Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Hämtade bilen idag! Yeee!

Tänkte bränna en cd (mina egna låtar that is...) frågan är, kan de flesta bilspelare spela mp3 eller måste man göra om de till nått annat för att man skall kunna spela upp skivan?!

Det är inte den nyaste och värsta cd spelaren men den ser ganska ny ut. (om den infon nu kan hjälpa :ph34r: )

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hämtade bilen idag! Yeee!

Tänkte bränna en cd (mina egna låtar that is...) frågan är, kan de flesta bilspelare spela mp3 eller måste man göra om de till nått annat för att man skall kunna spela upp skivan?!

Det är inte den nyaste och värsta cd spelaren men den ser ganska ny ut. (om den infon nu kan hjälpa :ph34r: )

Skoj!

De flesta någorlunda nya kan spela upp mp3-skivor. Om den inte stödjer mp3 så får du bränna en vanlig cd-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men...man bränner väl mp3-låtar på vanliga skivor? Eller vad menar du är skillnaden på mp3-skivor och vanliga? :wub:

Att bränna mp3-cd är som att bränna en datacd med ett spel eller vad som helst, det lagras som vanliga filer och då får man plats med mer. Kort sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja kolla på coola fälgar till bilen.

Såg i en film ett par fälgar som snurrade själv. När bilen körde så snurrade fälgarna men när bilen stannade så fortsatte fägarna att snurra en liten stund. Typ sådana fälgar skulle jag vilja ha. :lol: Om det finns att köpa...

Har ni tips på sidor där man kan titta på andra lite udda fägar så berätta gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja kolla på coola fälgar till bilen.

Såg i en film ett par fälgar som snurrade själv. När bilen körde så snurrade fälgarna men när bilen stannade så fortsatte fägarna att snurra en liten stund. Typ sådana fälgar skulle jag vilja ha. :lol: Om det finns att köpa...

Har ni tips på sidor där man kan titta på andra lite udda fägar så berätta gärna.

Spinners är det du menar, finns som vanliga fälgar men även som navkapslar att bara sätta fast på sina fälgar. Navkapslar i form av spinners finns bland annat på Micro, blir mycket billigare också.

Vad är det för sorts tillbehör du är ute efter? Nämn gärna något exempel så ska jag försöka finna något skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det finns att köpa?! YES! Coolt! Var kunde man hitta det? Micro? Nån hemsida!`?

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. Såg att det fanns neonljus till hjulen. Det hade vatt coolt och kanske nått coolt avgasrör och växelskap.

Hittade Micro. Hade sådana där spinners som jag letade efter. Tackar så mycket.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars finns också blueride.se. Ganska roliga grejer men kvaliten på vissa saker kan vara busted.

Det var faktiskt den sidan jag hittade när jag sökte på nätet. Men de hade som sagt inte spinn saker.

En fråga till: Neonljus under bilen får man ju inte ha för då kommer Farbror blå. Men hur är det med neonjus på hjulen som det fanns bilder på där.

Och om man nu har det trotts att det ev. är olagligt, hur mycket är bötern på samt hur mycket bryr de sig om de råkar köra förbi en och ser det? Vänder de i de flesta fall för att ta en?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp, nu gör jag entré i biltråden. Det är dags att skaffa bil. Min farmor ( :ermm: ) vill sälja sin Opel Kadett till mig. Jättebra skick och säkert jättebilligt.

I alla fall - jag har hört att det är mycket billigare med skatter och sånt om jag skriver bilen på min far t.ex. Är det så? Kan någon förklara, eller finns det någon sida där man kan kolla upp sånt? Tackar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var faktiskt den sidan jag hittade när jag sökte på nätet. Men de hade som sagt inte spinn saker.

En fråga till: Neonljus under bilen får man ju inte ha för då kommer Farbror blå. Men hur är det med neonjus på hjulen som det fanns bilder på där.

Och om man nu har det trotts att det ev. är olagligt, hur mycket är bötern på samt hur mycket bryr de sig om de råkar köra förbi en och ser det? Vänder de i de flesta fall för att ta en?

Appropå neon, själv har jag precis satt in lite "neon" lampor in interiören, en tub och två små vanliga kopplat via en trestegs ciggutag som sedan går rakt in i det vanliga cigguttaget plus en blinkande växelknopp. Hade gärna kopplat lite saker till bilen strömkälla, men nu är den inte min och vem vet vad jag kan förstöra? :ermm:.

Menar du "fire caps" eller underwheel-kit blablabla? Det här med hurvida det är lagligt kan jag inte något om alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp, nu gör jag entré i biltråden. Det är dags att skaffa bil. Min farmor ( :wub: ) vill sälja sin Opel Kadett till mig. Jättebra skick och säkert jättebilligt.

I alla fall - jag har hört att det är mycket billigare med skatter och sånt om jag skriver bilen på min far t.ex. Är det så? Kan någon förklara, eller finns det någon sida där man kan kolla upp sånt? Tackar. :P

Skatten skiljer sig inte, däremot blir din försäkring billigare om du skriver bilen på din pappa eller någon annan äldre person. Försäkringsbolagen anser att ungdomar kör mer vårdslöst än äldre, så därför kräver dom mer försäkringspengar av oss ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skatten skiljer sig inte, däremot blir din försäkring billigare om du skriver bilen på din pappa eller någon annan äldre person. Försäkringsbolagen anser att ungdomar kör mer vårdslöst än äldre, så därför kräver dom mer försäkringspengar av oss :wub:

Visst, vid 25 års ålder blir det lite billigare att försäkra bilen, men det är inte det enda som avgör hur hög premie du får. Ju fler skadefria år (alltså ju fler år du kört utan att behöva blanda in försäkringsbolaget) desto billigare blir försäkringen. Detta system brukar kombineras med ett bonussystem där det alltså går ut på att samla bonus för just skadefria år, ju fler år/högre bonus, desto billigare blir försäkringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Azore, har en fråga till, till dig. (eller någpn annan kunnig) har inte fattat förrens idag skillnaden mellan Navkapsel och fälgar.:wub: Jag fick aluminium fälgar till min bil så jag kan inte sätta på navkapslar.

De säljer på Mico sådana där "spinners" som jag vill ha men det är inte fälgar utan fälgsidor. Vad är det?

Kan jag köpa 4 sådana och sätta på däcken på det eller måste jag köpa 4 sådana och fälgar någon annan stanns?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor