Vice. Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Har ett sjukt störigt problem. Har köpt en V800 som egentligen är tänkt till Vodafone, men har låst upp den nu. Samma modell fast "neutral" heter k600 (tror jag) Iallafall, jag kan inte ladda ner hela låtar från comviq´s hemsida pga att det står "Sidan är för stor välj en annan" detta pga av vodafone antagligen låst deras sida....!? Frågan är: var kan man ladda ner hela låtar ifrån?! Tex. www.inpoc.se har ju musik fast inte hela... Är det någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Bara tanka från DC & sen föra över dem till telefonen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 DC ? Men då måste man väl skicka låten från datorn som e-post till telefonen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 DC ? Men då måste man väl skicka låten från datorn som e-post till telefonen? Du skaffar dig en blåtand-dongle, usb-sladd eller iR-port sen för du över till mobilen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Hmm, får köpa en usb sladd då. Tack så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Hmm, får köpa en usb sladd då. Tack så mycket. Nej köp inte en sladd!! Segt som sirap! Köp en BT-Dongle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Eller minneskorts-läsare! En låt är på minneskortet på 5 sek! Om du har minneskort-stöd på telefonen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Det beror på att du försöker wappa in på en sida din telefon inte klarar av (för mycket information). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Borde inte det här tas upp HÄR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Borde inte det här tas upp HÄR? Njo, jag tänkte på det men det är inte musik i den bemärkelsen. Det rör allting som laddas ner. Inte meningen om jag la den fel. Benvit: jag fick en sladd med till telefonen, men ska jag fixa en BT-Dongle istället? Vad är det? xPisc: Denna telefon är tydligen en hightec bad ass telefon. Jag ringde comviq och när jag berättade att det var den telefonen sa hon att om det är fel nått så är det sidan i så fall... Däremot så sa vodafone att mjukvaran är deras och den spärrar mot mp3 så det är antagligen det som är felet. Jag skulle kunna skicka från datorn med hjälpa av BT-Dongle (vad det nu är) eller en usb-sladd. Men i dessa allt så är alltså BT-Dongle att rekomendera!? Lindström jag har ett memory stick (stavning) på 36 Mb. SonyEricsson sa oxå att jag kunde ladda ner den nya mjukvaran med hjälp av sladden från deras hemsida. Egentligen pallar jag inte projektera. Vill bara ha ett snabbt sätt att fixa lite låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Njo, jag tänkte på det men det är inte musik i den bemärkelsen. Det rör allting som laddas ner. Inte meningen om jag la den fel. Benvit: jag fick en sladd med till telefonen, men ska jag fixa en BT-Dongle istället? Vad är det? xPisc: Denna telefon är tydligen en hightec bad ass telefon. Jag ringde comviq och när jag berättade att det var den telefonen sa hon att om det är fel nått så är det sidan i så fall... Däremot så sa vodafone att mjukvaran är deras och den spärrar mot mp3 så det är antagligen det som är felet. Jag skulle kunna skicka från datorn med hjälpa av BT-Dongle (vad det nu är) eller en usb-sladd. Men i dessa allt så är alltså BT-Dongle att rekomendera!? Lindström jag har ett memory stick (stavning) på 36 Mb. SonyEricsson sa oxå att jag kunde ladda ner den nya mjukvaran med hjälp av sladden från deras hemsida. Egentligen pallar jag inte projektera. Vill bara ha ett snabbt sätt att fixa lite låtar. Har själv en Z1010 och kan få upp sidan är förstor ibland. Antingen är din telefon full på någon typ av RAM-minne eller så är det fel på sidan, har iallafall haft samma problem. Om du låst upp telefonen hoppas jag på att du fick den 'flashad' (unbranded) så att det är de vanliga SE menyerna och inga vodafone saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 (redigerad) Om du låst upp telefonen hoppas jag på att du fick den 'flashad' (unbranded) så att det är de vanliga SE menyerna och inga vodafone saker. Nja, det vette 17. Det fins en vodafonesymbol på högra knappen som skall gå till deras wapstartsida. Men när jag trycker på den så kommer jag till comviqs. Så det funkar. Allt annat ser normalt. Det står inte vodafone i nån av menyerna. Men det brukar det väl aldrig göra. Det är ju en 3G telefon så jag fick skaffa ett nytt kort efter att den öppnades. Men om du har haft samma/liknade problem så kan det ju visserligen vara fel på sidan. Det låter bara konstigt om sidan skulle vara för stor med tanke på att minnet är i princip oanvänt. Jag kommer så lång att det står "klicka för att godkänna köpet av (exempel)arvingarna" jag klickar och texten "sidan är för stor försök med en annan" kommer upp. Ingen annan som har 3g och provat att ladda ner från comviqs sida+! Det kanske är överbelastning för allt kostar bara 69 öre just nu...!? Redigerad 21 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Förmodligen är din telefon bara upplåst (Du kan använda alla operatörer), inte unbrandad (Flashad från vodafone i det här fallet, allt ska vara orginal som när man köper en olåst).. Och din telefon är säkert V800 och ska vara flashad till Z800i men den vårkar bara upplåst.. Vart har du köpt den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Jag kan inte använda alla operatörer. Enbart comviq har abonomang. Köpte den av en arbetskamrat som hade vodafone abonomang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Nja, det vette 17. Det fins en vodafonesymbol på högra knappen som skall gå till deras wapstartsida. Men när jag trycker på den så kommer jag till comviqs. Så det funkar. Allt annat ser normalt. Det står inte vodafone i nån av menyerna. Men det brukar det väl aldrig göra. Det är ju en 3G telefon så jag fick skaffa ett nytt kort efter att den öppnades. Men om du har haft samma/liknade problem så kan det ju visserligen vara fel på sidan. Det låter bara konstigt om sidan skulle vara för stor med tanke på att minnet är i princip oanvänt. Jag kommer så lång att det står "klicka för att godkänna köpet av (exempel)arvingarna" jag klickar och texten "sidan är för stor försök med en annan" kommer upp. Ingen annan som har 3g och provat att ladda ner från comviqs sida+! Det kanske är överbelastning för allt kostar bara 69 öre just nu...!? Den är alltså inte flashad (unbranded) och detta måste du göra för att få bort spärren som vodafone satt dit. Kostar runt 300kr och du får googla dig till ett ställe som gör detta i ditt område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Okej jag får söka runt lite då. Tack så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Det förklarar ju saken, this is the shit you need: http://www.gsmteknik.se/product_info.php/c...products_id/317 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Benvit: Tusen tack. EXAKT vad jag letade efter. Tack. Jag har anmält mig nu. Man kan lita på dem väl? Så man inte skickar iväg den sen kommer en Ericsson 628 tillbax?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts