Crusader Skrivet 23 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2006 Det tycker vi nog alla, men det betyder inte att det inte kan vara kul också. Så länge de håller kvar det episka i Onlineformatet vilket de ju faktiskt gjorde i FFXI. Finns inte så mycket om det nya MMORPGet. Bara att det ska göras: http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/finalf...tml?sid=6147946 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 23 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2006 Jag tycker om "introt" i Final Fantasy VII. Då dom i början visar ansiktet på Aeris, så när hon sedan går med sin blomkorg ut mot Midgars dystra bakgator och slum. Sedan så zoomar dom ut så att man kan se hela Midgar. Då man ser för första gången de åtta reactors och själva Shinra Company, samtidigt som rök kommer ut ifrån staden. Man inser direkt att det är någonting som är fel, någonting måste räddas. Man inser att detta spelet kommer att ge en någon extra speluplevelse. Tillsammans med den riktigt bra storyn, den totalt underbara musiken, karaktärerna, de underbara och nostalgiska områderna, ger en spelkänsla som man sällan hittar i tv-spel. Jag tycker att man ska spela Final Fantasy offline. Det känns fel att spela det online Nä det är väl inte så farligt. Bara det är grym musik och skön stämning så blir väl ett Final Fantasy Online bra väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 24 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2006 Men jag tycker det känns som ska uppleva det själv Jag tycker det är mysigt med NPC:s som pratar korrekt istället för typ "THX" "CYA" eller "OMG" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 24 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2006 Nja, tror nog det finns en hel som försöker prata episkt i spelet. Eller du kanske har spelat det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 24 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2006 Nja, tror nog det finns en hel som försöker prata episkt i spelet. Eller du kanske har spelat det? Nej det har jag inte Men jag föreställer mig det så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Nej det har jag inte Men jag föreställer mig det så Tror inte att NPC:s direkt snackar värsta 1337-språket. Dock finns det ju säkert andra online-spelare som typ säger "lol" o sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Finns inte så många NPC:er i FFXI om jag förståt det rätt. Försäljare och såna saker är andra spelare. Man skaffar sig yrken och försörger sig på det. T ex som vapensmed, Alchemist osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Tror inte att NPC:s direkt snackar värsta 1337-språket. Dock finns det ju säkert andra online-spelare som typ säger "lol" o sånt. Jo, men jag menade att jag tycker det är mysigt när dom andra karaktärena pratar korrekt. Alltså att dom andra spelarna förstör stämmningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Ryktena var sanna. Final Fantyasy XIII finns... 3 av dem. "Final Fantasy XIII, "Final Fantasy Versus XIII" och "Final Fantasy Agito XIII". 2 till PS3 ("Final Fantasy XIII, "Final Fantasy Versus XIII") och en till mobil ("Final Fantasy Agito XIII"). De kommer ingå i en triologi som kallas "Fabula Nova Crystallis" ("The New Tale of the Crystal" på latin). Men det intresanta är att det ända som knyter spelen samman är mytologi. Varje spel kommer ha helt nya karaktärer och utspela sig i olika världar, bara samma universum. Detta tyder på att de tänker rensa Final Fantasy på all sin gammla mytologi och starta en helt ny. Final Fantyasy XIII kommer det första heta och verkar mycket intresant. Inte bara är det otroligt snyggt utan verkar ha en mer avanserat och nytt stridssystem. En annan intresant sak är att huvudkaraktären är en kvinna med ett gunblade (Samt 2 maskingevär). Spelet utspelar sig i en framtidsvärld blandat med fantasy (En blandning av Final fantasy VII och Final Fantasy XII verkar det som) och tjejen verkar vara en rebel. Väldigt tuff rebel. Första spelet (Som ännu bara heter Final Fantasy XIII) kommer antagligen släppas när PS3 släpps. De visade även en trailer på spelet och det verkar vara ett av de snyggaste spelet som någonsin har visats. (Ingame ska spelet se bättre ut än Final fantasy XIIs CGI sekvenser) Det finns ännu 2 trailers, en lång som visades på presskonferansen och en kortare E3 version. Det finns en version att ladda ner men jag vet inte vilken det är men det borde komma fler snart. Den som går att ladda ner är iallafall helt underbar. Bilder Trailer Heh, det är rätt kul att efter de senaste FF spelen så ser den kvinliga huvudkaraktären här rätt manlig ut igemförelse. Efter att ha sett trailern så vet jag inte vad jag ska säga... jag har då aldrig sett så snygg grafik ingame förut. Jag fnittrar, hoppar och ryser. Final Fantasy Versus XIII görs av Kingdom Hearts teamet tillsammans med de som Gjorde Final Fantasy VII: Advent Children. Bilder Det finns även en trailer för detta spelet men den finns inte att ladda ner ännu. Spelet kommer att utspela sig i en modern värld och spelets tema kommer att vara "Bonding". Spelet kommer handla om en isolerad nation som skyddas av en ung kung (Mannen på bilden) och är det sista landet att försöka skydda sig från invaderande heretics. I trailern visas hur han går ut ur sitt palats bara för att se att alla hans män är döda och hur anfallande soldater börjar skjuta mot honom men att han skyddas av en enegisköld och sedans framanar svärd för att slunga mot hans fiender. Det verkar väldigt nintresant. Final Fantasy Agito XIII finns det ännu inget info om förutom att det utveklas till mobil (Vilket är tillräckligt för att göra mig oitreserad). Bild Redigerad 9 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Wow! Jag längtar redan. Tankar trailern nu och ska snart kolla på bilderna. Edit: Min 1000:e post! Redigerad 9 maj, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 (redigerad) Grattis. Crisis Core: Final Fantasy VII http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/127/925138_20060508_screen001.jpg Detta är klart ett av de mest spännande spelen på PSP. Crisis Core handlar om vad som verkligen hände före Final fantasy VII genom Zack och hans liv som Soldier ända upp till konfrontationen med Sephiroth och kanske även till hans död. Alltså, alla som inte fattat: Man spelar som Zack. Det har visats en trailer men den finns inte att ladda ner än. Bilder Final Fantasy Crystal Chronicles Wii har nu fått ett namn: Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. Trailer Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates heter det nya FF spelet till DS. Sen får vi inte glömma Final Fantasy III remaken till DS vars grafik är något snyggare än Final Fantasy VII och har riktigt snygga CGI filmer. Spelet påminner väldigt mycket om en blandning av Crystal Chronicles och Final Fantasy IX. Bilder Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII Nya Bilder Final Fantasy XII Nya Bilder Sen släpps en massa mobil-telefon Final Fantasy spel också (Alla med multiplayer). Before Crisis - Final Fantasy VII (Om händelserna som leder upp till Final fantasy VII, man spelar som the Turks), Final Fantasy Agito XIII, Final Fantasy I, Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII: Lost Episode. Sen finns det ju Final fantasy XIII samt Final Fantasy Versus XIII (Båda spelen till PS2) men de har jag redan skrivit en hel del om längre upp. Redigerad 11 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 (redigerad) Åhh,vad jag längtar Kanske ska köpa en psp bara för CC. Redigerad 10 maj, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikoxz Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Tycker VII är det bästa FF-spelet. Överlägset! Har spelat VII,VIII,IX och nu spelar jag X dock så är jag riktigt besviken på mig själv eftersom jag inte orkar spela klart spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 23 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 (redigerad) Bump. På Tokyo Game Show fick vi LITE mer info om Final Fanatsy XIII. http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfanta...tml?sid=6158270 En ny, lång trailer visades också. Hittar dock inte den nånstans. Final Fantasy XII släpps snart! Den 31 Oktober för att vara exakt. Nya bilder: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfanta...creenindex.html Redigerad 23 oktober, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 ...I USA, ja. Vi i europa får vänta tills början av 2007. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Jag gjorde ett FF test på OKCupied.com Shadow you are 47% loyal like shadow from final fantasy 6 your good but not that good, really your on hire to the highest bidder Sen ett på Youthink.com Which Final Fantasy character are you like? You're Shadow (FFVI) You're dark...er...just like your name implies...yep. På Quizilla (Bara Female Chars) Edea from Final Fantasy 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 You scored as Yuffie Kisaragi. You Are Yuffie Kisaragi The Little Ninja Yuffie Kisaragi 75% Tifa Lockheart 58% Barret Wallace 55% Cid Highwind 53% Cloud Strife 48% Cait Sith 45% Vincent Valentine 43% Sephiroth 38% Red XIII (Nanaki) 30% Aerith Gainsborough 30% Testet är på 100 frågor och finns på http://quizfarm.com/test.php?q_id=67367 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Jag: "You Are Vincent Valentine Formerly of the Turks" Vincent Valentine 88% Yuffie Kisaragi 80% Cait Sith 78% Cid Highwind 73% Cloud Strife 70% Red XIII (Nanaki) 68% Barret Wallace 68% Tifa Lockheart 65% Aerith Gainsborough 60% Sephiroth 55% Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zingo Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 US: October 31, 2006 Japan: March 16, 2006 Europe: February 23, 2007 Australia: Unreleased Så står det på IGN's hemsida om FFXII's relese date. Vi ska alltid vara sist med alla spel :'( . Men hur som helst, vad tycker ni om det nya combat systemet dom fixat? För er som inte vet så berättar dom om det i en video review på GameSpot. Den är värd att se. GameSpot Själv tycker jag att det värkar väldigt najs. Grafiken som alltid, ligger på topp. Det nya combat systemet kommer ta lite tid att vänja sig med men det kommer nog att fungera. Hoppas att spelet är lika bra som förväntat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Tja, det anses ju redan vara det bästa FF spelet sedan FF7. Kritiker i USA som tidigare varit kritiskt till spelet har get den top poäng. Första FF spelet som har fått full pott i Japans mest kritiska speltidning. Jag är inte så glad vid att man bara kan spela 1 karaktär i taget men man vänjer sig nog. Storyn ska vara helt fantastisk. Ska kolla den där videon. Annars så håller jag mig borta från ingame videos. Kollar bara trailers. Man vill ju inte bli spoilad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts