minigun Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Hej! 2 frågor har jag : 1. Finns det något sätt att kolla hur varm hårddisken är? Något program? 2. Hur varm får en hårddisk bli innan det är direkt farligt för hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 1. speedfan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 1. Termometer! 2. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Om en dator blir ungefär hälften så varm som det krävs för att det ska bli farligt, stängs den av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 1. Termometer! 2. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Om en dator blir ungefär hälften så varm som det krävs för att det ska bli farligt, stängs den av. Varför började min kompis dator brinna då? Den hade stått på i 1och½ vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 24 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 tack Bra kyling gör att komponenterna håller längre!!! Kylning kan man aldrig få för mycket av föränn det blir is på grejerna haha bästa sättet kanske är att lägga en termometer på den ? säkrast mätning då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 (redigerad) Varför började min kompis dator brinna då? Den hade stått på i 1och½ vecka Gammal dator? Min dator har stått på i månader utan att börja brinna Redigerad 24 september, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Gammal dator? Kankse 6 månader gammal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Kankse 6 månader gammal strange... nåja, det är väl olika hos olika tillverkare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 strange... nåja, det är väl olika hos olika tillverkare... Det kanske inte var att den blev så varm att den började brinna, utan de kanske blev nått el-fel.. nån kabel som tände fyr kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Min hårddisk har feber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Mitt nät aggregat började brinna... Ingen aning om varför men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Mitt nät aggregat började brinna... Ingen aning om varför men... Detsamma hände min CD brännare när jag precis startade upp datorn med lite nya grejer. Snacka om att man blev skraj. Tänk om det hade varit de nya komponenterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Hej! 2 frågor har jag : 1. Finns det något sätt att kolla hur varm hårddisken är? Något program? 2. Hur varm får en hårddisk bli innan det är direkt farligt för hårddisken? 1. Hddtemp eller Speedfan 2. När temperaturen över 35-40 så ska du vara vaksam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 1. Hddtemp eller Speedfan 2. När temperaturen över 35-40 så ska du vara vaksam Hoho, när jag lanade med mina Maxtor-hårddiskar, innan jag gav dom kylning, var dom så varma att jag brände mig rejält när jag petade på dom på morgonen sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 1. Hddtemp eller Speedfan 2. När temperaturen över 35-40 så ska du vara vaksam Mina ligger nu på 40 och 42, min hitachi disk låg på 60 i sommras Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Mina 2 låg just NU på 40-42. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Min är 37 grader (om jag förstod programmet rätt(SpeedFan)), och en vanlig termometer som jag la på hdd´n påstår också att den är 37 grader. Ingen fara med andra ord? Tack för alla svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 26 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2005 (redigerad) Maxtor MaXLine III är stabil. Har legat på 55-65 grader i två år men den fungerar fortfarande . Behöver bättre kylning ... Redigerad 26 september, 2005 av LoneWolF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts