Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Här är en av de absolut vackraste bilarna världen någonsin skådat IMO:

Oldsmobile 442

1971-Oldsmobile-442-Red-fa-d-sy_919628_0.jpg

Den är så jävla vacker!!!

Skulle göra mer för att få en sån här än ett ligg med världen vackraste tjej!

Pontiac Firebird 69

1968-Pontiac-Firebird-red-fa-sy_919628_1.jpg

Har svårt att välja mellan dessa skönheter.

:):D^_^:P;):wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för högt laddtryck? trist som fan hur som helst, men de är bara att ta nya tag :lol:
Det fanns typ inget laddtryck, wastegaten låste sig i öppet läge när den blev varm, så den ledde om avgaserna åt helvetet. Det var ett lager vid vevstaken som rasat, vi skickade in veven på omslipning och bytte lagrerna, fixade även wastegaten. Den startade, lät som en disel traktor och började knacka igen. Vi rensade lyftarna och rengjorde dom, lite knack försvann, men det är inte helt tomt. Blir ingen besiktning i år, siktar på nästa sommar istället..
Jävlar, en 9-litersmotor, i en SAAB!!1one Vad grymt!Inte det han frågade efter.
Haha, 9-liters motor i en saab 9000? Typ, fysiskt omöjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också 740 GL går riktigt fint :P de ända som strular lite är hastighetsmätaren när det är kalt och fuktig ute

årsmodell: 1990

va e din för årsmodell?

90 här med..

Hastighetsmätaren har jag inge problem med, förutom att den visar 7 km/h för mycket. Alltså, 50 km/h = 43 km/h..

Mörkblå är den, nästan svart.

Din ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Nya bilder på 200an. :)

pg8grieyi1y9.jpg

q1817s43w0ae.jpg

Hemskt ful är den inte iaf! Vi har även kommit fram till att det var en av dom nya stakarna som var feltillverkade så en kolvbult har nog rasat, med lite tur så har kolven och cylinderväggarna klarat sig. Lätt att fixa, men drygt att lyfta ur motorn och riva den i bitar igen bara för det. Lär fixa allting ordentligt då, så det blir inget klart förrän nästa sommar...

Sen, uppdatering på min Sunny, ska få grejerna som satt i 200an förra sommaren, så följande saker ska sättas in:

- Turbo och grenrör

- Insug

- Öppet luftfilter

- Topp

- Kolvar

- Stakar

- Insprut

Och sen ska jag köpa ett motorblock från en annan 200a, och ett oljetråg. Sen ska lager, packningar och bussningar bytas, samt bromsar. Och min svetsgalne bror ska bygga ett custom avgassystem, sen köper jag en ny ljuddämpare.

Sen såklart fetare och bredare fälgar, i övrigt ska bilen se ut som ett ras utifrån, men gå som ett skott istället.

Lär bli snabbaste Sunnyn i svergie iaf. <3

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor