KalleR Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Jo det är det som poängen måste veta om det är bra eller dåligt. serviceboken är enligt firman helt korekt infylld. (köper från en Mitsubishi firma) och servicen e gjord. Det är precis bytt något som skall bytas efter 8000 mil. Vad vet jag inte. Har gått 9000 mil. Går som en klocka. Bara farsan som är den kunnigaste om bilar som jag känner. Och han har inte haft bil de senaste 15 åren. Rost skall jag kolla efter. Smart, tack Låt låter väldigt bra, lågt miltal och så. Men det är när det låter som bäst man ska bli mest misstänksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Låt låter väldigt bra, lågt miltal och så. Men det är när det låter som bäst man ska bli mest misstänksam. Njo, men det är ju en stor bilfirma, Mitsubishi ?! Hur vet man om rosten under då? Kryper jag under bilen ser man ändå inte allt. Skall man lita på om de säger att det inte finns rost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Du ser det mesta om du kryper under och kollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Njo, men det är ju en stor bilfirma, Mitsubishi ?! Hur vet man om rosten under då? Kryper jag under bilen ser man ändå inte allt. Skall man lita på om de säger att det inte finns rost? Man ser nästan allt om man kryper under. *EDIT* KalleR han före. Redigerad 3 juli, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Men va f*n? Skall jag gå in i en fin bilbutik och kravla in under bilen? Gör folk verkligen så? Räcker det inte med att fråga, han får väl inte ljuga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Men va f*n? Skall jag gå in i en fin bilbutik och kravla in under bilen? Gör folk verkligen så? Räcker det inte med att fråga, han får väl inte ljuga? Ja du ska krypa under, alla seriösa bilköpare gör det, ju mer du frågar, ju dummare verkar du. Och verkar du dum är det stor chans att du blir blåst. Sorgligt men sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Ja du ska krypa under, alla seriösa bilköpare gör det, ju mer du frågar, ju dummare verkar du. Och verkar du dum är det stor chans att du blir blåst. Sorgligt men sant. Hm, ja då får jag väl krypa under då. Skall visserligen lämmna svar imorgon bitti men vi har ju inte skrivigt under något än. Så det är bara att åka ner och kolla igen på den. Men att bli blåst är väl att ta i?! Det måste ju falla under konsumentköps lagen. De kan ju inte säga något som inte stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Nej ljuga är ganska osannoligt att de gör, men det finns ingen lag som säger att de måste berätta hela sanningen. Och dyker det upp fel senare så kan de alltid neka och säga att de inte visste nåt om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Hm, ja då får jag väl krypa under då. Skall visserligen lämmna svar imorgon bitti men vi har ju inte skrivigt under något än. Så det är bara att åka ner och kolla igen på den. Men att bli blåst är väl att ta i?! Det måste ju falla under konsumentköps lagen. De kan ju inte säga något som inte stämmer. Kan och kan, dom kan ju såklart men jag vet inte om dom får, men de tror jag inte. Fast Bilförsäljare e ju knappst dom ärligaste männsikorna som finns. EDIT: kalleR han före.. Redigerad 3 juli, 2006 av Wolfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Haha, KalleR är snabb idag 2 "kalleR hann före" på 1 sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 (redigerad) Var ute och övningskörde idag, för 4:e gången. Det var livat. Ett tag. Sen hamnade jag i nånslags svacka och kunde verkligen inte få iväg bilen. Många motorstopp blev det. Jag tycker det är väldigt konstigt, med tanke på att jag ända från början har haft lätt för det där med dragläge och sånt. Antar att jag blev för nervös efter några gånger, vilket gjorde det helt omöjligt. Jaja, det är vansinnigt kul att köra bil iallafall Redigerad 6 juli, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Postar en bild på E39:an http://www.miamiviced.com/tnz/mosken/pict0003.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Postar en bild på E39:an http://www.miamiviced.com/tnz/mosken/pict0003.jpg Trevlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Trevlig! Tackar, dyr i drift är den iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Tackar, dyr i drift är den iaf. Jasså? Hur mycket drar den per mil då? Och vad kostade den i inköp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Jasså? Hur mycket drar den per mil då? Och vad kostade den i inköp? Runt 1.1 liter milen, köpte den förra året i Maj för runt 200k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Om man har traktorbränsle i motorn(diesel) så går den både starkare och snålare 0,5 - 0,6 l/milen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Om man har traktorbränsle i motorn(diesel) så går den både starkare och snålare 0,5 - 0,6 l/milen Det är precis samma disel som du kallar "traktorbränsle" som i pumpar på macken, ända skillnaden är att den är grön, altså grönt färgämne i, och i och med det slipper mna alla bajshöga skatter på diseln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 (redigerad) I den här annonsen http://www.blocket.se/vi/7335408.htm?ca=23_4_s säljs en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI -98 Vi skall köpa en Mitsubishi Carisma 1.8 GL -98 Fråga: Vad är GL respektive GDI??? Vad är skillanden? Redigerad 8 juli, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 I den här annonsen http://www.blocket.se/vi/7335408.htm?ca=23_4_s säljs en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI -98 Vi skall köpa en Mitsubishi Carisma 1.8 GL -98 Fråga: Vad är GL respektive GDI??? Vad är skillanden? GDI står för Gasoline Direct Injection vilket menas med direktinsprutning vilket inte GL har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts