Jump to content

Soul Calibur III

Hew
 Share

Recommended Posts

Någon som tänkt köpa det? Jag tror jag ska göra det när det kommer ut. Tvåan var riktigt kul fast ettan spelade jag nästan aldrig, testade det nån minut på typ Onoff eller nåt för länge sen.

Vad tror ni om det nya inlägget att man kan göra egna karaktärer?

Jag hoppas att det blir riktigt bra, det ända fighting spel som har något liknande som jag känner till är Smackdown spelen, och det roligaste där var ju att skapade en wrestlare och ta ut honom i Story Moden :shifty:

Och på tal om Story Mode, den gamla Weapon Master(eller vad den nu hette) har ju slopats och har blivit ersatt av Chronicles of the Sword som är en blandning av RTS och Beat 'em up. Man kan ta sin skapade gubbe ut här och slåss mot andra, samtidigt som man besegrar fiender och avancerar i level så kan man få nya allierade, om jag har förstått det rätt så kommer det vara likt ett RTS.

Läs mer på den officiella hemsidan http://soulcalibur3.namco.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på hemsidan som jag postade i första inlägget, där står det om alla karaktärer som ska vara med.

Själv har jag Nightmare som min favorit :rolleyes:

Edit: Tror det är fler som är med än dem som fanns på sidan, t.ex Cervantes, Yoshimitsu eller Maxi.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Skaffade Soul Calibur III i förrgår och jag älskar detta wünderbara spel (w00t)

Ante_Freeman: alla gamla gubbar finns med i spelet, till och med Siegfried som fanns i första Soul Calibur

Just nu så kanske dom flesta vet att det finns 3 nya valbara karaktärer

Zasalamel (med sin förmåga att reinkarneras (Stavning?) och förbli odödlig)

Setsuka (med sitt lilla gömda svärd blir hon en ganska kraftfull krigare)

Tira (med sin välslipna rockring så springer hon omkring och slåss precis som en cirkus akrobat gör sina konster med en rockring)

Grafiken har förbättrats rejält sen andra, nu kan man till och med slå sönder staket runt banan så att man kan ramla ner från banan.

Du kan slå in nån i väggen så tavlorna ramlar ner.

Och det finns bra många banor att välja mellan

Nu i 3:an så finns det ett speciellt läge, Tales of Souls, där du får styra valfri person genom han/hennes lilla egna äventyr

Och det lilla roliga som har hänt nu är att du kan till och med ta del i vad som ska hända i storyn, om det kommer en sten fallande mot dig kan du välja att slänga dig ifrån stenen eller stå kvar, det ena är såklart bättre än det andra

Nu ska jag nog inte berätta så mycket mer från detta Wünderbara spel så jag inte förstör längtan allt för mycket ^_^

BTW Yoshimitsu och Kilik förblir mina favorit karaktärer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror  ni priset ligger på då ???

ZcruweN:  :'( Vill också ha det kan du länka bilder ???

Jag kan försöka leta upp lite kuliga bilder, skulle kunnat tagit kort på det när jag spelar problemet är då

1. Min dator står i ett helt annat rum än tv:n så jag kan inte ta bilder med min Cam

2. Jag har ingen kamera att ta bilder med

men Internet is you're friend så jag hittar säkert nått kuligt :)

EDIT:

soul-calibur-iii-3_593052_0.jpg

soul_calibur3-3_593052_1.jpg

img0034_593052_3.jpg

Dom här bilderna kanske tillfredställer er ett tag :mellow:

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...