[B][O][T] Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Redigerad 31 december, 2012 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Absolut, vet inte riktigt var priset kommer att bli på denna modell. Tror priset kommer ligga mellan 280.000-340.000:-? Ett bra pris på en demo bil och jag klipper till direkt! BOT Hur kan du sa så mycket pengar? Hur gammal är du btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Jag fyller 32 i år, lever själv, inga barn, arbetat 13-14år, inkomst över medel svensson, sparsam/köper inga onödiga grejer. Ja typ, och bäst av allt inga skulder EDIT: men om du lever själv och med hög inkomst borde du ju leva livet! Njaaa jag har aldrig vart mycket för att "leva livet" Ok, nog om detta. BOT Redigerad 24 juli, 2007 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Jag fyller 32 i år, lever själv, inga barn, arbetat 13-14år, inkomst över medel svensson, sparsam/köper inga onödiga grejer. Ja typ, och bäst av allt inga skulder BOT Wow, nice! men om du lever själv och med hög inkomst borde du ju leva livet! Redigerad 24 juli, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Fick ett erbjudande för en vecka sedan som jag har väldigt svårt att stå emot. Min pappas kompis ska göra sig av med sin BMW z4, och han frågade mig om jag ville ta över den, 200 000:- ville han ha, 100 000:- mindre än vad han planerade att sälja den för, det är en 04 och nypris är ca 650 000:-, han har precis köpt en familjebil (volvo såklart) så han kan inte ha kvar den här, har dessutom redan en Mustang som han hellre har kvar. Det lockar som sagt, men att ta ett lån på 200 000:- som 21 åring för en sportbil.....nja, måste fundera på detta och måste få någon av föräldrarna att ställa sig i borgen i såfall . Har kört den ett par gånger och det är ett jävla drag i den vill jag lova. Det är INTE den, men det är inte mycket som skiljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Fick ett erbjudande för en vecka sedan som jag har väldigt svårt att stå emot. Min pappas kompis ska göra sig av med sin BMW z4, och han frågade mig om jag ville ta över den, 200 000:- ville han ha, 100 000:- mindre än vad han planerade att sälja den för, det är en 04 och nypris är ca 650 000:-, han har precis köpt en familjebil (volvo såklart) så han kan inte ha kvar den här, har dessutom redan en Mustang som han hellre har kvar. Det lockar som sagt, men att ta ett lån på 200 000:- som 21 åring för en sportbil.....nja, måste fundera på detta och måste få någon av föräldrarna att ställa sig i borgen i såfall . Har kört den ett par gånger och det är ett jävla drag i den vill jag lova. Det är INTE den, men det är inte mycket som skiljer. Alla kommer ta dig som en brat om du åker i den Snygg annars... Redigerad 24 juli, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 *bump* Håller på att leta bil för fullt just nu, och skulle kunna behöva lite tips. Letar efter en snygg, bra bil i 70.000kr klassen. Ska ha baksäte, men det går bra om det är en coupé. Ska fungera bra både sommar och vinter! Tack på förhand! Hade jag haft de pengarna så hade jag köpt en BMW E46 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Fick ett erbjudande för en vecka sedan som jag har väldigt svårt att stå emot. Min pappas kompis ska göra sig av med sin BMW z4, och han frågade mig om jag ville ta över den, 200 000:- ville han ha, 100 000:- mindre än vad han planerade att sälja den för, det är en 04 och nypris är ca 650 000:-, han har precis köpt en familjebil (volvo såklart) så han kan inte ha kvar den här, har dessutom redan en Mustang som han hellre har kvar. Det lockar som sagt, men att ta ett lån på 200 000:- som 21 åring för en sportbil.....nja, måste fundera på detta och måste få någon av föräldrarna att ställa sig i borgen i såfall . Har kört den ett par gånger och det är ett jävla drag i den vill jag lova. Det är INTE den, men det är inte mycket som skiljer. Riktigt roliga att köra må jag säga och det erbjudandet är riktigt bra, take it! ångrar du dig så är det inte hela världen då det äskert finns nån som kan betala bra för den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Jag funderar på att köpa en Nissan Sunny GTI, bara i forskningssyfte... GTIn har samma motor som Nissan 200sx, och en sån har min bror, vilket innebär att han har delar över, så att turbokonvertera GTIn och trimma den till 300 hästar vore inte helt fel. Bara det att motorutrymmet är såpass litet... Angående 200an: I vintras la min bror ut ungefär 55000 på bilen, och när han är klar med den nu så kommer den att ligga på ungefär 400-450 hästar. Han har en topp som ska fixas iordning också, och med den kan han säkert få runt 100 hästar till också. Ser inte så pimpad ut, men just när han är klar får vi hoppas att den drar det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Hade jag haft de pengarna så hade jag köpt en BMW E46 Var faktiskt och kollade på denna i söndags, väldigt fin och bra ljud i den också. Dock behövdes det köpas till vinterdäck och nya bromsskivor fram, samt att det var spricka i framrutan och det saknades en bit i bakkjolen. Sen med kjolpaketet och att den var sänkt så var det ingen bra sak att köra runt med på vintern... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Var faktiskt och kollade på denna i söndags, väldigt fin och bra ljud i den också. Dock behövdes det köpas till vinterdäck och nya bromsskivor fram, samt att det var spricka i framrutan och det saknades en bit i bakkjolen. Sen med kjolpaketet och att den var sänkt så var det ingen bra sak att köra runt med på vintern... Det är en E36a, och den var ganska smaklöst stylad E46an är efterträdande modellen, och den ser ut såhär; http://www.blocket.se/vi/12499457.htm?ca=18_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Jag funderar på att köpa en Nissan Sunny GTI, bara i forskningssyfte... GTIn har samma motor som Nissan 200sx, och en sån har min bror, vilket innebär att han har delar över, så att turbokonvertera GTIn och trimma den till 300 hästar vore inte helt fel. Bara det att motorutrymmet är såpass litet... Jag som alltid har trott att GTI innebär att bilen har en turbo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Jag som alltid har trott att GTI innebär att bilen har en turbo? då har du trott fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Tjoho, idag sköts nåt i 200an under provkörningen, och nu knackar det vackert från motorn... Fick dock nån bild på den innan det gick snett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Tjoho, idag sköts nåt i 200an under provkörningen, och nu knackar det vackert från motorn... Fick dock nån bild på den innan det gick snett. för högt laddtryck? trist som fan hur som helst, men de är bara att ta nya tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Har sprecis köpt en Saab 9000 cc turbo rätt nöjd med bilen, men måste byta bränslebox. killen jag köpte den av hade en till saab 9000 och han flyttade över boxen till min saab så jag fick provköra den. mysigt drag. är ungefär 200-210 hästar i den 3" avgassystem, sportluft och sånt skit sen är det kjolpaket och den är sänkt med några nice fälgar. men lacken är ungefär lika bra som det gick för hitlers ariska samhälle- skit. den är matt konstig silver nu, men ska lacka om den sen ska försöka få lite bilder på den imorrn. puss på er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 ska försöka få lite bilder på den imorrn. puss på er Gör så, min systers kille hade en 9000 och den var riktigt soft. Drog mycket bensin, dock. Vad innebär cc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Har sprecis köpt en Saab 9000 cc turbo Jag har en saab 9000 ce. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 (redigerad) Vad innebär cc? Kubikcentimeter, i motorsammanhang. Volymen i cylindern alltså. Mopeder får inte ha mer än 50cc (man säger "femtio kubik"), lätt MC är väl 125cc och riktiga sporthojar, t.ex. Suzuki GSX R1000 har 995cc tror jag (nu lät det som att ALLA sportbågar har 995cc - jag menar att Suzuki GSC R1000 t.ex. har 995cc. Hayabusa har 1295cc. Kiedis, hur gick det med Z4:an? Redigerad 21 augusti, 2007 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Kubikcentimeter, i motorsammanhang. Volymen i cylindern alltså. Mopeder får inte ha mer än 50cc (man säger "femtio kubik"), lätt MC är väl 125cc och riktiga sporthojar, t.ex. Suzuki GSX R1000 har 995cc tror jag (nu lät det som att ALLA sportbågar har 995cc - jag menar att Suzuki GSC R1000 t.ex. har 995cc. Hayabusa har 1295cc. Kiedis, hur gick det med Z4:an? Jävlar, en 9-litersmotor, i en SAAB!!1one Vad grymt!!! Inte det han frågade efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts