samuelszon Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Jävlar, en 9-litersmotor, i en SAAB!!1one Vad grymt!!! Inte det han frågade efter. Jag trodde att han menade volymen. Det var det jag tänkte på direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Klart jag vet att cc betyder kubikcentimeter. Men som sagt, i "Saab 9000 cc" har det ju nån annan innebörd, och det är den jag undrar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Klart jag vet att cc betyder kubikcentimeter. Men som sagt, i "Saab 9000 cc" har det ju nån annan innebörd, och det är den jag undrar om. Står i mitten av artikeln; http://sv.wikipedia.org/wiki/SAAB_9000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 (redigerad) Här är en av de absolut vackraste bilarna världen någonsin skådat IMO: Oldsmobile 442 Den är så jävla vacker!!! Skulle göra mer för att få en sån här än ett ligg med världen vackraste tjej! Pontiac Firebird 69 Har svårt att välja mellan dessa skönheter. Redigerad 24 augusti, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Jag hade fan velat glida runt i en äkta nazibil! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 slängt på neon på saaben nu. lika bra att få det gjort. får nytt bränslepumpsrelä på torsdag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 slängt på neon på saaben nu. Wtf? Trodde den trenden var över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Jag har en 740 GL.. Den går. Fast tankmätaren och trippmätaren funkar inte, så jag får gissa när jag måste tanka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Wtf? Trodde den trenden var över. Nä fan heller. här är det neonet som gör bilen enligt de flesta offer ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 för högt laddtryck? trist som fan hur som helst, men de är bara att ta nya tag Det fanns typ inget laddtryck, wastegaten låste sig i öppet läge när den blev varm, så den ledde om avgaserna åt helvetet. Det var ett lager vid vevstaken som rasat, vi skickade in veven på omslipning och bytte lagrerna, fixade även wastegaten. Den startade, lät som en disel traktor och började knacka igen. Vi rensade lyftarna och rengjorde dom, lite knack försvann, men det är inte helt tomt. Blir ingen besiktning i år, siktar på nästa sommar istället..Jävlar, en 9-litersmotor, i en SAAB!!1one Vad grymt!Inte det han frågade efter.Haha, 9-liters motor i en saab 9000? Typ, fysiskt omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Haha, 9-liters motor i en saab 9000? Typ, fysiskt omöjligt. Inte då meka lite så får du in en 100 liters motor i den, men hur det går att köra är en annan femma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nä fan heller. här är det neonet som gör bilen enligt de flesta offer ^^You are a ricer. Nästan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blade87 Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Jag har en 740 GL.. Den går. Fast tankmätaren och trippmätaren funkar inte, så jag får gissa när jag måste tanka. Har också 740 GL går riktigt fint de ända som strular lite är hastighetsmätaren när det är kalt och fuktig ute årsmodell: 1990 va e din för årsmodell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 You are a ricer. Nästan... Nej nej fan. jag tycker bara det är kul som fan att skruva och byta delar och hålla på med bilar. sen får man ju mer cash om det är en "ricer" bil jag har ju inte råd med en jänkare... annars hade jag skrotat hela bunten och köpt en impala 59:a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Har också 740 GL går riktigt fint de ända som strular lite är hastighetsmätaren när det är kalt och fuktig ute årsmodell: 1990 va e din för årsmodell? 90 här med.. Hastighetsmätaren har jag inge problem med, förutom att den visar 7 km/h för mycket. Alltså, 50 km/h = 43 km/h.. Mörkblå är den, nästan svart. Din ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Tog körkort i Tisdags, och nu blir det ju dags för bil. Har lite besparingar och annat, så hade tänkt mig nån begagnad ganska bra bil i 50000:- klassen, kanske Volvo s40 eller v40, någon som har några andra tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blade87 Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 90 här med.. Hastighetsmätaren har jag inge problem med, förutom att den visar 7 km/h för mycket. Alltså, 50 km/h = 43 km/h.. Mörkblå är den, nästan svart. Din ? ok najs , min är gräddvit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Tog körkort i Tisdags, och nu blir det ju dags för bil. Har lite besparingar och annat, så hade tänkt mig nån begagnad ganska bra bil i 50000:- klassen, kanske Volvo s40 eller v40, någon som har några andra tips? Skaffa inte kombi. Ända tipset du behöver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2007 Har också 740 GL går riktigt fint de ända som strular lite är hastighetsmätaren när det är kalt och fuktig ute årsmodell: 1990 nu har jag också en 740 gl.. en -85a.. vinterbil!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 (redigerad) Nya bilder på 200an. Hemskt ful är den inte iaf! Vi har även kommit fram till att det var en av dom nya stakarna som var feltillverkade så en kolvbult har nog rasat, med lite tur så har kolven och cylinderväggarna klarat sig. Lätt att fixa, men drygt att lyfta ur motorn och riva den i bitar igen bara för det. Lär fixa allting ordentligt då, så det blir inget klart förrän nästa sommar... Sen, uppdatering på min Sunny, ska få grejerna som satt i 200an förra sommaren, så följande saker ska sättas in: - Turbo och grenrör - Insug - Öppet luftfilter - Topp - Kolvar - Stakar - Insprut Och sen ska jag köpa ett motorblock från en annan 200a, och ett oljetråg. Sen ska lager, packningar och bussningar bytas, samt bromsar. Och min svetsgalne bror ska bygga ett custom avgassystem, sen köper jag en ny ljuddämpare. Sen såklart fetare och bredare fälgar, i övrigt ska bilen se ut som ett ras utifrån, men gå som ett skott istället. Lär bli snabbaste Sunnyn i svergie iaf. <3 Redigerad 24 september, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts