T-Ryder Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 (redigerad) Ska börja spela Fina Fantasy lX<--(heter det så?) Redigerad 9 oktober, 2005 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 10 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2005 (redigerad) Ska börja spela Fina Fantasy lX<--(heter det så?) Om du menar Final Fantasy 9 så skriver man Final Fantasy IX. Redigerad 10 oktober, 2005 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Ny Final Fantasy XII huvudkaraktär har nu presenterats (7 stycken hitils): Ramon heter han (Är det verkligen en han???): Ramon Ramon 2 Ramon 3 Ramon 4 Darth Va.... eh, Final Fantasy XII skurken Grotta My Hero! Tuff brud i lyxförpackning Undrar varför de tog bort Judge-skurkens Darth Vader röst som han hade i de tidiga trailerna. Den var cool. Iallafall, hittade den här trailern. Lite gammal men jag har inte sett den innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krull Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Jag tänkte på Final Fantasy XII. Vad sysslar Square med igentligen? Vintern 2006 i Japan... vilket betyder att vi får spelet 2007. 5 ÅR EFTER FFX. Spelet är ju redan klart. 2005 sa de för att de inte skulle konkurera med Enix spelen men det här börjar bli löjligt. Grafiken kommer vara förlägen när spelet väl kommer ut. Next Generasion spelen kommer ha funnits ute ett år. Redan nu börjar det se mindre imponerat ut (Kommer ihåg när första trailern visades för 3 år sen). Vad har hänt. Har de hamnat i en Duke Nukem Forever svacka och aldrig blir nöjda? Visst grafiken är inte allt i ett RPG, det vet jag och håller med om. Men Square har alltid varit först och störst grafikmässigt i konsollvärlden men nu halkar de efter. Varför? Kommer ihåg att innan Square Enix sammanslagningen så snackade de om ett nytt FF spel varje år. Men sen sammanslagningen har alla Enix spel kommit först och Squares spel i bakgrunden. Börjar undra om den där sammanslagningen var så bra ändå. Visst, FFXII kommer vara ett fantastiskt spel men tyvärr verkar det bara bli på story-nivå. Vem kommer minnas Playstation 2 spelens utseende år 2007 när nästa generation tagit över våra liv? Folk kommer gemföra med de nya spel som finns då. Verkar som att Square har hamnat bakom med sin spelserie för första gången sen de skapade den. :'( Kan inte stämma för att det ska komma till ps2, och ps3 kommer nästa sommar! och varför göra det till ps2 fall ps3 redan finns, så det är nog inte sann, så vi kan nog vara lungna. jag har klart dom flässta FF. FF1 FF4 FF5 FF6 FF7 FF9 FF10 FF X-2 men det var a long time ago men mina favvo är final fantasy tactics och final fantasy 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 23 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 (redigerad) Jag behöver hjälp på Final Fantasy X. Jag är i Mount Gagazet och ska möta Seymour men han är ju extremt svår! Finns det någon bra taktik för att besegra honom? Redigerad 23 februari, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Jag behöver hjälp på Final Fantasy X. Jag är i Mount Gagazet och ska möta Seymour men han är ju extremt svår! Finns det någon bra taktik för att besegra honom? Använd Protect med Yuna då Seymour använder Cross Blades eller vad det nu heter. Använd Protect först på Yuna, så att hon kan ressa alla om dom andra då dör. Alla säger att Seymour bossen är skitsvår, men jag klarade honom efter fem försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Jag har aldrig spelat något FF. Är inte så mycket för RPG men FFX kan man kanske få billigt idag så jag kan testa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 (redigerad) Jag har aldrig spelat något FF. Är inte så mycket för RPG men FFX kan man kanske få billigt idag så jag kan testa... Gör det! Det är helt underbart! Alpha: Tack! Ska snart testa. Redigerad 24 februari, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Jag har aldrig spelat något FF. Är inte så mycket för RPG men FFX kan man kanske få billigt idag så jag kan testa... Jag tycker att du ska spela 7:an först... Det är bland dom bästa spel jag spelat :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Jag tycker att du ska spela 7:an först... Det är bland dom bästa spel jag spelat :"> Jag tycker IX är bäst. Sen X och sen VII. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Jag tycker IX är bäst. Sen X och sen VII. Nää.. Stämmningen är ju så bra i FF VII. Men jag tycker IX är näst bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 24 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Nää.. Stämmningen är ju så bra i FF VII. Men jag tycker IX är näst bäst Aa. Stämningen är skön i VII. Den är dyster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Nää.. Stämmningen är ju så bra i FF VII. Men jag tycker IX är näst bäst Tycker om stämningen i Gold Saucer. Men annars så har ju FFX en otrolig känsla i spelet. När man är i Luca t.ex. Så mysig hamnstad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 25 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Tycker om stämningen i Gold Saucer. Men annars så har ju FFX en otrolig känsla i spelet. När man är i Luca t.ex. Så mysig hamnstad. Alla FF har skön känsla . Gold Sacuer är kul . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Själv tycker jag att VIII är bland dom bättre, men det värkar som dom flesta tycker det värkar kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Själv tycker jag att VIII är bland dom bättre, men det värkar som dom flesta tycker det värkar kasst. Tycker att FFVIII är väldigt bra. Var har du hört att det är kasst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Tycker att FFVIII är väldigt bra. Var har du hört att det är kasst? Kanske inte kasst men mindre bra,på dom flesta FF-sidorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 (redigerad) Kanske inte kasst men mindre bra,på dom flesta FF-sidorna Kanske inte bevisar att det är väldigt bra, men detta är iallafall vad denne recesenten tycker. http://www.gamereactor.dk/texter/?id=39728 Och så tycker ju jag själv att det är bra. Redigerad 25 februari, 2006 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Kanske inte bevisar att det är väldigt bra, men detta är iallafall vad denne recesenten tycker. http://www.gamereactor.dk/texter/?id=39728 Och så tycker ju jag själv att det är bra. Jag tycker också det är väldigt bra, och det där var den enda recesenten som jag har sätt som värka gilla det mer än VII Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Kanske inte kasst men mindre bra,på dom flesta FF-sidorna Ja, spelet fick orättvist dåligt betyg och en massa fans spelade bara högst 4 timmar och slutade sedan i protest. Square har aldrig fått så många hat brev som det fick då. (Inte ens med FFX-2) Värst av allt, de dissade Nobuo Uematsu's music. Sen dess har de flesta av dem prövat spelet igen men trotts det är fortfarande en sorts tabu bland "riktiga" FF-fans att hata FFVIII. Fast för att vara ett "riktigt" FF fan så måste man hata grafik och hylla story. Det är väldigt kompliserat och inte ens jag, som har spenderat så mycket tid på olika FF-forum, fattar det. Hur kan man kalla sig ett riktigt FF fan om man hatar de nya spelen? Kommer också ihåg de dåliga recensionerna FFVIII fick. SuperPlay t ex sågade spelet TOTALT. Fast folk har nog inset med åren hur bra det är. (När det kom hade det bara FFVII att mäta sig med) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts