Adriian Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 (redigerad) Här snackar vi FF! Jag tycker att IX (9) eller X (10) är bäst Fast jag har bara spelat igenom 7-10. Ser verkligen fram emot XII:an ser riktigt bra ut. Länk till Gamespot: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfanta...nal+fantasy+xii Redigerad 22 september, 2005 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gizmo04 Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 En liten fråga. Finns FF till PC? och i så fall vilka FF spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 FFVII och FFVIII finns på pc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Jag har bara de två första skivorna till FF8! :'( Jag kan inte spela hela. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 FF9 är bäst utav alla ff jag spelat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 En liten fråga. Finns FF till PC? och i så fall vilka FF spel? Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII och Final Fantasy XI(online). Jag har FFX och tycker att det är ett skitbra spel! Tycker nån att jag borde köpa FFVII även om det är gammalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Tycker nån att jag borde köpa FFVII även om det är gammalt? Ja, det är det bästa i FF-serien och ett av de bästa spelen någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 FF7, nostalgi när det är som näst störst (efter MGS då) FFX är ju också en höjdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 FF7, nostalgi när det är som näst störst (efter MGS då) FFX är ju också en höjdare. Noob FFVI ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 FF3 på snes är bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 22 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 (redigerad) Jag tycker nog att IX är det bästa. Kommer så väl ihåg när jag och min kompis Mattias spelade det. Vi tyckte att det va så kul i början när Steiner flög in i tornet . Och storyn, helt underbar. Jag kan ju nästan gråta över att jag har klarat spelet och inte har någonting kvar. Jaja nu måste jag sluta annars håller jag på i oändlighet och mitt inlägg gör detta till den största topicen på hela sjaten (det skulle ju vara ganska kul, hehe) ! Redigerad 22 september, 2005 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Har spelat igenom Final Fantasy I - X + MQ Final Fantasy VII & VI är mina favoriter. Sen är de andra till Snes också underbara IV, V. Men mitt FF intresse har svalnat nu för tiden då jag blev lite halv besviken på FFX som jag inte tycker har den riktiga FF känslan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 22 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Har spelat igenom Final Fantasy I - X + MQ Final Fantasy VII & VI är mina favoriter. Sen är de andra till Snes också underbara IV, V. Men mitt FF intresse har svalnat nu för tiden då jag blev lite halv besviken på FFX som jag inte tycker har den riktiga FF känslan... En sak som jag inte gillar med det är att det bara är en skiva, visserligen DVD. Men det blir inte samma känsla som: JAAAA!! jag kom till 2:a skivan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 En fråga om FFX: Varför ska man använda Celestial Weapons med No AP? Det var väl för att man skulle göra någonting i Monster Arena men jag vet inte vad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mrcoffo Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Jag gillar Final Fantasy VII bäst, en fråga bara:*SPOLILER* Efter Sephiroth tog black materia från Cloud vart ska ma då? spoila inget för mig sej bara vart jag ska och var det ligger på kartan Redigerad 30 september, 2005 av Mrcoffo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Jag tänkte på Final Fantasy XII. Vad sysslar Square med igentligen? Vintern 2006 i Japan... vilket betyder att vi får spelet 2007. 5 ÅR EFTER FFX. Spelet är ju redan klart. 2005 sa de för att de inte skulle konkurera med Enix spelen men det här börjar bli löjligt. Grafiken kommer vara förlägen när spelet väl kommer ut. Next Generasion spelen kommer ha funnits ute ett år. Redan nu börjar det se mindre imponerat ut (Kommer ihåg när första trailern visades för 3 år sen). Vad har hänt. Har de hamnat i en Duke Nukem Forever svacka och aldrig blir nöjda? Visst grafiken är inte allt i ett RPG, det vet jag och håller med om. Men Square har alltid varit först och störst grafikmässigt i konsollvärlden men nu halkar de efter. Varför? Kommer ihåg att innan Square Enix sammanslagningen så snackade de om ett nytt FF spel varje år. Men sen sammanslagningen har alla Enix spel kommit först och Squares spel i bakgrunden. Börjar undra om den där sammanslagningen var så bra ändå. Visst, FFXII kommer vara ett fantastiskt spel men tyvärr verkar det bara bli på story-nivå. Vem kommer minnas Playstation 2 spelens utseende år 2007 när nästa generation tagit över våra liv? Folk kommer gemföra med de nya spel som finns då. Verkar som att Square har hamnat bakom med sin spelserie för första gången sen de skapade den. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 FFVII FFIX FFX FTW!!!!! Någon som gillade FFX-2? själv tyckte jag att de förstörde hela spelet.. hade kunnat bli mkt bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Någon som gillade FFX-2? själv tyckte jag att de förstörde hela spelet.. hade kunnat bli mkt bättre Först tyckte jag att det var rätt dåligt i jämförelse med FFX. Men nu tycker jag att det är riktigt skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 Har aldrig spelat ett Final Fantasy och vet därför inte vad dessa går ut på, någon som vill förklara lite kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 9 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2005 (redigerad) Har aldrig spelat ett Final Fantasy och vet därför inte vad dessa går ut på, någon som vill förklara lite kort? Alla final fantasy-spel har sina egna karaktärer och storys. Det som alla har gemensamt är att de är rpg:s. EDIT: Det fanns en ganska bra förklaring på susning. Redigerad 9 oktober, 2005 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts