Jump to content

De mest UNDERSKATTADE spelen

darkjak
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Tombi 1 och 2 ^_^ (ingen har hört talats om det..tror jag :blink: ) Det är ett roligt spel i begränsad upplaga..till playstation ;) okej, storyn är lam och huvudkaraktären har rosa hår, men vem bryr sig? Det är svinkul endå!

Bild från ettan:

Bild från tvåan:

2tomba2_561714_1.jpg

Öh...

Jaha...

Det spelet kan jag knappast kalla underskattat!

Det var ännu ett i mängden av platformsspel som Sony hypade in i absurdum för att utmana Mario 64.

Och nu har det, precis som det alltid förtjänat, hamnat i glömska. Ettan var ful (även för PSOne) och spelmässigt primitiv redan när den kom, och tvåan var bara primitiv... kanske till och med ful om man jämförde med andra format!

Ett bortglömt spel är däremot BLAST CORPS:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh...

Jaha...

Det var ännu ett i mängden av platformsspel som Sony hypade in i absurdum för att utmana Mario 64.

Och nu har det, precis som det alltid förtjänat, hamnat i glömska. Ettan var ful (även för PSOne) och spelmässigt primitiv redan när den kom, och tvåan var bara primitiv... kanske till och med ful om man jämförde med andra format!

Off-topic, har du tänkt på när du ska förklara något så börjar du alltid med "Öhh,"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA och GTA2 är extremt underskattade av oftast yngre spelare som inte spelade dem när de var nya, samma sak med Half Life. Grafiken är faktiskt inte allt i ett spel..

Ett annat schysst spel som jag tror få av er har spelat eller ens hört talas om är Kingpin som är lite av ett GTA i FPS-stil. Man spelar en gangster i en överkriminaliserad värld som domineras av olika gatugäng och maffior och där alla invånare bär vapen. En rolig detalj är att man kan förolämpa folk så de blir arga och jagar en. Om man vill göra sin tillvaro säkrare kan man också värva andra gangsters till sitt eget gäng. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat schysst spel som jag tror få av er har spelat eller ens hört talas om är Kingpin som är lite av ett GTA i FPS-stil. Man spelar en gangster i en överkriminaliserad värld som domineras av olika gatugäng och maffior och där alla invånare bär vapen. En rolig detalj är att man kan förolämpa folk så de blir arga och jagar en. Om man vill göra sin tillvaro säkrare kan man också värva andra gangsters till sitt eget gäng. ;)

Jag tyckte att det spelet var mycket skumt, faktiskt. Förstod mig aldrig på det. Dock så var jag en ung pojke när jag (min far) skaffade det :blink:

Sedan dess har jag inte spelat det ;P Jga har inte ens kommit förbi första banan :ermm:

Men, det var ju ett billigt spel, så ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh...

Jaha...

Ett bortglömt spel är däremot BLAST CORPS:

Och här ser vi då en person som underskattar spelet ;)

DarkJak!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tombi 1 och 2 ;) (ingen har hört talats om det..tror jag ;) ) Det är ett roligt spel i begränsad upplaga..till playstation ^_^ okej, storyn är lam och huvudkaraktären har rosa hår, men vem bryr sig? Det är svinkul endå!

Bild från ettan:

Bild från tvåan:

2tomba2_561714_1.jpg

Hade det spelet till playstation en gång i tiden ;P

Men det var bara 1 demo ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet inte vad unferskatta betyder, va?

Låt mig upplysa dig:

Att underskatta är att tänka låga tankar om något som egentligen inte ÄR så lågt/dåligt.

(parenteser) är vad jag tycker, men när jag provade final fantasy en gång så tyckte jag inte det var så dåligt, och Starwars har aldri spelat så hur ska jag veta att det e trååkigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA och GTA2 är extremt underskattade av oftast yngre spelare som inte spelade dem när de var nya, samma sak med Half Life. Grafiken är faktiskt inte allt i ett spel..

Ett annat schysst spel som jag tror få av er har spelat eller ens hört talas om är Kingpin som är lite av ett GTA i FPS-stil. Man spelar en gangster i en överkriminaliserad värld som domineras av olika gatugäng och maffior och där alla invånare bär vapen. En rolig detalj är att man kan förolämpa folk så de blir arga och jagar en. Om man vill göra sin tillvaro säkrare kan man också värva andra gangsters till sitt eget gäng. :wub:

:wub: ÅÅÅHH!!

Jag minns fortfarande när jag satt och spelade GTA 1 HELA dagarna, när jag var 7-8 år. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor