Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Min syster har en Volvo V40 med original stereo. Nu är det så att hon tar studenten nästa vecka och då hade mina föräldrar tänkt ge henne en CD/MP3-spelare till bilen som present. Min far hade tydligen inte tänkt byta ut cd-spelaren utan bara köpa till en vad-det-nu-heter så hon kan spela låtar från sin MP3 också. Men sen pratade jag med min kusin och han sa någonting om att man med vissa spelare kan bränna en skiva och spela upp den så ska tydligen spelaren minnas låtarna. Jag vet inte riktigt hur det här funkar och skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller inte, japanarna är kända för bra kvalité och miatan är väldigt mkt körglädje för pengarna.

Mjo, jag vet. Kände mig bara tvungen att motsätta mig honom, eftersom han dissade min 206:a :huh:

--

Ärligt talat så tycker jag miatan är riktigt tuff.

Jag kan inte leva med den här lögnen längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min syster har en Volvo V40 med original stereo. Nu är det så att hon tar studenten nästa vecka och då hade mina föräldrar tänkt ge henne en CD/MP3-spelare till bilen som present. Min far hade tydligen inte tänkt byta ut cd-spelaren utan bara köpa till en vad-det-nu-heter så hon kan spela låtar från sin MP3 också. Men sen pratade jag med min kusin och han sa någonting om att man med vissa spelare kan bränna en skiva och spela upp den så ska tydligen spelaren minnas låtarna. Jag vet inte riktigt hur det här funkar och skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

Låter som den skulle ha en hårddisk eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Vi letar ju bil, och jag är FRUKTANSVÄRT dålig på bilar så jag frågar någon som kan något om bilar...

Hittade en bil hos en bilhandlare idag. En Mitsubishi Carisma 1,8 GL 9000 mil årsmodell -98 med fyra nya dubbdäck och cd spelare.

Firman ville ha 59.900:-

men jag kunde få ner priset till 55.000:-

Tycker ni att det är ett bra pris?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi letar ju bil, och jag är FRUKTANSVÄRT dålig på bilar så jag frågar någon som kan något om bilar...

Hittade en bil hos en bilhandlare idag. En Mitsubishi Carisma 1,8 GL 9000 mil årsmodell -98 med fyra nya dubbdäck och cd spelare.

Firman ville ha 59.900:-

men jag kunde få ner priset till 55.000:-

Tycker ni att det är ett bra pris?

Kan vara bra, kan vara dåligt. Hur många mil har den gått?

Kolla serviceboken så den är rätt ifylld, och servicar gjorda.

Lägg dig på marken och titta noga under, hittar du nån rost nånstans? Ifall du hittar, ta med nån utomstående som är kunnig på bilar som får göra en bedömmning hur illa det är.

Provkör och känn så allt känns riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara bra, kan vara dåligt. Hur många mil har den gått?

Kolla serviceboken så den är rätt ifylld, och servicar gjorda.

Lägg dig på marken och titta noga under, hittar du nån rost nånstans? Ifall du hittar, ta med nån utomstående som är kunnig på bilar som får göra en bedömmning hur illa det är.

Provkör och känn så allt känns riktigt.

Jo det är det som poängen måste veta om det är bra eller dåligt.

serviceboken är enligt firman helt korekt infylld. (köper från en Mitsubishi firma) och servicen e gjord. Det är precis bytt något som skall bytas efter 8000 mil. Vad vet jag inte.

Har gått 9000 mil. Går som en klocka. Bara farsan som är den kunnigaste om bilar som jag känner. Och han har inte haft bil de senaste 15 åren.

Rost skall jag kolla efter. Smart, tack

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor