Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Jag har ju ingen bil men ja kan säga pappas bilar istället.

Han har:

En Subaru impreza (tror det e en 2001) som han har bytt turbo på den har ungefär

300 hk

En Cheva Silverado (1990) vi har inte gjort nogot specielt på den.Vi ska trimma den lite senare sen.

Och en BMW Z3 (tror det e en 1997 eller 1998) vi har inte gjort nogot specielt på den heller.

Det var dem sen har han en yamaha r1 i garaget också. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry om jag tjatar men vet nån var man kan hitta nåt kjolpaket till 740? ^_^

Det snyggaste (och billigaste) kjolpaketet 740 är volvos add-on paket, kan beställas hos din lokala volvohandlare. här har du bilder på hur det ser ut: http://www.garaget.org/?car=3072ℑ=36774

Sen har plast och son och hällsjö och liknande dyra kjolkpaket som är skitfula, kommer inte äns länka till de sidorna.

Om du har gott om pengar och kunskap tycker jag helt klart att du ska byta till 940-huv/skärmar/lysen/grill och 850r-plasten, passar utan större modifieringar, lite nya fästen bara. Och en 960/v90-kjol bak. orginal add-on på sidorna.

Här har du en bild på en 940 med detta konceptet, så kan du nog föreställa dig samma sak fast på en 740: http://www.volvo940turbo.dk/Bilder/231.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har gott om pengar och kunskap tycker jag helt klart att du ska byta till 940-huv/skärmar/lysen/grill och 850r-plasten, passar utan större modifieringar, lite nya fästen bara. och en 960/v90-kjol bak. orginal addon på sidorna.

Här har du en bild på en 940 med detta konceptet, så kan du nog föreställa dig samma sak fast på en 740: http://www.volvo940turbo.dk/Bilder/231.jpg

Det var Jäkligt snyggt ^_^ Var kan man hitta detta? Hur mycket kostar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Priserna kan variera väldigt mkt, men 850rfrontplasten är för dyr för att köpa ny, 940delarna också. du får leta begangnat och det är svårt att få tag på, men med lite tur hittar du nån som säljer för underpris.

Okej tack för hjälpen!

Edit:

Jag har tänkt att Sätta intercolern framför stötfångaren, eller strunta i bodykit och sätta under stötfångaren vad blir snyggast tror ni?

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa tänkte att han skulle ta och vända jeepen på samla gamla plats som han gjort i flera år, men då tänkte han inte på att syrrans pojkväns BMW stod parkerad där, så poof! Ett par riktiga bucklor över höger bakhjul. I framtiden får ha allt passa sig, det är väl där min framtida bil lär stå parkerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Är glad att jag slapp det.

Med all rätt!

--

Nu kan jag passa på att ställa frågan jag ställde i "saker du alltid undrat men aldrig vågat fråga-tråden", för jag gissar att du är rätt person att fråga :wub:

Är det fram-eller bakhjulsdrift på Volvo 850?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor