Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Jag har en sån. kan säga att det är bland de roligaste bilarna jag kört. min svarar på gasten bara man lägger foten på pedalen. sen går dom jävligt bra. lite små, men det är bara roligt^^ lätt att köra, ger uppmärksamhet med

Synd bara att man inte kan turbokonvertera den... :blink: Men, har en fiat 127. Motorfästerna på en Abbarth och 127an är identiska, mer eller mindre. Och 127an har nog gammal chassi för att få trimma typ hur mkt man vill! :) Får se, framtida projekt? :wub:

Ah, s 39.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd bara att man inte kan turbokonvertera den... :blink: Men, har en fiat 127. Motorfästerna på en Abbarth och 127an är identiska, mer eller mindre. Och 127an har nog gammal chassi för att få trimma typ hur mkt man vill! :) Får se, framtida projekt? :wub:

Ah, s 39.

Turbo går väl visst ha? jag har hört på en italiensk sida att dom har hävt dit en fiat uno turbo (samma årsmodell) i sin abarth. det hade visst gått bra. men sen är väl pålitligheten mindre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Turbo går väl visst ha? jag har hört på en italiensk sida att dom har hävt dit en fiat uno turbo (samma årsmodell) i sin abarth. det hade visst gått bra. men sen är väl pålitligheten mindre

Har för mig att chassit på den jag har är för nytt för att man ska få turbokonvertera. Men inte på fiaten, så det är "bara" att flytta över motorn så är det rent lagligt sett okej. Men jag vet inte... Så säger min bror!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Var och kollade på en Ford Mustang för någon vecka sen, en 06, V8 305 hk...skulle gå på 350 000:-

Det är inte den här bilen jag kollade på, nästan, färgen var svart (fanns i grå också) och fälgarna var större.

Vi ska snacka ihop oss i familjen om den, blir en Mustang eller en Volvo XC90, jag gillar bägge bilarna mycket, XC90 är skön att köra (kört polarens ett par gånger), men en Mustang är en Mustang.

Prismässigt så är XC90 dyrare, ligger runt 400, och försäkringsmässigt så skiljer det inte speciellt mycket.

Men men..får se, lär ändå inte bli tidigast sommar/höst, får fortsätta köra våran Saab ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.guardian: Okej fen vad najs :D, Dom är väldigt lika dom där små fiat bilarna :o

Azore: Han syftar nog på en Volvo och såna där märken

Nu är sugen väldigt högt för en bubbla, efter sommar jobbet då ni då ska jag ha en :shifty:

2a974ls_821467_0.jpg

319982_821467_1.jpg

,

Åhh mumma pärlor :wub:

Edit: Ops bilden blev visst lite stor

Redigerad av LunCh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor