgen. mysigt ändå med en bil som man kan klättra i skogen med mattsvart är den också, inte dyrt att lacka på ifall den blir repig. problemet att den är japansk, men det gör väl det minsta, går alltid "fake nicka" bilen med chevrolet märken byggao m fronten och greja så blir den som en cheva men det låter jobbigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Fick femton tusen för mazdan av försäkringsbolaget. fyra tusen går till självrisk. muh. blir nog ingen cheva för min del IGEN! men har hittat en nissan king cab V6 diesel. ska kolla på den i helgen. mysigt ändå med en bil som man kan klättra i skogen med mattsvart är den också, inte dyrt att lacka på ifall den blir repig. problemet att den är japansk, men det gör väl det minsta, går alltid "fake nicka" bilen med chevrolet märken byggao m fronten och greja så blir den som en cheva men det låter jobbigt då tycker ja faktiskt du ska lämna in blazern istället.. =) själv funderar man på en till vinterbil.. förgasare på vintern är ett helvete!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 då tycker ja faktiskt du ska lämna in blazern istället.. =) själv funderar man på en till vinterbil.. förgasare på vintern är ett helvete!! Fundelerat på det med, men det slukar ju 2 liter milen, så det blir ett projekt när jag får jobb istället behöver något starkt, stort och billigt nu i vinter =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.