Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Så länge det inte är för kallt ute

Kör med några liter bensin i tanken just för kallstarten, har kallstartat i -25 utan problem. På sommaren så går den på 100% e85.

Det enda som jag är orolig över är hur bränsleslangarna från -88 mår med ett högre bränsletryck. (4.5BAR istället för orginal 2.2)..Men jag märker väl om det börjar spruta etanol under huven...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör med några liter bensin i tanken just för kallstarten, har kallstartat i -25 utan problem. På sommaren så går den på 100% e85.

Det enda som jag är orolig över är hur bränsleslangarna från -88 mår med ett högre bränsletryck. (4.5BAR istället för orginal 2.2)..Men jag märker väl om det börjar spruta etanol under huven...

Kör du 100% E85 utan konvertering!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du 100% E85 utan konvertering!?

NIX

174:- kostade det för mig att konvertera.

edit

Vad har du för motor i din 940? B230FB? FX? F?

Det finns dom som har lyckats köra på 100% e85 utan konvertering med B230F* motorerna med nyare insprut än LH 2.2.

Tex. 2.4 kan "lära in" det nya bränslet genom att man nollar boxen genom att man lossar på minuskabeln några minuter.

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...