SpokPlumpen Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag skulle vilja dra på roadtrip med en röd Cadillac som är convertible... Skulle va skitnajs, så det kanske är den första jag köper... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Lnacia a112 abart -85! power to the people! sla lacka den som en rallybil, av retro stil. med tanke på att de är ju rallybilar från första början^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Ah, perfek att denna tråden kom upp. Orkade inte leta efter den... ------------------------------------------------------------------------------------------------ Min bil gick inte igenom besiktingen. Fick 9, 2:or så det hade kostat 10-15 tusen att fixa den. Så jag sålde den till Muhamed för 2500:- Måste ha en ny bil. Vad har ni för tips på bra, hyffsat billiga bilar. Den skall helst kosta runt 10-15 tusen. Och vad bör man kolla så att man inte blir pålurad en rishög?! Jag kan abolut ingenting om bilar och är dessutom väldigt godtrogen så jag är således väldigt lätt att lura när det kommer till bilar. Skulle vilja ha en lite sportigare bil. Uppskattar mycket om ni hade kunnat lämna tips, gärna med en bild. Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Ah, perfek att denna tråden kom upp. Orkade inte leta efter den... ------------------------------------------------------------------------------------------------ Min bil gick inte igenom besiktingen. Fick 9, 2:or så det hade kostat 10-15 tusen att fixa den. Så jag sålde den till Muhamed för 2500:- Måste ha en ny bil. Vad har ni för tips på bra, hyffsat billiga bilar. Den skall helst kosta runt 10-15 tusen. Och vad bör man kolla så att man inte blir pålurad en rishög?! Jag kan abolut ingenting om bilar och är dessutom väldigt godtrogen så jag är således väldigt lätt att lura när det kommer till bilar. Skulle vilja ha en lite sportigare bil. Uppskattar mycket om ni hade kunnat lämna tips, gärna med en bild. Köp en abarth^^ ovanliga, tuffa bilar. finns ju dom rint den prisklassen, men finns inte många på blocket, ca sex stycken. men du får status i en sån^^ annars kan du ju köpa en gammal porche Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Köp en abarth^^ ovanliga, tuffa bilar. finns ju dom rint den prisklassen, men finns inte många på blocket, ca sex stycken. men du får status i en sån^^ annars kan du ju köpa en gammal porche Jo, det var ju sportig. Skulle dessutom aldrig betala 10 papp för den där sk*ten... http://www.blocket.se/vi/8058293.htm?ca=23_12_s Jag hade inte överlevt en timme om jag hade kommigt hem med den där. Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Min bil gick inte igenom besiktingen. Fick 9, 2:or så det hade kostat 10-15 tusen att fixa den. Så jag sålde den till Muhamed för 2500:- Måste ha en ny bil. Vad har ni för tips på bra, hyffsat billiga bilar. Den skall helst kosta runt 10-15 tusen. Och vad bör man kolla så att man inte blir pålurad en rishög?! Jag kan abolut ingenting om bilar och är dessutom väldigt godtrogen så jag är således väldigt lätt att lura när det kommer till bilar. Skulle vilja ha en lite sportigare bil. Uppskattar mycket om ni hade kunnat lämna tips, gärna med en bild. Vad var det för bil och vilka anmärkningar? Köp en Volvo vettja. Dom rullar på i alla fall. Kanske inte så sportiga. Läste att Toyota var en av de bästa bilarna när det gällde besiktning, hur det verkligen är vet jag inte. En bra sak att i första hand gå efter är tillfället då du får se bilen. Det ska kännas att den här vill jag ha, är det något du tvekar över är det bättre att kika vidare. Bra saker att kolla kan vara rinnande/droppande vätskor, kan ju vara tecken på läckage någonstans. Är man väldigt "borta" från bilvärlden kan mycket vara svårt att upptäcka, men det skadar ju inte att lyssna på motorn. Ska inte finnas något tickande ljud eller liknande, om det inte är en diesel förstås. Växlarna ska gå i lätt, är det automat brukar man köra och lyssna vid växlingen mellan ettan och tvåan, det ska låta mjukt. Kolla även efter rost, främst på bärande delar. Alltså balkar och liknande. Se till att du får provköra bilen kall, finns mycket man kan få reda på som är dåligt då än om den är varmkörd strax innan du ska provköra den. Checka även servicebok för att se om den är servad som den ska. Det var enbart i stora drag, finns hur mycket som helst att kika på. Fast det blir också lite enklare om man vet vilken bil det är du ska kika på. Men det jag tog upp gäller ju alla bilar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Får hålla koll på det. Felen var alla ljus var sönder, rostskador, drivaxlar var sönder, bromsrören var kassa, bältena var kassa, sen minns jag inte mer. En toyota corolla. Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Dubbelpost. Kul... Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Vad jag tänker köpa: Cadillac Sedan Deville 1959 HT, Chevrolet Caprice Classic, nånstans åren mellan 1985 - 1995, (polisen i GTA: SA använder såna i LS & SF. 1992 års modell), Ford Crown Victoria 1999 - 2006 Redigerad 2 maj, 2006 av Officer Hernandez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Får hålla koll på det. Felen var alla ljus var sönder, rostskador, drivaxlar var sönder, bromsrören var kassa, bältena var kassa, sen minns jag inte mer. En toyota corolla. Jo, då är det väl inte så mycket att göra. Att du fick 2500 för den var absolut inte fy skam heller. Lycka till med nya köpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Har bytt till Sommardäck nu.. Fan vad jag hatar ihopkärvade däck.. Lögn i helvete att gå loss. Klabbade på lite Kopparpasta i förebyggande syfte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Familjen ska köpa ny bil i sommar. Far min ville att jag skulle kolla runt lite efter en prisvärd familjebil. Någon med förslag ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Kombi antar jag? Köp en Volvo. Det finns många billiga begagnade kombibilar överallt typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Något i kombistilen. Men vi klarar oss bra i en vanlig bil också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Någon som vet vart man kan köpa axelstål som är ca 1,5m långt och med en diameter på ca 20mm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Whoaa! Riktigt nice måste jag säga! Kolla så stilren! Gillar verkligen fronten! Ny önskebil för min del! http://195.149.144.149/images/75/7530095176.jpg http://www.blocket.se/vi/8124542.htm?ca=14_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Whoaa! Riktigt nice måste jag säga! Kolla så stilren! Gillar verkligen fronten! Ny önskebil för min del!http://195.149.144.149/images/75/7530095176.jpg http://www.blocket.se/vi/8124542.htm?ca=14_s Överdriven och ful front enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Ah, perfek att denna tråden kom upp. Orkade inte leta efter den... ------------------------------------------------------------------------------------------------ Min bil gick inte igenom besiktingen. Fick 9, 2:or så det hade kostat 10-15 tusen att fixa den. Så jag sålde den till Muhamed för 2500:- Måste ha en ny bil. Vad har ni för tips på bra, hyffsat billiga bilar. Den skall helst kosta runt 10-15 tusen. Och vad bör man kolla så att man inte blir pålurad en rishög?! Jag kan abolut ingenting om bilar och är dessutom väldigt godtrogen så jag är således väldigt lätt att lura när det kommer till bilar. Skulle vilja ha en lite sportigare bil. Uppskattar mycket om ni hade kunnat lämna tips, gärna med en bild. Honda Prelude: http://images.cardomain.com/member_images/2/web/470000-470999/470095_32_full.jpg Går att få för dom pengarna du är villig att ge. Jag ska i alla fall skaffa mig en sån tror jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Honda Prelude: http://images.cardomain.com/member_images/2/web/470000-470999/470095_32_full.jpg Går att få för dom pengarna du är villig att ge. Jag ska i alla fall skaffa mig en sån tror jag! Tror jag? Har du inte skaffat dig någon än? Hade inte du projekttråd på Zatzy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Manlig? http://195.149.144.149/images/75/7586738233.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts