Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Kommer att köpa en Abbart nu snart, som jag kan börja leka lite med. Dom är så lättstylade! :) Sen är det sportversionen av den bilen! ;) Så den har 70 hp och väger typ 700 kg! :P

Jag har en sån. kan säga att det är bland de roligaste bilarna jag kört. min svarar på gasten bara man lägger foten på pedalen. sen går dom jävligt bra. lite små, men det är bara roligt^^ lätt att köra, ger uppmärksamhet med

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...
Funderade på en volvo 740 nu. vågar inte köra abarthen nu på vintern, men men. hittade en 740 på blovket med kjolar och vinge, men mtorn var ju inte det bästa. 7000

En gammal 740 för 7000 lär ha en fullt fungerande motor för att vara prisvärd. Men det kanske är kjolar och vinge som gör priset :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, här kommer nu bilder på min/vår bil. (som jag nästan aldrig kör... :blink: )

Jag fixade till grillen. Innan var det bara såndär svart plast:

Detta är de där spinnersen, som jag snackade om. De är fulare nu när de är smuttsiga dock. Och ja, KalleR, jag vet att det ser raggit ut, och jag har sk*t fina aluminumfälgar, men jag vill inte att de sabbas nu på vintern och detta är snyggare är inga alls. :)

För att inte tala om att det är jobbigt att byta däck på fälgarna 2 ggr/året

Och detta är min lyckoboll som jag köpte i Thailand! Den är ful. Så ful att det blir coolt. :wub:

Det är nån såndär religös grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ska köpa mig nån bil nu. men jag är jävligt godtrogen av mig, men jag kan väldans om bilar, men jag har inte lust att skruva ner bilen i molekyler och sen säga "haha, då fick jag dig allt, din lilla luring! det är 0,01 ml för lite olja i motorn!" så vad bör man kolla på i första hand? förutom rost i sparklådorna och och motorn går okej^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ska köpa mig nån bil nu. men jag är jävligt godtrogen av mig, men jag kan väldans om bilar, men jag har inte lust att skruva ner bilen i molekyler och sen säga "haha, då fick jag dig allt, din lilla luring! det är 0,01 ml för lite olja i motorn!" så vad bör man kolla på i första hand? förutom rost i sparklådorna och och motorn går okej^^

Serviceboken, är den väl ifylld och servicar gjorda? Finns det ens en servicebok? Kolla upp så inte finns obetalda böter på bilen och så vidare.

Att provköra och se så låda och koppling är okej är ju en självklarhet. Lyssna även om urtrampningslagret låter.

Sen får du också räkna med att om du köper en bil för under 10.000 så kommer du få skruva med den vare sig du vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första tycker jag plasten är snyggare än hönsnät över plasten. Och så har du missat att täcka en bit :blink:

Hönsnät har större hål i sig. Men det är ju en smaksak om man tycker plasten är snyggare eller ej, som sagt.

Den lilla biten där syns faktiskt inte om man inte kollar riktigt riktigt noga. Syns tydligare nu för att jag zoomat in och tar fotot från sidan.

Det är lite av siliconen som släppt. Har inte pallat fixa det än. Men det kommer.

KalleR, Böterna som du nämner, om en bil har en massa böter kan ju inte det påverka den nya ägaren. Väl?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serviceboken, är den väl ifylld och servicar gjorda? Finns det ens en servicebok? Kolla upp så inte finns obetalda böter på bilen och så vidare.

Att provköra och se så låda och koppling är okej är ju en självklarhet. Lyssna även om urtrampningslagret låter.

Sen får du också räkna med att om du köper en bil för under 10.000 så kommer du få skruva med den vare sig du vill eller inte.

Tack =) aldrig själv tänkt på böter och service boken^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor