Azore Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Ja men hur skall jag göra snyggare då?! Tycker du ska slänga på de grejer Du tycker är snyggt, på det viset blir den mer personlig. Vita blinkers? Blinkar det vitt istället för gult alltså? Avgassystem har jag tittat på med. Det är bara att trycka på det på det vanliga avgasröret va? Det får inte blinka vitt. Utan du byter ut till orange glödlampor om det inte sitter det orginal. Avgassystem byter du ut, därimot finns det ändrör som går att sätta fast på det vanliga avgasröret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Tycker du ska slänga på de grejer Du tycker är snyggt, på det viset blir den mer personlig. Det får inte blinka vitt. Utan du byter ut till orange glödlampor om det inte sitter det orginal. Avgassystem byter du ut, därimot finns det ändrör som går att sätta fast på det vanliga avgasröret. Men det som är standard på bilar är väl oranga plasthöljen på blinkersarna. Så tar man bort dem och sätter dit vita och en oranga lampor. Har jag fattat rätt? Ja det med avgasröret har jag förstått det skall jag göra med. Bild kommer på bilen när det är klart. (Om några måander fattiga nu ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Men det som är standard på bilar är väl oranga plasthöljen på blinkersarna. Så tar man bort dem och sätter dit vita och en oranga lampor. Har jag fattat rätt? Ja det med avgasröret har jag förstått det skall jag göra med. Bild kommer på bilen när det är klart. (Om några måander fattiga nu ) Du har förstått rätt, brukar vara oranga glas med vit lampa, då är det bara att byta ut till vitt glas med orange lampa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Jag tänker antigen köpa en Volvo S60/80 eller Nissan Skyline (om ja hittar O_O). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Jag tänker antigen köpa en Volvo S60/80 eller Nissan Skyline (om ja hittar O_O). Nissan skyline, snälla du. finns att importera från japan, och då är dom vänsterstyrda, destuom är dom jätte "billiga" i skatt också.. Men det skulle va kul att ha en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Nissan skyline, snälla du. finns att importera från japan, och då är dom vänsterstyrda, destuom är dom jätte "billiga" i skatt också.. Men det skulle va kul att ha en Vänsterstyrda? Jo verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Vänsterstyrda? Jo verkligen. Ojsan, höger menade jag.. sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Kommer att köpa en Abbart nu snart, som jag kan börja leka lite med. Dom är så lättstylade! Sen är det sportversionen av den bilen! Så den har 70 hp och väger typ 700 kg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Är mer och mer inne på att köpa en Amazon.. tror att det blir en i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Är mer och mer inne på att köpa en Amazon.. tror att det blir en i år. Det är fina bilar, har själv varit sugen på en. Kanske blir att köpa senare någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 1 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2006 Sida 2, tycker den är värd att dra upp: jag hittade en skoj sida där dom samlat de värsta bilarna från kända och helt okända företag: Här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 (redigerad) Tänkte fixa bättre ljud till min Opel Kadett. Det jag behöver är en ny cd-spelare med radio, den får gärna klara skivor med mp3låtar. Sedan behöver jag nya högtalare, antar jag, fast jag vill inte skruva sönder bilen. Det får inte heller kosta för mycket, har ni några tips på produkter? Tänkte att man kanske kan sätta högtalare på "hyllan" bakom nackstödet i bak, eller sänka ner dem där. Såg att man kunde köpa ett baselement för 300 spänn typ, kolla här, är det dåligt grejer? Edit: Näe, länken blir fel. Edit2: Nu funkar den. Redigerad 2 augusti, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 Tänkte fixa bättre ljud till min Opel Kadett. Det jag behöver är en ny cd-spelare med radio, den får gärna klara skivor med mp3låtar. Sedan behöver jag nya högtalare, antar jag, fast jag vill inte skruva sönder bilen. Det får inte heller kosta för mycket, har ni några tips på produkter? Tänkte att man kanske kan sätta högtalare på "hyllan" bakom nackstödet i bak, eller sänka ner dem där. Såg att man kunde köpa ett baselement för 300 spänn typ, kolla här, är det dåligt grejer? De högtalarna bör inte sättas i hatthyllan om de inte är av så kallad open air typ. Skulle tro att en sluten låda på 25-30 liter skulle göra susen. skall du ha högtalare i hatthyllan så är ju 6*9" smidigt men det gör ju ganska stora hål. mitt tips är snarare att du sätter ett 6.5 tums kit där fram om du har möjlighet. Vad har du för budget är lite lättare att tipsa om spelare och sådant om man vet vad det får kosta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2006 De högtalarna bör inte sättas i hatthyllan om de inte är av så kallad open air typ. Skulle tro att en sluten låda på 25-30 liter skulle göra susen. skall du ha högtalare i hatthyllan så är ju 6*9" smidigt men det gör ju ganska stora hål. mitt tips är snarare att du sätter ett 6.5 tums kit där fram om du har möjlighet. Vad har du för budget är lite lättare att tipsa om spelare och sådant om man vet vad det får kosta. Näe, så billigt som möjligt egentligen. Är inte ute efter värstingljudet, men det mesta blir väl bättre än det jag har nu. Men jag gillar när det är ganska mycket bas. Jag är inte insatt i vad sakerna kostar, så jag vet inte riktigt hur mycket jag vill lägga ut än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 3 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2006 Näe, så billigt som möjligt egentligen. Är inte ute efter värstingljudet, men det mesta blir väl bättre än det jag har nu. Men jag gillar när det är ganska mycket bas. Jag är inte insatt i vad sakerna kostar, så jag vet inte riktigt hur mycket jag vill lägga ut än. Den här huvudenheten funkar nog fint http://www.mds.se/?artnr=deh30mp 1699kr http://www.mds.se/?artnr=12010 10tums bas från mds för 699 Slutsteg http://www.mds.se/?artnr=17204 2229kr Framsystemet däremot så skulle jag nog föreslå DLS eller MB Quart eller nåt annat åt det hållet. pris cirka en tusenlapp. Brukar inte rekomendera MDS men du var ute efter mycket bas och det brukar man få. Svårt att rekomendera ett framsystem eftersom jag inte vet hur du har tänkt göra, bygga om lite eller utnyttja orginalhålen. Gör så här ta reda på storleken på orginalhålen och var de sitter så kan vi nog ordna någonting. Priset för det jag har skrivit upp ovanför hamnar runt 5000 kr och skall jag vara ärlig så är det svårt att komma under det priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2006 Den här huvudenheten funkar nog fint http://www.mds.se/?artnr=deh30mp 1699kr http://www.mds.se/?artnr=12010 10tums bas från mds för 699 Slutsteg http://www.mds.se/?artnr=17204 2229kr Framsystemet däremot så skulle jag nog föreslå DLS eller MB Quart eller nåt annat åt det hållet. pris cirka en tusenlapp. Brukar inte rekomendera MDS men du var ute efter mycket bas och det brukar man få. Svårt att rekomendera ett framsystem eftersom jag inte vet hur du har tänkt göra, bygga om lite eller utnyttja orginalhålen. Gör så här ta reda på storleken på orginalhålen och var de sitter så kan vi nog ordna någonting. Priset för det jag har skrivit upp ovanför hamnar runt 5000 kr och skall jag vara ärlig så är det svårt att komma under det priset. Tack för hjälpen. 5000 spänn, blir inte mycket kvar av lönen efter en sådan investering. Jag ska kolla upp det där med orginalhål. Men jag är inte så sugen på att bygga om. Det skulle nog inte bli så snyggt om jag gjorde det själv, kanske inte så bra om jag vill sälja bilen senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Brukar inte rekomendera MDS men du var ute efter mycket bas och det brukar man få. Själv brukar jag kalla MDS för diskantdisco, men det är jag det. Vet inte vad du provlyssnat men om du tycker MDS är bas får du gärna provlyssna mitt ljud i bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 (redigerad) Brukar inte rekomendera MDS men du var ute efter mycket bas och det brukar man få. Själv brukar jag kalla MDS för diskantdisco, men det är jag det. Vet inte vad du provlyssnat men om du tycker MDS är bas får du gärna provlyssna mitt ljud i bilen. Aldrig påstått att det var bra bas. Mycket och bra är oftas två helt skilda saker. När det gäller bilbas och hemma också för den delen så gäller det ju att ha en bra midbas för att få den där riktiga kicken och där suger MDS framsystem stort. Deras slutsteg kan fungera om de inte brinner upp(inte lyckats med det själv men många har gjort det), Basarna duger faktiskt om man skall kompletera ett hyfsat framsystem. Fast lyssnar man på deras demobilar så stämmer diskantdisco väldigt bra (huga) Blev lite nyfiken vad kör du med för prylar? Redigerad 4 augusti, 2006 av santek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Aldrig påstått att det var bra bas. Mycket och bra är oftas två helt skilda saker. När det gäller bilbas och hemma också för den delen så gäller det ju att ha en bra midbas för att få den där riktiga kicken och där suger MDS framsystem stort. Deras slutsteg kan fungera om de inte brinner upp(inte lyckats med det själv men många har gjort det), Basarna duger faktiskt om man skall kompletera ett hyfsat framsystem. Fast lyssnar man på deras demobilar så stämmer diskantdisco väldigt bra (huga) Blev lite nyfiken vad kör du med för prylar? Nej, och jag nämnde aldrig att du tyckte det var bra bas. Men därimot nämnde du att MDS är bas och det håller jag inte med om, varken mycket eller bra. Även deras slutsteg är ju leksaker med hej vilda kalle anka watt och allt vad det heter, men dom funkar säkert till den oerfarne. Nej tack till MDS och BRL och liknande, men nu var det inte jag som efterfrågande prylar heller. Apropå BRL, var inne till dom för att lyssna på Rockford Fosgate bara för skojs skull och det var verkligen trevligt. Började med att killen inte ens kunde huvudenheten som var kopplad till basarna utan fick tillkalla hjälp från övrig personal. När jag väl fick lyssna var väl allt frid och fröjd tills jag tyckte att han skulle dra på någon gång, men det var tydligen max. Det var de näst värsta Rockford dom hade och skulle vara mycket kraftiga. Jag frågade om det inte fanns värre och jag trodde han skulle svimma av förvåning. Sedan att han tyckte deras steg de hade var något riktigt kraftsteg fick mig nästan att skratta högt, men dom kanske är vana vid "värstingsteg" som är på 2x30a Men men, måste ju finnas något åt nybörjarna också, även om mitt ljud jag har nu är mitt förstaljud. Men nu hade inte detta heller något med diskutionen att göra. Jag kör med Soundstream och Ground Zero. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Nej, och jag nämnde aldrig att du tyckte det var bra bas. Men därimot nämnde du att MDS är bas och det håller jag inte med om, varken mycket eller bra. I stand corrected. Kul historia med BRL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts