Jump to content

Biltråden

Add3
 Share

Recommended Posts

Skön ^^

Fakta?

Om den ni har nu, då.

Hmm

Ja det är en Renault Alpine A310 V6.

Den är från 1984.

Motorn är en V6:a på ungefär 150hk. Varav våran har trimmats ungefär 10hk.

Toppfarten ligger väl runt 225.

Den har tillverkat i cirak 8000 exemplar.

@Kebab: Nja. Han brinner inte för det direkt. Mest hans kompisar som pushar honom. men det är själv inget jag njuter med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Kebab: Nja. Han brinner inte för det direkt. Mest hans kompisar som pushar honom. men det är själv inget jag njuter med.

Inte? det måste ju vara jättefint att ha en pappa som gillar snabba, fina bilar?

Till skillnad från min pappa då, som tycker att en golf 4 kombi duger gott och som inte har kört fortare än 80 med sin motorcykel :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hookay

http://img136.imageshack.us/img136/9994/dscn6303copy0nh.gif

Som jag sa. Detta är inte den bilen dom kommer köra ett reportage av. Min fader har en bild från våran bil från bilmässan. Ska försöka fixa upp den senare. Ni får väl titta på min gamla så länge.

Hade jag varit en bil hade jag blevet kåt!

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte? det måste ju vara jättefint att ha en pappa som gillar snabba, fina bilar?

Till skillnad från min pappa då, som tycker att en golf 4 kombi duger gott och som inte har kört fortare än 80 med sin motorcykel :D

Bäh ... min pappa har en båt på 31 hästar.

Skratta dig lycklig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till skillnad från min pappa då, som tycker att en golf 4 kombi duger gott och som inte har kört fortare än 80 med sin motorcykel :)

Jovisst är det roligt. Men han gillar inte snabba och fina bilar. Han gillar snabba och fina Renaultbilar. Det är nästan en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Aero X så är det ju som sagt en koncept bil, en koncept bil går vanligtvis inte att köra och att denna går att köra ska ses som ett plus i kanten.

Jag gillar den enormt och designen är klockren, måste komma något liknande i produktion.

Här är lite bilder som jag tog när jag var i Trollhättan för några veckor sedan.

Aero X i Trollhättan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Aero X så är det ju som sagt en koncept bil, en koncept bil går vanligtvis inte att köra och att denna går att köra ska ses som ett plus i kanten.

Jag gillar den enormt och designen är klockren, måste komma något liknande i produktion.

Här är lite bilder som jag tog när jag var i Trollhättan för några veckor sedan.

Aero X i Trollhättan

Omg, skitsnygg. Påminner om en blandning mellan jaguar, corvette och astonmartin

Nice.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor